printlogo


کد خبر: 214914تاریخ: 1398/10/17 00:00
اخبار

اینستاگرام برای سومین‌بار «وطن امروز» را سانسور کرد
شبکه اجتماعی اینستاگرام برای سومین‌بار پست روزنامه «وطن امروز» با موضوع شهادت سرلشکر سلیمانی را حذف کرد. به گزارش «وطن امروز» در روزهای گذشته و با بالا گرفتن واکنش‌ها در محکومیت اقدام تروریستی ارتش ایالات متحده در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، اینستاگرام هرگونه پستی را که با عکس یا موضوع محکومیت این ترور در این شبکه اجتماعی منتشر می‌شد، لحظاتی بعد از انتشار پاک می‌کرد؛ کاری که کماکان ادامه دارد. در این میان حتی حساب کاربری بعضی اعضا را نیز به همین علت از دسترس خارج کرده است.
***
ترامپ تابوت‌ سربازانش را سفارش دهد و بعد ما را تهدید کند
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش در گفت‌وگویی، اظهار داشت: ما اگر کل پایگاه‌های آمریکایی را بزنیم و حتی اگر ترامپ و وزیر دفاعش را هم بکشیم، اینها هیچ‌کدام خون‌بهای حاج قاسم نیست. سردار امیرعلی حاجی‌زاده افزود: خون‌بهای حاج قاسم ازاله آمریکا از کل منطقه است و باید شر آنها را از همه منطقه کم کنیم و منطقه را از شر نحس آنها خلاص کنیم؛ این اتفاق حتما رخ خواهد داد. وی با تاکید بر اینکه همان‌طور که حججی‌ها یکی نبودند، سلیمانی‌ها هم یکی نیستند، گفت: ترامپ یک سرباز فراری جنگ ویتنام است، او نمی‌تواند ملت ایران که 300 هزار شهید داده را تهدید کند. او باید تعداد زیادی تابوت برای سربازانش سفارش بدهد و سپس ما را تهدید کند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه نظامیان آمریکا این را می‌فهمند که نباید ما را تهدید کنند، اظهار داشت: آنها می‌توانند شروع‌کننده باشند و این طبیعی است اما پایان‌دهنده این جنگ ما هستیم و ضرر‌کننده آمریکایی‌ها هستند.
***
شهادت ژنرال سلیمانی نباید بدون پاسخ باقی بماند
رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترک تاکید کرد: به شهادت رساندن ژنرال قاسم سلیمانی نباید بدون پاسخ باقی بماند. رجب طیب اردوغان گفت: ترکیه مخاطرات ناشی از شهادت ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران در حمله پهپادی روز جمعه آمریکا را با نگرانی پیگیری می‌کند؛ ترور قاسم سلیمانی نباید بدون پاسخ باقی بماند. رئیس‌جمهور ترکیه در پاسخ به سوال مجری درباره اظهارنظر درباره تحولات مربوط به اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی با بیان اینکه این اشتباه است که ترور قاسم سلیمانی بدون پاسخ گذاشته شود، گفت: من معتقدم قتل هر فرمانده از رده‌های بالای هر کشوری نباید بدون پاسخ باقی بماند. اردوغان به تماس تلفنی خود با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت از او خواسته است در قبال ایران از خود خویشتنداری نشان دهد.
وی افزود: اکنون کنترل بحران که ممکن است به تمام طرف‌های ذی‌ربط آسیب برساند بسیار حائز اهمیت است. اردوغان اعلام کرد: تبدیل عراق به یک منطقه درگیری از لحاظ تنش‌های بین ایران و آمریکا در حال لطمه زدن به ثبات در منطقه است.
***
روایت وزیر بهداشت از تلاش‌های حاج قاسم برای ورود دارو به کشور
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران حاضر در مراسم تشییع سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: در یک سال گذشته آمریکایی‌ها به‌رغم ادعای خودشان که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نمی‌شود بیشترین فشار را به ما وارد کردند که مردم ما را به زانو درآورند. سعید نمکی در ادامه با اشاره به نقش کلیدی شهید سلیمانی در این زمینه گفت اما سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در این یک سال بسیار ما را همراهی و حمایت کرد تا توانستیم از مسیرهای مختلف حلقه تحریم‌ها را بشکنیم تا مردم درباره بحث دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل زیادی روبه‌رو نشوند.

Page Generated in 0/0046 sec