printlogo


کد خبر: 215308تاریخ: 1398/10/26 00:00
اخبار

برگزاری تظاهرات دفاع از انقلاب و شهدا در سراسر کشور
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از برگزاری تظاهرات در استان تهران همزمان با سراسر کشور در دفاع از آرمان‌های انقلاب، ولایت‌فقیه، شهدا و تکریم جان‌باختگان سانحه هوایی خبر داد. به گزارش مهر، سیدمحسن محمودی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری تظاهرات سراسری کشور در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، ولایت‌فقیه و شهدا بویژه شهید سلیمانی و تکریم جان‌باختگان سانحه هوایی و دفاع از کیان سپاه مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد. محمودی افزود: این تظاهرات در استان تهران نیز همچون سراسر کشور روز جمعه، ‌فردا ۲۷ دی‌ماه، پس از اقامه نماز جمعه برگزار خواهد شد. 
***
معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح:
در حال بررسی سهم آمریکا در اخلال سیستم راداری کشور هستیم
سرتیپ پاسدار خلبان علی عبداللهی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما درباره تفاوت‌های هواپیمای بوئینگ و موشک کروز گفت: زمانی که سامانه ضدموشکی در شرایط شلیک قرار گرفته بود فاصله تقریبی هواپیمای بوئینگ با سطح پروازی موشک کروز (حدود ۶۰۰ متر ارتفاع) برابری می‌کرد. البته هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین هم در فاصله صفر راداری سامانه قرار داشته و این تشخیص را سخت‌تر می‌کرد. او تصریح کرد: ما هم قبول داریم که ‌باید هواپیمای بوئینگ برای اپراتور قابل تشخیص می‌بود اما اپراتور تحت شرایط روحی نامناسب و ارتباط راداری همراه با پارازیت قرار داشت. در این شرایط بود که خطای انسانی و فردی رخ داد و موشک شلیک شد. معاون هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح درباره نقش داشتن آمریکا در ایجاد اخلال راداری و رخداد فاجعه هواپیمای اوکراینی گفت: شیطنت‌های آمریکا در منطقه پیش‌تر هم ثابت شده و تاکنون توسط سیستم‌های سایبری ایران، اجسام مجازی ساخته آمریکا در آسمان کشور مشاهده و ثبت شده است. اخلال در عملکرد سامانه‌ها از سوی آمریکا هم مسبوق به سابقه است. سرتیپ پاسدار عبداللهی ادامه داد: درباره حادثه اخیر با توجه به سیستم راداری ما و هواپیما، بیان قطعی دخالت آمریکا کمی سخت است.
***
سفیر انگلیس با اطلاع قبلی از ایران خارج شد
«راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران با اطلاع قبلی و طبق ضوابط از ایران خارج شده است. بر اساس پروتکل‌های دیپلماتیک، هر سفیر و نماینده دیپلماتیکی می‌تواند با ارائه یادداشت برای مرخصی یا هر کار دیگری به کشورش برود. سفیر انگلیس در تهران که در تجمع شنبه‌شب مقابل دانشگاه امیرکبیر حاضر شده بود، برای دقایقی بازداشت شد. دیپلمات انگلیسی بعد از ظهر یکشنبه به دلیل رفتار نامتعارف و حضور در تجمعات غیرقانونی توسط دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اروپا به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به سفیر و دولت انگلیس ابلاغ شد. 
***
بررسی عوامل شکل نگرفتن صنعت IPTV در ایران
سومین کنفرانس حکمـرانی و سیاست‌گذاری عمومی برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، سومین کنفرانس حکمـرانی و سیاست‌گذاری عمومی با عنوان «فراز و فرود صنایع صوت و تصویر در فقدان الگوی حکمرانی؛ شکل نگرفتن صنعت IPTV در ایران و عوامل آن» امروز پنجشنبه 26 دی از ساعت 8 تا 10 صبح برگزار می‌شود. لطف‌الله سیاهکلی معاون سابق فضای مجازی صداوسیما، محمد عاملی مدیر تلویزیون تعاملی «آی سیما»، محسن رضایی مدیر سابق مرکز تلویزیون تعاملی معاونت فنی صداوسیما، مهدی داوری‌لنگرودی مدیر تلویزیون تعاملی تیوا، سعید اسدی مدیر سابق مرکز تلویزیون تعاملی و معاونت فضای مجازی صداوسیما از جمله میهمانان این نشست تخصصی خواهند بود.

Page Generated in 0/0041 sec