printlogo


کد خبر: 216426تاریخ: 1398/11/26 00:00
جریان‌سازی کاذب سعودی‌ها و مدیران باشگاه العین برای برگرداندن نتیجه بازی با سپاهان
تیرشان به سنگ خورد

سپاهان در حالی العین را شکست داد که سعید آقایی، مدافع چپ این تیم درخشش قابل توجهی در این بازی داشت و 2 پاس گل نیز داد. اما چند روز پس از برد 4 گله سپاهانی‌ها، نواف الاسیوی، خبرنگار مشهور عربستانی خبری عجیب را منتشر کرد. او ادعا کرد باشگاه العین از سپاهان به دلیل استفاده غیرقانونی از یک بازیکن شکایت کرده است. به عقیده العین، سعید آقایی 2 کارت زرد در بازی تراکتور با النصر و پاختاکور دریافت کرده بود و به همین خاطر باید در این دیدار مقابل العین محروم می‌بود. آقایی در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱6 یک کارت زرد در بازی مرحله گروهی در دقیقه ۶۵ با پاختاکور گرفت و در بازی برگشت تراکتور مقابل النصر امارات که با حذف تبریزی‌ها همراه بود نیز با اخطار جریمه شد تا این اتفاق شائبه‌برانگیز شود. این در حالی است که باشگاه سپاهان خیلی زود پاسخ العین و خبرنگار عربستانی را داد. مسؤول روابط بین‌الملل سپاهان با تکذیب این محرومیت عنوان کرد تک کارت زرد در بازی مرحله گروهی منتقل نمی‌شود. در بخش 57 این آیین‌نامه که درباره اخطارها بحث شده، آمده است که در پایان مرحله اولیه، مرحله پلی‌آف، مرحله گروهی و پس از نیمه‌نهایی، تک کارت‌های زرد بازیکنان بخشیده شده و تنها کسانی که 2 کارت زرد یا کارت قرمز دریافت کرده‌اند یا جریمه انضباطی شده‌اند نمی‌توانند به اندازه جریمه خود در مراحل بعدی تیم خود را همراهی کنند. بنابراین سعید آقایی مشکلی در این باره ندارد و در واقع حتی اگر تراکتور آن فصل النصر را شکست می‌داد نیز او می‌توانست در یک چهارم نهایی برای تیمش بازی کند. با توجه به اینکه ادعای العین و نواف الاسیوی با تکذیب مستند همراه شده، بعید است AFC نیز واکنشی در این باره داشته باشد اما دور از انتظار و حتی غیرقانونی است که در صورت واکنش نیز، رای منفی نسبت به سپاهان صادر شود.
 
* توضیحات کامل روابط عمومی سپاهان
روابط عمومی باشگاه سپاهان در این باره اعلام ‌کرد: پس از پیروزی مقتدرانه بر العین، حاشیه‌سازی تیم‌های عربی آغاز شده است. سعید آقایی در فصل ۲۰۱۶ لیگ قهرمانان آسیا و در مرحله حذفی تنها یک کارت زرد دریافت کرده است. در ماده ۵۷ آیین‌نامه این رقابت‌ها درباره اخطارها بحث شده و آمده است در پایان مرحله اولیه، مرحله پلی‌آف، مرحله گروهی و پس از نیمه‌نهایی، تک کارت‌های زرد بازیکنان بخشیده شده و تنها کسانی که 2 کارت زرد یا کارت قرمز دریافت کرده‌اند یا جریمه انضباطی شده‌اند نمی‌توانند به اندازه جریمه خود در مراحل بعدی تیم خود را همراهی کنند. با توجه به این بخش از آیین‌نامه، سعید آقایی که در مرحله گروهی سال ۲۰۱۶ مقابل پاختاکور کارت زرد گرفته بود، پس از صعود تراکتور به عنوان تیم اول گروه C، با دریافت کارت زرد در بازی برگشت ‌مقابل النصر امارات، برای فصل بعدی این رقابت‌ها تک کارته محسوب می‌شده و منعی برای همراهی سپاهان نداشته است.
 
* اعتراف خبرنگار سعودی به اشتباه
خبرنگار معروف عربستانی ساعاتی پس از اینکه توئیتش درباره سعید آقایی جنجال زیادی به پا کرد، عذرخواهی کرد. نواف الاسیوی با انتشار توئیتی به اشتباه خود اعتراف کرده و اینطور درباره آن توضیح داده است: «بازی کردن بازیکن (سعید آقایی) قانونی بوده است... چون کارت‌های دور گروهی حذف می‌شود. او تنها یک کارت زرد مقابل النصر در دیدار مرحله یک‌شانزدهم نهایی داشته است. در نقل این خبر عجله کردم‌ و قانون پاک‌شدن کارت‌های مرحله گروهی را فراموش کرده بودم. در پایان از شما عذرخواهی می‌کنم».

Page Generated in 0/0069 sec