printlogo


کد خبر: 216423تاریخ: 1398/11/26 00:00
دور دنیا

تهدید سفیر روسیه در آنکارا
سفیر روسیه در آنکارا از افزایش احساسات روسیه‌هراسانه در شبکه‌های اجتماعی ترکیه همزمان با تشدید بحران ادلب خبر داد و گفت: من هم تهدید شده‌ام! «آلکسی یرخوف» در مصاحبه با اسپوتنیک از تشدید احساسات ضدروسی در ترکیه به واسطه تبلیغات سوء رسانه‌های اجتماعی پیرامون تحولات ادلب سوریه خبر داد. وی همچنین گفت که خود وی نیز از گزند تهدیدها در امان نبوده است. 
***
تکذیب دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان
وزیر خارجه عربستان اخبار منتشرشده درباره احتمال دیدار بنیامین نتانیاهو و محمد بن‌سلمان را رد کرد. فیصل بن‌فرحان، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با بخش انگلیسی شبکه العربیه، ضمن رد این خبر گفت انجام چنین دیداری به هیچ وجه در دستور کار نیست. پیش‌تر اعلام شده بود بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد پیش از انتخابات کنست با یک رهبر عربی دیدار کند که در پی انتشار این خبر گمانه‌زنی‌هایی در این باره مطرح شد که احتمالا این رهبر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان خواهد بود. 
***
تخلیه 4 مسجد در آلمان
پلیس آلمان اعلام کرد در پی دریافت ایمیل‌های تهدیدآمیز، ساختمان 4 مسجد در این کشور به طور کامل تخلیه شد. پلیس شهر دورتموند آلمان اعلام کرد 4 مسجد واقع در ایالت غربی نورث راین وستفالیای این کشور بعدازظهر و شامگاه چهارشنبه ایمیل‌هایی با محتوای تهدیدآمیز دریافت کردند. سخنگوی پلیس آلمان اعلام کرد در واکنش به این پیام‌های تهدید‌آمیز، ساختمان‌های این مساجد تخلیه شدند و هیچکس صدمه ندیده است. لازم به ذکر است این مساجد در شهرهای «اِسِن»، «یونا»، «بیلِفِلد» و «هاگن» قرار دارند. پلیس آلمان همچنین خیابان‌های پیرامونی این مساجد از جمله یک خیابان پرتردد در شهر اسن را برای از بین بردن احتمال هرگونه خطر علیه عابران و رانندگان قرنطینه کرد.  
***
درخواست بازگشت سوریه به اتحادیه عرب
وزیر خارجه الجزایر خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد. «صبری بوقادوم» گفت: نبود سوریه در اتحادیه عرب ضرر زیادی به این اتحادیه و اعراب ‌زده است.  ما از کشورهای عربی می‌خواهیم برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تلاش کنند. تونس سال میلادی گذشته در قانع کردن اعراب به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شکست خورد. الجزایر قرار است میزبان سی‌و‌دومین نشست سران اتحادیه عرب باشد. 
***
درخواست ونزوئلا از  دادستان لاهه
ونزوئلا از دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه خواست درباره مقام‌های آمریکایی به جرم جنایت علیه بشریت به سبب تحریم‌هایی که اعمال کرده‌اند، تحقیقات انجام دهد.  این سند که کاراکاس در دادگاه لاهه علیه واشنگتن به عنوان «دشمن‌» خود ثبت کرده به صورت خودکار منجر به یک تحقیقات نشده و دادگاه کیفری بین‌المللی به پرونده‌ها میان کشورها رسیدگی نمی‌کند. آمریکا، ونزوئلا را نیز همچون ده‌ها کشور دیگر هدف تحریم قرار داده و در اقدامی مداخله‌جویانه خوآن گوآیدو، سیاستمدار مخالف نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را به عنوان «رهبر خودخوانده» این کشور به رسمیت شناخته است. 
***
تظاهرات بحرینی‌ها به مناسبت نهمین سالروز انقلاب ۱۴ فوریه
صدها بحرینی در پایتخت و دیگر شهرهای این کشور به مناسبت نهمین سالروز انقلاب ۱۴ فوریه به خیابان‌ها آمدند و شعار «اسقاط نظام» سر دادند. این تظاهرات در منامه و مناطق کرباباد، المصلی، البلاد القدیم و باربار و مناطق مختلف  بحرین علیه سیاست‌های ظالمانه نظام حاکم بر این کشور با شعار برکناری نظام برگزار شد.  شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که شبانه برگزار شد شعارهایی را درباره ادامه انقلاب تا پیروزی آن سر دادند. در منطقه باربار تظاهرکنندگان تصاویری از شهدای انقلاب بحرین و زندانیان سیاسی در دست داشتند. علاوه بر این جمعی از فعالان بحرینی با قرار دادن تصاویر شهدا و بازداشتی‌های نظام بحرین در مقابل دروازه برلین نهمین سالروز انقلاب بحرین را گرامی داشتند. 
***
بازگشایی تنها فرودگاه طرابلس
مسؤولان لیبیایی از بازگشایی فرودگاه معیتیقه که تنها فرودگاه در حال فعالیت در طرابلس است، خبر دادند. فرودگاه معیتیقه در طرابلس پنجشنبه در معرض حمله موشکی قرار گرفت و برای بیش از 3 ساعت تعطیل شد. فرودگاه بین‌المللی طرابلس در جنوب این شهر در سال ۲۰۱۴ در درگیری‌های بین گردان‌های مسلح منهدم شد. فرودگاه معیتیقه طی چند سال گذشته بارها در معرض حمله موشکی قرار گرفته است. 
***
نوه نظربایف به انگلیس درخواست پناهندگی داد
آی‌ سلطان نظربایف، نوه دختری ۲۹ ساله نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهوری سابق قزاقستان در پیامی گفت از دولت انگلیس درخواست پناهندگی کرده است. او که مادرش دریغا نظربایف، دختر بزرگ نورسلطان نظربایف است، گفت هم‌اکنون در انگلیس به سر می‌برد و گفته است با پدربزرگ و مادرش اختلاف‌نظر دارد.  دریغا نظربایف رئیس مجلس علیای پارلمان قزاقستان است. مقام‌های دولتی قزاقستان هنوز در این رابطه اظهارنظری نکرده‌اند. 
***
انفجار یک بسته پستی دیگر در آمستردام
پلیس آمستردام از انفجار یک بسته پستی دیگر خبر داد. این بار این بمب در ساختمانی متعلق به بانک هلند منفجر شده است. به گفته سخنگوی این بانک در این انفجار کسی زخمی نشده است. این انفجار یک روز پس از انفجار 2 بسته دیگر در آمستردام و کرکراد رخ داده است. این انفجارها پس از آنکه 5 شرکت هلندی در آمستردام، روتردام و اولتریشت از دریافت بمب‌های پستی طی ماه گذشته خبر دادند رخ داده است.  هیچ کدام از این بسته‌ها منفجر نشد.

Page Generated in 0/0070 sec