printlogo


کد خبر: 215273تاریخ: 1398/10/26 00:00
اخبار

گل زیبای مهاجم ایرانی با ضربه سر به بنفیکا
طارمی به یاد فان‌پرسی
ستاره ایرانی ریو آوه در شب حذف تلخ تیمش برابر بنفیکا نمایش درخشانی ارائه داد. در یکی از مهم‌ترین مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال پرتغال، تیم ریو آوه که برای پنجمین بازی متوالی مهدی طارمی را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب داشت، از ساعت 45 دقیقه بامداد دیروز چهارشنبه در ورزشگاه دا لوز لیسبون مقابل بنفیکا قرار گرفت. طارمی که در دیدار اخیر تیمش در لیگ برتر پرتغال یک پاس گل داده بود، این‌بار در مسابقه حساس برابر بنفیکا انگیزه زیادی برای درخشش داشت. در این بازی در دقیقه ۳۰ ماتئوس د لیما، مدافع کناری ریو آوه ارسال بلندی از جناح چپ میانه زمین به پشت مدافعان بنفیکا انجام داد که مهدی طارمی با فرار عالی از بین بازیکنان و استفاده از جلو آمدن ایوان زلوبین دروازه‌بان حریف، با هوش بالا و ضربه سر دیدنی گل دوم تیمش را به ثمر رساند. اگرچه تیم طارمی این بازی را 3 بر 2 واگذار کرد اما اتفاق مهم برای او در شبکه‌های اجتماعی رخ داد و گل زیبایش را بسیاری از هواداران فوتبال مشابه گل شیرجه‌ای فان‌پرسی، ستاره تیم‌ملی هلند در جریان دیدار مقابل تیم ملی اسپانیا در جام‌جهانی ۲۰۱۴ دانستند.
***
اهالی کشتی به کمک سیل‌زدگان شتافتند
همزمان با وقوع سیل ویرانگر در استان سیستان‌و‌بلوچستان که باعث تخریب خانه‌های بسیاری از مردم محروم این استان شده است، تعدادی از چهره‌های عنوان‌دار کشتی جهان و المپیک این‌بار نیز در ادامه خدمت‌رسانی به مردم این دیار وارد گود شدند و با حضور در سیستان‌و‌بلوچستان مشغول کمک‌رسانی به مردم هستند. رسول خادم، حسن رحیمی و احسان لشکری همچون ماه‌های گذشته با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مشغول خدمت‌رسانی به روستاهای محروم استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و... بوده‌اند، این‌بار نیز از همان ابتدای وقوع سیل ویرانگر در سیستان‌و‌بلوچستان به کمک مردم شتافتند و مشغول خدمت‌رسانی در روستاهای سیل‌زده هستند. این قهرمانان کشتی تاکنون مبلغی در حدود ۴۰۰ میلیون تومان با حمایت‌های مردمی برای کمک به سیل‌زدگان جمع‌آوری کرده‌اند که این مبلغ صرف تامین مواد غذایی، بهداشتی و... مورد نیاز برای روستاییان سیل‌زده شده است. حجم و گستره ویرانی‌های سیل به حدی است که بسیاری از مردم سیستان‌و‌بلوچستان چشم‌انتظار کمک‌های مردمی هستند.
***
اولویت دولت واگذاری تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس است
اسحاق جهانگیری می‌گوید رضایت هواداران و مردم باید در همه موارد مدنظر برای واگذاری استقلال و پرسپولیس لحاظ شود. به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه گزارش روند واگذاری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌‌جمهور، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، دژپسند وزیر اقتصاد، جهرمی وزیر ارتباطات، شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسای سازمان‌های خصوصی‌سازی و بورس در دفتر معاون اول برگزار شد. معاون اول رئیس‌جمهور با قابل قبول خواندن تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان و سازمان‌های خصوصی‌سازی و بورس برای واگذاری 2 شرکت استقلال و پرسپولیس گفت: سیاست دولت و شخص رئیس‌جمهور واگذاری هر چه سریع‌تر شرکت‌های دولتی و از جمله این دو باشگاه است. جهانگیری گفت: رضایت هواداران پر شمار استقلال و پرسپولیس و مردم باید مدنظر باشد و البته وزیر ورزش و جوانان به این مورد توجه زیادی دارد و مایه خرسندی است. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: امیدوارم با خصوصی شدن 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس شاهد رشد بیشتر فوتبال باشگاهی و در نهایت ارتقای کیفیت بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران باشیم. وزارت ورزش و جوانان با سازمان‌های بورس و خصوصی‌سازی در اجرای قانون خصوصی‌سازی برای واگذاری این 2 باشگاه همکاری خوبی دارد. معاون اول رئیس‌جمهور گفت: واگذاری هر چه سریع‌تر 2 باشگاه فرهنگی- ورزشی استقلال و پرسپولیس مورد تاکید دولت است و امیدوارم بزودی و با طی مراحل کارشناسی و فنی این اتفاق خوب بیفتد.

Page Generated in 0/0065 sec