printlogo


کد خبر: 216332تاریخ: 1398/11/23 00:00
سازمان هواشناسی:
هوا سرد می‌ماند

گروه اجتماعی: هوای اغلب نقاط کشور همچنان سرد می‌ماند اما از پنجشنبه به تدریج دمای هوا افزایش خواهد یافت. مرتضی ضرابی، کارشناس سازمان هواشناسی در این باره گفت: هوای سرد روز چهارشنبه (امروز) در کشور تداوم خواهد یافت.
وی افزود: دوشنبه‌شب دمای ۲۱ مرکز استان به صفر و زیر صفر درجه رسید. سردترین مرکز استان، همدان با ۱۳ درجه زیر صفر بود و دمای تهران به ۶ درجه زیر صفر رسید.
کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه اهواز نیز دوشنبه‌شب دمای یک درجه زیر صفر را پشت سر گذاشت، گفت: زرینه کردستان دمای ۲۶ درجه زیر صفر را تجربه کرد. از روز پنجشنبه (فردا) در نیمه شرقی کاهش دما محسوس خواهد بود. با این حال برای پنجشنبه در بیشتر نقاط کشور افزایش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود. وی از بروز برخی بارش‌های پراکنده در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل خبر داد و افزود: تمرکز بارش‌ها در گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌هایی از خراسان شمالی خواهد بود و در دامنه‌های جنوبی البرز، زنجان، قزوین، تهران و بخش‌هایی از مرکز کشور مثل لرستان، چهارمحال‌و‌بختیاری و مرکزی بارش‌های پراکنده وجود دارد. ضرابی گفت: در نیمه جنوبی کشور از جمله جنوب کرمان، نیمه شرقی استان هرمزگان، بخش‌هایی از سیستان‌و‌بلوچستان و خراسان جنوبی بارش‌ها همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود و تمرکز بارش‌ها در استان‌های هرمزگان و جنوب کرمان است. وی افزود: همچنین دریای عمان و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

Page Generated in 0/0068 sec