printlogo


کد خبر: 215074تاریخ: 1398/10/22 00:00
اخبار

کوسه یک فوتبالیست آلمانی را خورد!
«اریک بیریگیتی» در ساحلی در استرالیا دچار حادثه شد و جانش را از دست داد. به نقل از آ.اس، یک بار دیگر فوتبال به خاطر کشته شدن یک بازیکن در ماتم فرو رفت. اریک بیریگیتی که برای تیم هاستینگ برونکوس نیویورک بازی می‌کرد برای تعطیلات کریسمس به استرالیا رفت که این سفر به یک تراژدی تبدیل شد. این بازیکن ۲۱ ساله آلمانی که در نزدیکی ساحل قرار داشت کنترل خود را از دست داد و در منطقه‌ای صخره‌ای سقوط کرد. او اسیر موج‌ها و در نهایت با حمله کوسه‌ها روبه‌رو شد. دوستانش سعی کردند بیریگیتی را نجات دهند اما تلاش‌شان بی‌نتیجه ماند. آنها سریع این موضوع را به مسؤولان خبر دادند اما هشتم ژانویه پیکر بی‌جان بازیکن آلمانی را که با حمله کوسه‌ها روبه‌رو شده بود پیدا کردند.
***
فیفا استعفای مهدی تاج را پذیرفت
نام حیدر بهاروند به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران در سایت فیفا درج شده است؛ موضوعی که نشان از پذیرش استعفای مهدی تاج از سوی فیفا دارد. در صفحه تیم‌ملی فوتبال ایران در سایت رسمی فیفا که مشخصات فدراسیون فوتبال ایران نیز وجود دارد نام حیدر بهاروند به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران درج شده است و این بدان معناست که استعفای مهدی تاج از فدراسیون فوتبال ایران مورد تایید این نهاد قرار گرفته است و از نگاه فدراسیون جهانی فوتبال حیدر بهاروند رئیس فدراسیون فوتبال ایران است. البته نام مهدی تاج همچنان به عنوان عضو کمیته سازماندهی مسابقات فیفا در این سایت موجود است.
۸ دی‌ماه سال جاری بود که مهدی تاج بعد از چند روز بستری شدن در بیمارستان به علت بیماری قلبی، به توصیه پزشکان از ریاست فدراسیون فوتبال کناره‌گیری کرد تا بعد از 3 سال و نیم مدیریت بر این فدراسیون، صندلی ریاست را ترک کند و مطابق اساسنامه فدراسیون فوتبال حیدر بهاروند به عنوان نایب‌رئیس فدراسیون جانشین او شد تا انتخابات فدراسیون را برگزار کند. هرچند فیفا هم بهاروند را رئیس فدراسیون ایران می‌داند اما همچنان در مکاتبات فدراسیون فوتبال و اخبار رسمی این فدراسیون از او به عنوان سرپرست یاد می‌شود.
***
ساعی: هیچ کم‌توجهی ای به کیمیا علیزاده نشد
قهرمان تکواندوی جهان و المپیک گفت: تکواندوی هیچ کجای دنیا شرایط ایران را ندارد، بویژه توجهی که در این مدت به علیزاده شده به هیچ تکواندوکاری در دنیا نمی‌شود. به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، هادی ساعی با اشاره به مهاجرت برخی ورزشکاران به کشورهای دیگر اظهار داشت: پیشنهاد حضور در کشورهای دیگر فقط مربوط به دوره کنونی نیست، چرا که در زمان ما نیز پیشنهادهایی از کشورهای خارجی مطرح می‌شد اما نکته اینجاست ما به اندازه‌ای به کشورمان پایبند و روی آن حساس بودیم که حتی خجالت می‌کشیدیم و می‌ترسیدیم این مسائل را علنی و مطرح کنیم ولی الان وضعیت به شکلی است که مهاجرت برای برخی ورزشکاران تبدیل به زیاده‌خواهی شده است. پرافتخارترین ورزشکار ایران در المپیک با نکوهش زیاده‌خواهی ورزشکاران، این کار را « بسیار زشت» دانست و توضیح داد: هر ورزشکاری اعتقاد داشته باشد به پرچم کشورش وفادار می ماند.
این نکته اهمیت زیادی دارد که  قهرمانان ما در ایران و در این شرایط رشد کردند و نمی‌دانم  چرا یک مرتبه یادشان می‌آید مهاجرت کنند و لذت آنجا بیشتر از عزت ایران برای آنها اهمیت می‌یابد. در حالی که به نظر من پناهندگی یک ذلت بزرگ برای هر شخص محسوب می‌شود. ساعی نسبت به شایعه مهاجرت کیمیا علیزاده و مانور رسانه‌های خارجی درباره عدم توجه مسؤولان فدراسیون تکواندو و ورزش ایران به او واکنش نشان داد و تاکید کرد: اعتقاد دارم کیمیا علیزاده هر کجای دنیا که باشد، به اندازه‌ای که ایران به او توجه کرد، مورد توجه نخواهد بود. آنچه مسلم است در  کشورمان توجه بیش از حدی به علیزاده  هم شده و حتی می‌دانم تکواندوی هیچ  کجای دنیا شرایط ایران را ندارد، بویژه توجهی که در این مدت به علیزاده شده به هیچ تکواندوکاری در دنیا نمی‌شود.

Page Generated in 0/0048 sec