printlogo


کد خبر: 215126تاریخ: 1398/10/23 00:00
کالدرون به صورت رسمی از پرسپولیس جدا شد
عملیات بازگرداندن یحیی

همان‌طور که پیش‌تر مشخص بود قصه کالدرون با پرسپولیس به پایان رسید. مربی آرژانتینی که ابتدای ‌فصل در وضعیت شکننده‌ای به سر می‌برد و هر آن احتمال اخراجش می‌رفت، انتهای نیم‌فصل به وضعیت مطلوبی دست پیدا کرد و موفق شد پرسپولیس را قهرمان نیم‌فصل کند. با این وجود او بعد از خروج از ایران، ایمیل‌های عجیبی را به باشگاه ارسال و خواسته‌های نامعقولی را بیان کرد. یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس در این‌باره به گروه ورزشی «وطن امروز» گفت: «اول اجازه بدهید ما با گزینه جدید به توافق برسیم، بعد از آن با نظر مدیرعامل باشگاه، از خواسته‌های عجیب و باورنکردنی کالدرون رونمایی می‌کنیم تا هواداران و خبرنگاران متوجه شوند او برای نیامدن در حال بهانه‌گیری بود». به گفته این مدیر، باشگاه همه توان خود را به کار بست اما کالدرون مشخص بود بنا به هر دلیلی قصد بازگشت به ایران را ندارد. اما نیامدن این مربی موجب شد پرسپولیس سراغ گزینه‌های خود برود. در این میان یحیی گل‌محمدی مهم‌ترین و اصلی‌ترین گزینه موجود است که از او به عنوان جانشین کالدرون یاد می‌شود. در همین راستا شنبه‌شب یحیی گل‌محمدی که اکنون سرمربی تیم شهرخودرو است جلسه‌ای با محمد حسن انصاری‌فرد داشته و صحبت‌هایی هم با مدیران شهرخودرو شده است. گل‌محمدی با قرارداد مالی بالا پیش از فصل در حالی که با فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم امید به توافق رسیده بود، با شهرخودرو قراردادش را تمدید کرد و در مشهد ماندنی شد اما اکنون پرسپولیس به او پیشنهاد داده و گل‌محمدی هم ظاهرا بدش نمی‌آید به این پیشنهاد پاسخ مثبت بدهد. گویا پیشنهاد مالی پرسپولیس هم بالاست و دست به نقد هم هستند. اینطور که مشخص است گل‌محمدی بالای 50 درصد از قرارداد خود را از شهرخودرو گرفته و در صورتی که این باشگاه با جدایی مربی خود موافقت کند، پرسپولیس باید علاوه بر پرداخت پول به گل‌محمدی به باشگاه شهرخودرو هم مبلغی بدهد. قرار است فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهر خودرو با هیات‌مدیره جلسه‌ای برگزار کند و درباره این پیشنهاد باشگاه پرسپولیس تصمیم‌گیری کنند. خروجی این جلسه در ماندن یا رفتن یحیی گل‌محمدی تاثیرگذار است. گفته می‌شود بزودی در تهران بار دیگر انصاری‌فرد با گل‌محمدی جلسه‌ای دارد. پیش از این حمیداوی گفته بود با توجه به شرایط حساس شهرخودرو و حضورش در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا اجازه جدایی گل‌محمدی را نمی‌دهد اما ظاهرا شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مالک این باشگاه را مجاب کرده برای تصمیم‌گیری جلسه اضطراری برگزار کند. باشگاه پرسپولیس برای جایگزینی کالدرون، گزینه‌هایی مثل یحیی گل‌محمدی، مهدی تارتار و وحید هاشمیان را در نظر دارد.
 
* انصاری‌فرد: با ۳ مربی در حال مذاکره هستیم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید: در حال حاضر با 3 مربی در حال مذاکره هستیم و نفرات جدید را با نظر او جلب می‌کنیم. محمدحسن انصاری‌فرد درباره قطع همکاری باشگاه پرسپولیس با گابریل کالدرون گفت: در این‌باره صحبت زیاد است و قصد دارم در یک برنامه به صورت جزء به جزء همه دلایلی را که باعث شد با کالدرون قطع همکاری کنیم توضیح دهم. اتفاقات زیادی رخ داد که همه را به جان خریدیم و شاید همه هواداران از آن مطلع نباشند. می‌دانیم تماشاگران پرسپولیس بابت اتفاقات اخیر خیلی نگران بودند اما ترجیح دادیم سکوت کنیم، چرا که مایل بودیم کالدرون به کارش ادامه دهد. همان‌طور که گفتم موضوعات زیادی پیش آمد که من درباره آنها جزء به جزء صحبت خواهم کرد. وی درباره انتخاب جانشین برای کالدرون تصریح کرد: با 3 مربی در حال مذاکره هستیم اما اسمی از آنها نمی‌برم تا بعد از عقد قرارداد نام گزینه نهایی را اعلام کنیم. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره آخرین وضعیت نقل‌وانتقالات این باشگاه نیز خاطرنشان کرد: به هر 3 مربی که مدنظرمان قرار دارند بازیکنان جدید را معرفی کرده‌ایم و هر 3 آنها این گزینه‌ها را تایید کردند. ان‌شاءالله با هر یک از این بازیکنان به توافق برسیم نام آنها را رسانه‌ای خواهیم کرد. هواداران ما نگران این موضوع نباشند، ما خیلی حرفه‌ای در این مورد عمل می‌کنیم. طبیعی است هر بازیکنی که نظر سرمربی جدیدمان را جلب کند، آن گزینه را جذب خواهیم کرد. متاسفانه زمان زیادی معطل کالدرون بودیم که این مسأله باعث شد در نقل و انتقالات عقب بمانیم. با این حال کارمان را انجام داده‌ایم و ان‌شاءالله با بازیکن و مربی جدید فصل را ادامه خواهیم داد. انصاری‌فرد در پاسخ به این سوال که کالدرون با توجه به این جدایی از پرسپولیس از این باشگاه شکایت خواهد کرد یا خیر، گفت: این سوال را از خودش بپرسید.
 
* کالدرون: تلاش خود را کردند تا من نباشم
گابریل کالدرون، سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است مدیرعامل این باشگاه و اطرافیانش همه تلاش خود را کردند که او در پرسپولیس نباشد. پس از اظهارات محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مبنی بر قطع همکاری با گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با انتشار فیلمی به زبان اسپانیایی و متنی فارسی به جدایی‌اش واکنش نشان داد. کالدرون نوشت: در این 6 ماه با تمام وجود تلاش کردیم از پرسپولیس یک باشگاه بزرگ‌تر بسازیم، چون معتقدیم هواداران و بازیکنان لایق این هستند. امروز به همکاری خودم با پرسپولیس پایان می‌دهم، چون مدیرعامل باشگاه و اطرافیانش تمام تلاش‌شان را کردند تا من نباشم. از هواداران به خاطر حمایت‌شان تشکر می‌کنم. همچنین از بازیکنان ممنونم، چون با تمام وجود برای نام پرسپولیس تلاش کردند. از اعضای هیات‌مدیره هم به خاطر اعتماد و شجاعت‌شان تشکر می‌کنم و از میهمان‌نوازی و لطف همه مردم ایران ممنونم. امیدوارم فوتبال ما را دوباره به هم برساند! به نشانه قدردانی از لطف و علاقه شما، من یکی از بهترین سفیرهای ایران بوده و خواهم بود. مرسی، مرسی، مرسی.
 
* مهاجم نیجریه‌ای در آستانه پیوستن به پرسپولیس
کریستین اوساگونا، مهاجم نیجریه‌ای در آستانه عقد قرارداد رسمی با باشگاه پرسپولیس قرار دارد. باشگاه پرسپولیس پس از اتمام همکاری خود با گابریل کالدرون سراغ گزینه‌های مدنظر مدیریت باشگاه برای اضافه شدن به لیست بازیکنان این تیم رفته است. سرخپوشان پایتخت که هنوز تکلیف سرمربی خود را به طور قطعی مشخص نکرده‌اند به توافقات نهایی با کریستین اوساگونا مهاجم نیجریه‌ای رسیده‌اند. مهاجم نیجریه‌ای «ججو یونایتد» کره‌جنوبی که نیم‌فصل دوم گذشته در تیم ذوب‌آهن ایران حضور داشت هم‌اکنون در تمرینات فولاد خوزستان شرکت کرده است اما باشگاه پرسپولیس به توافقات کامل با این بازیکن رسیده است و اگر مشکلی پیش نیاید وی قرارداد خود را به طور رسمی در تهران امضا می‌کند. همچنین آنتونی استوکس، مهاجم فصل گذشته تراکتور تبریز نیز در صورت عدم مشکل قانونی برای ثبت قرارداد با پرسپولیس در لیست این تیم برای نیم‌فصل دوم و لیگ قهرمانان آسیا قرار می‌گیرد.
 
* واکنش مالک باشگاه شهرخودرو به حضور گل‌محمدی در پرسپولیس
مالک باشگاه شهرخودرو به احتمال حضور یحیی گل‌محمدی در تیم پرسپولیس به جای گابریل کالدرون واکنش نشان داد و گفت: بهتر است از خود گل‌محمدی در این ارتباط سوال کنید! با جدایی قطعی گابریل کالدرون از سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس مسؤولان این باشگاه به دنبال توافق با گزینه‌های جانشینی مرد آرژانتینی هستند. خبرگزاری مهر برای پیگیری بیشتر این خبر با فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهر خودرو تماس گرفت. حمیدوای در پاسخ به این سوال که آیا یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس می‌شود؟ گفت: این را باید از خود یحیی گل‌محمدی بپرسید! حمیدوای که تاکید داشت در جلسه است و امکان صحبت کردن ندارد، درباره اینکه پرسپولیس با باشگاه شهر خودرو برای گل‌محمدی مذاکره کرده است، گفت: همانطور که گفتم باید از خود گل‌محمدی سوال کنید. شاید ایشان خودش دوست نداشته باشد به پرسپولیس برود!

Page Generated in 0/0039 sec