printlogo


کد خبر: 215073تاریخ: 1398/10/22 00:00
برتری دشوار والیبال ایران مقابل کره‌جنوبی
یک گام تا المپیک

تیم ملی والیبال ایران دیروز در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات انتخابی المپیک به مصاف کره‌جنوبی رفت. والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات انتخابی المپیک که در چین در حال برگزاری است به مصاف کره‌جنوبی رفت و با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید. سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، علی شفیعی، محمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازیکنان شروع‌کننده ایران در این بازی مهم و تعیین‌کننده بودند. اسپکرهای ایران در ست نخست، عملکردی دور از انتظار و ناامید‌کننده داشتند و بازیکنان کره در مقابل با حمایت‌های خوب و حملات موثر، تیم برتر میدان بودند. نتیجه ست نخست 25 بر 22 برای کره بود. بازیکنان ایران در ست دوم تلاش خود را برای جبران امتیازات از دست رفته به کار گرفتند ولی کره تیمی نبود که به راحتی ببازد. توپ گیری و استفاده از توپ‌های برگشتی، نقطه قوت آنها بود. از نوع بازی تیم ملی کره مشخص بود که بازیکنان این تیم شناخت خوبی از بازیکنان ایران و نحوه بازی آنها دارند. علاوه بر این، دریافت و توپ گیری کره‌ای‌ها به مراتب بهتر از ایران بود، به طوری که هیچ توپی به سادگی زمین کره را لمس نمی‌کرد. با این حال غلبه بر مسائل روحی در تیم ایران، کلید باز شدن قفل مشکلات در سال‌های گذشته بوده است. با تقویت دفاع روی تور و چند حمله موفق بویژه از سوی علی شفیعی، روحیه از دست رفته به تیم برگشت ولی در کل روند امتیازگیری تیم ایران در پوئن‌های بالا، کند بود و همین مسأله امتیازات کره را به ایران نزدیک کرد. ست دوم با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران تمام شد. تیم ایران از شروع ست سوم، تیم برتر میدان بود و حتی در مقاطعی 6 امتیاز از حریف پیش افتاد ولی تعلل ملی‌پوشان در برخی لحظات، اجازه قدرت‌نمایی مجدد را به کره‌جنوبی داد. تیم ایران در نهایت ست سوم را نیز 25 بر 18  به سود خود پایان داد. تیم سختکوش کره در ست چهارم باز هم قدرت دریافت و توپ گیری داخل میدان خود را به رخ ایران کشید، ضمن اینکه اسپک‌های 2 سر آنتن کره در بیشتر مواقع تبدیل به امتیاز شد. بازیکنان ایران برنامه‌ای برای مهار «چول وو پارک» بازیکن چپ‌دست کره نداشتند و اقدام او برای زدن اسپک، یک امتیاز بالقوه برای کره بود. کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی ایران در این ست از مرتضی شریفی به جای پوریا فیاضی استفاده کرد. تیم ایران در دفاع روی تور به مراتب بهتر از حریف بود و کم اشتباه‌تر بازی می‌کرد اما بازیکنان کره این ضعف را با دریافت و توپ گیری بهتر که منجر به حملات موثرتر می‌شد، جبران کردند.
حضور علی اصغر مجرد، مرتضی شریفی و پوریا یلی، خون تازه‌ای در رگ‌های تیم ایران بود و برتری 20 بر 18 ایران را به دنبال داشت اما تلاش کره تساوی در پوئن 22 را روی تابلو نتایج ثبت کرد ولی خطای سرویس موسوی، نتیجه را 23 بر 22 کرد. سرویس بدون بازگشت کره، امتیاز 24 را به دنبال داشت و عدم توانایی بازیکنان ایران در کنترل بازی و بویژه بازیکن شماره 13 کره، نتیجه ست چهارم را 25 بر 22 به سود کره رقم زد. ست سرنوشت‌ساز پنجم اما با برتری تیم ایران آغاز شد. فیاضی و محمودی به جای خود بازگشتند تا از تجربه و مهارت خود برای پیروزی در این ست مهم استفاده کنند. 2 تیم زمین را در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران عوض کردند. سرویس بدون بازگشت میلاد عبادی‌پور، امتیاز 11 را برای ایران به ارمغان آورد. ثبت امتیاز 11 بر 8 برای ایران، کولاکوویچ را مجبور به استفاده از وقت استراحت فنی کرد. دفاع روی تور فیاضی نتیجه را 12 بر 8 کرد. در نهایت تیم ایران در این ست سخت و نفسگیر و البته پر استرس با نتیجه 15 بر 13 برنده شد تا این بازی حساس را 3 بر 2 به سود خود خاتمه دهد. تیم ملی والیبال ایران امروز (یکشنبه) 22 دی‌ماه  و از ساعت 15:30 در دیدار فینال مسابقات انتخابی المپیک 2020 به مصاف برنده دیدار قطر و چین می‌رود.
 
* محمودی: ملی‌پوشان متحدتر عمل کنند
کاپیتان اسبق تیم ‌ملی ایران درباره پیروزی سخت ملی‌پوشان مقابل کره گفت: استرس زیادی کشیدیم اما در نهایت پیروز شدیم. تیم ملی والیبال ایران دیروز در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو، از سد کره عبور کرد تا امروز در فینال رقابت‌ها برای کسب سهمیه تلاش کند. بهنام محمودی در گفت‌وگو با مهر درباره بازی تیم‌ ملی ایران مقابل کره‌جنوبی گفت: ابتدا به دلیل شهادت سردار قاسم سلیمانی، حادثه اتوبوس گنبد و هواپیما، به مردم ایران تسلیت می‌گویم که کشور دوباره داغدار و عزادار شد. وی ادامه داد: استرس زیادی در بازی مقابل کره داشتیم. خدا را شکر که در نهایت موفق شدیم این تیم را شکست دهیم. اگر نتیجه را واگذار می‌کردیم، المپیک را از دست می‌دادیم و این یعنی عقب افتادن والیبال ایران برای چند سال. به هر حال مردیم تا بردیم.کارشناس والیبال در ادامه تأکید کرد: ان‌شاءالله در بازی فردا(امروز) پیروز شویم و جواز حضور در المپیک را کسب کنیم. کره امروز عملکرد بسیار خوبی داشت. حضرت‌پور و سرعتی‌زن‌های ایران نیز نمایش قابل قبولی داشتند. بلندزن‌های ما باید تلاش بیشتری انجام دهند. کره بدون نقص توپ گیری انجام داد. به هر حال از سد کره عبور کردیم و راهی فینال شدیم. باید برای بازی فینال و صعود به المپیک، برنامه‌ریزی کنیم. وی در پاسخ به این سؤال که بازی مقابل قطر یا چین، کدام یک برای ایران راحت‌تر خواهد بود؟ گفت: چین و قطر هر دو تیم‌هایی هستند که نسبت به کره سرعت کمتری دارند. چین به واسطه میزبانی، شاید با حضور تماشاگرانش کمی مشکل‌ساز شود. ان‌شاءالله با استراحت خوب، در فینال پیروز خواهیم شد و راهی توکیو می‌شویم. ملی‌پوشان باید همدل‌تر و متحدتر کار کنند.

Page Generated in 0/0070 sec