printlogo


کد خبر: 215129تاریخ: 1398/10/23 00:00
اخبار

والیبال ایران المپیکی شد
صعود به توکیو با عبور از دیوار چین
تیم ملی والیبال ایران در فینال رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ قاره آسیا، با پیروزی ۳ بر صفر مقابل چین مقتدرانه راهی المپیک شد. تیم ملی والیبال ایران در فینال رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ قاره آسیا، در شهر جیانگمن به مصاف تیم ملی چین، میزبان این مسابقات رفت که توانست با پیروزی ۳ بر صفر (۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۴) در این دیدار، مقتدرانه راهی بازی‌های المپیک شود. طبق تصمیم ایگور کولاکوویچ به عنوان سرمربی، تیم ملی ایران با ترکیب سعید معروف (کاپیتان)، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، شهرام محمودی، پوریا فیاضی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازی را آغاز کرد. ایران با پیروزی قاطع 3 بر صفر مقابل چین برای دومین‌بار جواز حضور در المپیک را کسب کرد. در این دیدار بازیکنان تیم ملی ایران با لباس قرمز رنگ و برای گرامیداشت جان باختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی، با مچ‌بندهای مشکی وارد زمین شدند.
***
نقطه اختلاف بین فدراسیون و امیر قلعه‌نویی برای مربیگری تیم ملی
سرمربی تیم فوتبال سپاهان هنوز پاسخ فدراسیون درباره پیشنهاد سرمربیگری تیم ‌ملی را نداده است. پس از جدایی مارک ویلموتس بلژیکی از تیم‌ ملی ایران، هنوز جانشین وی رسما معرفی نشده و این در حالی است که جدی‌ترین گزینه‌های فدراسیون برای این منظور امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی هستند. قلعه‌نویی که پیش از این هم سابقه سرمربیگری تیم‌ ملی را دارد، گزینه‌ای نزدیک به نیمکت داغ تیم‌ ملی است و تنها موضوعی که باعث شده توافق بین او و فدراسیون نهایی نشود، اختلاف نظر بر سر مدت قرارداد است. فدراسیون در نظر دارد قرارداد قلعه‌نویی تا پایان مرحله مقدماتی انتخابی جام‌جهانی باشد اما نظر قلعه‌نویی ادامه همکاری او با تیم‌ ملی در صورت صعود احتمالی به جام‌جهانی است. تیم‌ ملی ایران 4 بازی در مرحله برگشت مسابقات انتخابی جام‌جهانی مقابل هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق دارد که در صورت پیروزی در هر 4 دیدار به عنوان تیم نخست گروه راهی مرحله بعدی مسابقات می‌شود.
***
قرارداد حسینی با ترابزون تمدید نمی‌شود
با تصمیم باشگاه ترابزون، سیدمجید حسینی فصل آخر حضور خود را در این تیم سپری می‌کند و بزودی راهی تیم دیگری می‌شود. به نقل از سایت Habertc، سیدمجید حسینی توانست در مدت حضورش در ترابزون و فوتبال ترکیه عملکرد خوبی داشته باشد و به مدافع قابل اتکایی تبدیل شد. باشگاه ترابزون به این مدافع ایرانی اعلام کرده است برای فصل بعد به دنبال تیم جدیدی باشد و قرارداد او تمدید نمی‌شود و به این ترتیب این بازیکن ماه‌های آخر حضورش را در تیم ترابزون سپری می‌کند. به گزارش ایسنا، باشگاه هرتابرلین تلاش‌های خود را برای جذب سیدمجید حسینی آغاز کرده و با 5/2 میلیون یورو به دنبال او است. حسینی مدافع ایرانی با ۵۰۰ هزار یورو از استقلال راهی ترابزون اسپور ترکیه شد و عملکرد خوبی در این تیم داشته است.
***
دیدار سلطانی‌فر و صالحی‌امیری با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک
وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک دیدار کردند.
به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، سومین‌ روز از سفر مهم کاری مسؤولان ورزش کشورمان به سوییس به دیدار با توماس باخ، رئیس IOC اختصاص یافت.
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و‌ جوانان به‌ همراه رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و پیمان فخری، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی با حضور در مقر کمیته بین‌المللی المپیک  با توماس باخ رئیس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نهاد ورزشی جهان دیدار و درباره مسائل ورزش کشورمان در آستانه المپیک 2020 توکیو گفت‌وگو کردند. در ابتدای این دیدار سلطانی‌فر از دعوت باخ برای برپایی این دیدار تقدیر و تشکر کرد و گفت: بسیار خرسندم امروز و در این مکان مهم با شما ملاقات می‌کنم و لازم می‌دانم از حمایت‌ها، پشتیبانی و‌ همراهی حضرتعالی و همکاران‌تان با ورزش ایران تقدیر و تشکر کنم. در این دیدار سلطانی‌فر گزارش کاملی درباره وضعیت امروز ورزش ایران و فعالیت‌های ستاد عالی ورزش کشورمان با همراهی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و همچنین توضیحات کاملی درباره وضعیت رشته‌های مختلف و سهمیه‌های به دست آمده برای حضور قدرتمندانه در المپیک 2020 توکیو ارائه داد. همچنین صالحی‌امیری ضمن تایید تلاش‌های سلطانی‌فر و مجموعه وزارت ورزش از حمایت‌های خوب دولت جمهوری اسلامی از فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک در حضور مسؤولان کمیته بین‌المللی تقدیر و تشکر کرد. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نیز ضمن خیرمقدم به مسؤولان ورزشی کشورمان اظهار داشت: به دقت اخبار ورزش ایران را پیگیری و رصد کرده و باید اعلام کنم از رابطه صمیمی مسؤولان 2 نهاد اصلی ورزش ایران که می‌تواند زمینه جهش ورزش کشورتان باشد خرسندم.

Page Generated in 0/0215 sec