printlogo


کد خبر: 216443تاریخ: 1398/11/26 00:00
اخبار

مجلس آینده باید دولت را کنترل کند
امام جمعه موقت تهران ضمن توصیه تشکیل مجلس کارآمد در دوره بعدی، گفت: مجلس باید مجلسی در تراز این عظمت ملی مردم و در تراز شهیدی [شهید سلیمانی] که خدا برای مردم آبرو قرار داد، باشد. به گزارش فارس، آیت‌الله کاظم صدیقی اضافه کرد:‌ مجلس آینده باید نمایندگانی داشته باشد که هم امین و هم امانتدار انقلاب باشند و با چشم و ابروی بیگانگان توافقنامه‌های آنچنانی را امضا نکنند. همچنین در رای دادن به کابینه به وزرای پرونده‌دار رای ندهند. ضمن آن در تثبیت شوراهای شهر و اشخاصی که بدنام هستند و بعد هم یکی پس از دیگری پرونده پیدا می‌کنند نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند. امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش عنوان کرد: نمایندگان مجلس باید به قدری فهیم باشند و زمان را بشناسند که یکپارچگی و نیازهای مردم و اولویت‌ها را تشخیص دهند و همچنین قانونی وضع کنند که دو روزه و گروهی نباشد و ناظر بر ریل‌گذاری برای حرکت تکاملی جامعه اسلامی باشد.  وی تاکید کرد: ما مجلسی می‌خواهیم که دولت را کنترل کند و بازرسی‌های مرتب داشته و تسهیل‌کننده حرکت قوه مجریه و قوه قضائیه باشد.
***
بازدید رئیس قوه‌قضائیه از ندامتگاه زنان
صبح روز گذشته و در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، رئیس دستگاه قضا از ندامتگاه شهرری (زنان) بازدید کرد. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود در کارگاه‌های خیاطی، معرق‌کاری و قالیبافی ندامتگاه شهرری حضور یافت و به صورت چهره به چهره با مددجویان به گفت‌وگو پرداخت و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت. رئیس قوه قضائیه در جریان این بازدید ضمن حضور در جمع قضات و دادیاران زندان دستور داد حداکثر تا قبل از پایان سال ۹۸ ضمن پالایش زندانیان وضعیت بلاتکلیف‌ها، متقاضیان آزادی مشروط و همچنین اعطای مرخصی پایان حبس مشخص شود. آیت‌الله رئیسی همچنین هیات قضایی را که به همراه خود به زندان زنان قرچک آورده بود مامور کرد به تهران برنگردند و در محل زندان به بررسی وضعیت زندانیان و مستحقان تخفیف و عفو بپردازند و گزارش آن را هم به فوریت به حوزه ریاست قوه قضائیه اعلام کنند. رئیس دستگاه قضا همچنین در جمع قضات حاضر در زندان دستور داد با عمل به قانون از سختگیری‌های بلا وجه درباره اعطای مرخصی و همچنین پذیرش وثایق خودداری شود.
***
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران: آمریکا در آینده به کشته‌های عین‌الاسد اعتراف خواهد کرد
خواری در عین‌الاسد
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران بار دیگر بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از منطقه خاورمیانه تأکید کرد. سردار حاجی‌زاده به شبکه «المسیره» یمن گفت: «همه کشورهای محور مقاومت متحد هستند و ما باید برای اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه و نابودی رژیم صهیونیستی، تشریک مساعی داشته باشیم». وی با بیان اینکه، «امروز محور مقاومت فقط ایران نیست»، تصریح کرد: امروز دامنه محور مقاومت از دریای سرخ تا دریای مدیترانه و از جنبش انصارالله یمن تا حزب‌الله لبنان امتداد دارد. او درباره تلفات نظامیان آمریکایی در حمله اخیر سپاه پاسداران گفت: «عدم اعتراف دولت آمریکا به کشته‌های عین‌الاسد، نشانگر خواری [مسؤولان  آمریکایی] است». سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: مسؤولان آمریکایی در ابتدای حملات «چیزی گفتند و سپس روایت خود را تغییر دادند و اخیرا اعتراف کردند 109 نفر دچار آسیب مغزی شده‌اند». فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تصریح کرد که واشنگتن در آینده، به کشته شدن سربازانی اعتراف خواهد کرد که اکنون مدعی است ضربه مغزی شده‌اند. وی همچنین توضیح داد آنچه در حمله سپاه به پایگاه عین‌الاسد عراق اهمیت داشت، «ریختن آبروی آمریکا و از بین بردن هژمونی آن بود، زیرا ما به بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا حمله کردیم».
***
پمپئو مجدداً خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد
وزیر خارجه آمریکا بار دیگر خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل متحد شد. مایک پمپئو در صفحه شخصی توئیتر خود، با به اشتراک گذاشتن تصویری ادعایی، ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کرد. وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «این نمونه دیگری از تداوم سرپیچی بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم، یعنی جمهوری اسلامی ایران، از شورای امنیت سازمان ملل است». وزیر خارجه آمریکا که کشورش بزرگ‌ترین تامین‌کننده تسلیحات رژیم سعودی در جنگ تحمیلی 5 ساله علیه مردم یمن است، نوشت: «جهان باید خشونت ایران را رد کرده و همین الان برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل اقدام کند». شامگاه پنجشنبه هیأت آمریکایی در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای خواستار جلوگیری از اتمام تحریم‌های تسلیحاتی این سازمان علیه ایران شده بود. پمپئو چندی پیش نیز در اظهاراتی که حاکی از نگرانی از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در سال آینده (مهر ماه ۹۹) بود، از شورای امنیت خواست این تحریم‌ها را تمدید کند. طبق یکی از بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا 5 سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر‌ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت از کشورهای خارجی جنگ‌افزار بخرد.

Page Generated in 0/0064 sec