printlogo


کد خبر: 216226تاریخ: 1398/11/20 00:00
ارتش سوریه در یک قدمی آزادسازی ادلب

موفقیت‌های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در جدیدترین تحولات عملیات پاکسازی ادلب، بزرگ‌ترین تجمع تروریست‌های تکفیری در شامات، باعث شده دولت ترکیه، پرده‌ها را کنار زده و علنا ماهیت متجاوز خود را در این غائله نشان دهد. 
دستاوردهای ارتش و نیروهای وفادار به بشار اسد طی هفته‌های اخیر در این استان شمالی سوریه به قدری آشکار بوده که حتی شبکه الجزیره، رسانه دولت قطر به عنوان متحد همیشگی ترکیه و غرب در حمایت برخی گروه‌های تروریستی شاخه القاعده نیز لب به اعتراف در این باره گشود.
این شبکه دیروز به نقل از منابعی از معارضان مسلح اعلام کرد که ارتش سوریه در کنترل کامل شهر سراقب و پاکسازی کامل آن موفق بوده است. سراقب از نظر موقعیت جغرافیایی اهمیت ویژه‌ای در بین شهرهای سوریه دارد، به طوری که چندین شهر را به هم وصل می‌کند. سراقب شهری در جنوب مرکز استان ادلب است که نقطه مهمی در جاده دمشق به حلب به شمار می‌رود. مساحت آن 17 هزار هکتار است و در 50 کیلومتری حلب، 135 کیلومتری حمص و 297 کیلومتری دمشق قرار دارد.
جمعیت این شهر پیش از آغاز جنگ داخلی بر اساس سرشماری سال 2004 میلادی، بیش از 32 هزار نفر بود اما از سال 2013 که ادلب توسط شاخه القاعده و سپس داعش و بعد گروه‌های تروریستی تکفیری و پان‌ترک وابسته به آنکارا و ناتو اشغال شد، به یکی از مراکز تجمع مسلحین چندملیتی غیرسوری تبدیل شده بود.
این شهر همانند حلب به شهر صنایع شهره بود، به طوری که تا پیش از سیطره گروه‌های تروریستی، تعداد زیادی کارخانه و کارگاه را در خود جای داده بود که پس از اشغال همگی غارت شده و به ترکیه برده شدند.
یک ماه و نیم حملات دامنه‌دار زمینی و هوایی نیروهای ملی و بسیج سوری که با حمایت سیاسی روسیه و ایران همراه بوده و خشم اردوغان را برانگیخته است باعث پاکسازی بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر مربع از مناطق اشغالی در استان ادلب شده و فاصله نیروهای آزادیبخش تا مسقط‌الراس تروریست‌های جبهه النصره در خود شهر ادلب را به کمتر از 7 کیلومتر کاهش داده است.
همچنین شبکه تلویزیونی المیادین دیروز خبر داد که با محاصره شهر العیس در جنوب غربی حلب، تروریست‌های النصره و ائتلاف بین‌المللی تروریست‌های ترک‌تبار که زیرمجموعه القاعده فعالیت می‌کنند با پیشروی‌های اخیر نیروهای مقاومت در شرق بزرگراه حلب- دمشق اقدام به تخلیه روستاهای باقیمانده کردند.
ارتش ترکیه در آخرین اقدام برای حفظ پایگاه‌های تروریست‌ها در ادلب و جنوب حلب، ستونی از نیروهای ویژه خود را به استعداد بیش از 200 دستگاه خودرو و کامیون نظامی به سمت ادلب اعزام کرده است اما با توجه به بمباران ستون قبلی نیروهای اشغالگر در این منطقه توسط نیروهای هوایی روسیه و سوریه، می‌توان گفت که اردوغان و حامیان غربی و عربی‌اش فقط یک راه برای حفظ تروریست‌های دست‌پرورده‌شان در شمال سوریه دارند و آن تجاوز نظامی مستقیم و تابلو‌دار است که این به منزله اعلان جنگ به محور بزرگ  مقاومت خواهد بود و تبعات سنگینی برای آنکارا به همراه خواهد داشت که بیش از هزینه 120 میلیارد دلاری ترکیه برای بی‌ثبات کردن شامات طی 8 سال اخیر است.

Page Generated in 0/0058 sec