printlogo


کد خبر: 215712تاریخ: 1398/11/6 00:00
انتشار قطره‌چکانی اطلاعات سندی دال بر تلفات سنگین

سیدهادی افقهی*: برخورد مرحله به مرحله ترامپ و تیم امنیت ملی او با مسأله حمله ایران به عین‌الاسد با رویکرد مهندسی افکار عمومی بود که در نهایت منتهی به بی‌اعتمادی بیشتر افکار عمومی آمریکا و جامعه نخبگان آن به دولت شد. عدم انتشار اطلاعات دقیق و ابهام‌سازی رسانه‌ای توسط دولت آمریکا به منزله اثبات وجود تلفات سنگین در این حمله است.
 در کنار این، اخباری که نشان از انتقال مجروحان به کویت و آلمان دارد، نشان می‌دهد حمله جدی بوده و دولت آمریکا قصد دارد با کاهش اثر حمله ایران به عین‌الاسد افکار عمومی را مدیریت کند. به عبارت دیگر آنها سعی دارند با ارائه قطره‌چکانی اطلاعات، میزان حساسیت داخلی آمریکا را که منجر به فشار بر دولت خواهد شد، کم کنند.
 در شرایطی که اطلاعات مراکز نظامی لحظه به لحظه در اختیار پنتاگون قرار می‌گیرد، شنیدن اظهارنظرهایی مثل صحبت‌های وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه از میزان تلفات اطلاعات دقیق ندارد، به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.
 علاوه بر این پس از انتشار گزارش شبکه «سی‌ان‌ان» از عین‌الاسد و اینکه یکی از محل‌های اصابت موشک‌ خوابگاه سربازان بوده است، به این معناست که رسانه‌ها هم تلاش دارند افکار عمومی را از بابت تلفات احتمالی آماده کنند. 
میزان دقت موشک‌ها و ضربه وارده به عین‌الاسد وحشت دولتمردان آمریکا را به همراه داشته و اینکه کاندیداهای حزب دموکرات آمریکا اینچنین نسبت به رفتار ریاکارانه و سراسر دروغ ترامپ در موضوع عین‌الاسد موضع گرفته‌اند، نشان می‌دهد آنها هم به اسناد مهمی در این رابطه دست پیدا کرده‌اند. 
حال اینکه چه زمانی این اسناد را منتشر خواهند کرد ارتباط زیادی به روندهای جاری انتخابات آمریکا دارد. ترامپ درصدد توجیه مهم‌ترین خطای راهبردی دولت آمریکا در یک دهه اخیر است و بدون شک نمی‌تواند با این دروغ ادامه دهد.
کارشناس ارشد مسائل عراق*

Page Generated in 0/0055 sec