printlogo


کد خبر: 215506تاریخ: 1398/11/1 00:00
سرانجام پس از یک سال کانون‌های بوی نامطبوع تهران اعلام شد
آرادکوه، دام‌گستر و فاضلاب شهری منشأ بوی بد پایتخت

گروه اجتماعی: سرانجام یک سال بعد از انتشار بوی نامطبوع تهران و تکرار این اتفاق در سال جاری، کانون‌های بوی بد پایتخت اعلام شد.
محمد تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در این‌باره به ایرنا گفت: بر اساس آخرین جلسه هوای پاک در استانداری تهران، 3 مجموعه آرادکوه، دام‌گستر و فاضلاب جنوب تهران کانون انتشار بوی نامطبوع پایتخت است.
وی افزود: جلسه‌های متعددی با حضور همه دستگاه‌های مرتبط با بوی نامطبوع تهران برگزار و در نهایت عامل این بو؛ 3 مجتمع پردازش پسماند آرادکوه، مجموعه دام‌گستر و فاضلاب شهری که در جنوب تهران وجود دارد شناسایی و تشخیص داده شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد آلاینده‌ها مربوط به وسائط  نقلیه است، تاکید کرد: اقدام‌های  موثری در راستای بهبود شرایط استان تهران از جمله توسعه فضای سبز و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به هفته هوای پاک اضافه کرد: با توجه به اینکه در هفته هوای پاک قرار داریم از جمله اقدامات مهم اداره محیط‌زیست استان تهران پالایش صنایع مجاور پایتخت از جمله پالایشگاه تهران است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: این سه طرح با نصب سامانه آنلاین از نظر استاندارد زیست‌محیطی شرایط را رصد و پایش کرده و کمک بزرگی در بهبود شرایط زیست‌محیطی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه صنایع می‌توانند در بافت مسکونی مستقر شوند، افزود: صنایع با استفاده از فناوری نوین و رعایت نکات زیست‌محیطی ضمن حفظ سلامت مردم، به اقتصاد کشور کمک خواهند کرد. برخی صنایع به دلیل رعایت نکردن شرایط زیست محیطی از اداره کل محیط‌زیست استان تهران اخطار دریافت می‌کنند.

Page Generated in 0/0054 sec