printlogo


کد خبر: 216471تاریخ: 1398/11/27 00:00
نخستین نشست خبری اسکوچیچ با حضور خبرنگاران در سالن آمفی تئاتر هتل المپیک
حالا جزئی از ایرانم

سرانجام روز گذشته سرمربی جدید تیم‌ملی توسط فدراسیون فوتبال رونمایی شد. اسکوچیچ که حدود 10 روز از حضورش به عنوان سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران می‌گذرد، دیروز شنبه با حضور در سالن آمفی‌تئاتر هتل المپیک، رو در روی خبرنگاران نشست تا پاسخگوی سوالات آنها باشد. برخلاف کی روش و ویلموتس که در روز نخست حضورشان سعی کردند با گارد بسته و محتاطانه جواب خبرنگاران ایرانی را بدهند، اسکوچیچ به واسطه حضور چند ساله در فوتبال کشورمان، تلاش کرد با رویی گشاده به جمع اصحاب رسانه بیاید و مرتب با شوخی‌هایش نشان دهد دیگر از اصطکاک‌های گذشته خبرنگاران و مربی تیم‌ملی خبری نیست. او قبل از اینکه صحبت‌هایش را شروع کند، از خبرنگاران خواست جمع شوند و با او عکس یادگاری بیندازند. نشست خبری مربی کروات تیم‌ملی بر اساس اعلام قبلی دیروز رأس ساعت 14 شروع شد که در ادامه بخش‌های مهم صحبت‌های اسکوچیچ را می‌خوانید.
***
* در مسیر درستی قرار نگرفتیم
فکر می‌کنم این اولین‌بار است که یک مربی خارجی پس از 5 سال حضور در فوتبال ایران به عنوان سرمربی تیم‌ملی انتخاب می‌شود و این بار مسؤولیت من را بیشتر می‌کند. درباره موقعیت فعلی تیم‌ملی در بازی‌های مرحله انتخابی جام‌جهانی شاید این تیم در مسیر درستی قرار نگرفته و من اینجا هستم که با تمام انرژی مثبتی که منتقل می‌کنم و دانش و تجربه‌ای که دارم در راستای موفقیت تیم‌ملی قدم بردارم. دوست دارم پیرو صحبت‌هایی که در رسانه‌ها مطرح شد، به طور شفاف و واضح درباره اهدافم صحبت کنم. هدف ما این است که بازی به بازی مسابقات را با پیروزی پشت سر بگذاریم. یک انرژی مثبت به تیم‌ملی و فوتبال ایران تزریق کنیم و پس از آن، این منجر به صعود ما به جام‌جهانی خواهد شد.
 
* نتایج گذشته تیم‌ملی را فراموش کنیم
ما همه اینجا هستیم که به بهترین شکل از تیم‌ملی حمایت کنیم. با شناختی که از بازیکنان فوتبال ایران دارم و می‌دانم آنها چه تعهدی دارند، قول می‌دهم از هیچ تلاشی دریغ نکنم. قطعا بازیکنان تیم‌ملی نیز پیام من را می‌خوانند و می‌شنوند و به مردم می‌گویم ما باید نتایج گذشته تیم‌ملی را فراموش کنیم و فصل جدیدی را برای فوتبال ایران رقم بزنیم. از اصحاب رسانه هم می‌خواهم به ما کمک کنند، زیرا یک نفر نمی‌تواند تمام خواسته‌ها را جامه عمل بپوشاند. 
 
* واکنش به حضور هاشمیان روی نیمکت تیم ملی
ما این روزها درگیر مسائل گوناگون هستیم اما قطعا از تجربه و دانش مربیان قبلی استفاده خواهیم کرد. اینکه قرار است چه کسانی دستیار من باشند طی روزهای آینده مشخص خواهد شد اما در کرواسی ضرب‌المثلی داریم که می‌گویند هر سری یک عقلی دارد، بنابراین معتقد به مشورت هستم و از نظرات همه استفاده می‌کنم. 
 
* به خاطر دانش و شناختم انتخاب شدم
در مورد موضوعات پشت صحنه انتخاب سرمربی تیم‌ملی ایران، فدراسیون باید صحبت کند اما می‌دانم به خاطر دانش و شناخت من از فوتبال ایران، فدراسیون به این جمع‌بندی رسیده و این نکته بسیار مهمی بوده که فدراسیون فوتبال روی آن تاکید داشته است.
 
* برانکو اولین نفری بود که بعد از انتصابم به من تبریک گفت
در ابتدا باید بگویم افتخار می‌کنم ارتباط تنگاتنگی بین ایران و کرواسی از لحاظ فوتبالی وجود دارد و این موضوع را چند روز پیش که در خدمت سفیر بودم به او هم اعلام کردم. همچنین افتخار می‌کنم به عنوان یک مربی کروات در رأس تیم‌ملی ایران فعالیت دارم. قبل از انتخابم صحبتی با مربیان هموطنم نداشتم اما می‌توانم بگویم برانکو اولین کسی بود که بعد از خبر انتصابم به من تبریک گفت، البته بلاژوویچ هم در رسانه‌ها صحبت و از من حمایت کرد ولی شخصا با او هنوز صحبتی نداشته‌ام.
موضوع انتصابم [به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران] در کشور کرواسی بسیار خبرساز بوده، چون برای اصحاب رسانه‌ در کرواسی هم مهم است که هموطن‌شان در ایران فعالیت می‌کند.
 
* آلرژی داشتم
من طی هفته‌های اخیر در رسانه‌ها خوانده‌ام که مشکل قلبی دارم، در حالی که این موضوع را از طریق رسانه‌ها شنیده‌ام و مشکل قلبی‌ ندارم. من یک بیماری آلرژی داشتم که در آبادان جدی شده بود و البته خوشبختانه برطرف شد. وقتی نفت آبادان را ترک کردم، هیچ خبری از اینکه به تیم‌ملی می‌روم نداشتم و اصلا قرار نبود چنین اتفاقی بیفتد.
 
* فدراسیون فوتبال ایران بداند با یک مربی صادق قرارداد بسته است
تاکید می‌کنم حضورم در تیم‌ملی فوتبال ایران افتخار است اما فدراسیون فوتبال هم باید بداند با یک مربی صادق قرارداد بسته است. من قبلا سرمربی تیم‌ملی دیگری نبودم و این حرف درست است ولی تحصیلات من با کارم مرتبط بوده و چندین سال در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتم و دانش و تجربه مربیگری‌ام در تیم‌ملی به من کمک خواهد کرد. در این سال‌ها در 4 فینال ممکن در دوره مربیگری‌ام حضور داشته‌ام اما در ایران در تیم‌هایی مربیگری کرده‌ام که خیلی بازیکنان صاحبنامی در اختیار نداشتند. حالا که در تیم‌ملی حضور دارم قطعا می‌توانم بهترین‌های ایران را در اختیار داشته باشم و همان مدلی که دوست دارم تیمم را به زمین بفرستم و از بازیکنانم بخواهم به شیوه‌ای که مدنظرم هست در زمین فوتبال بازی کنند.
 
* ایران کشور ما است چون من هم الان جزئی از شما هستم
باید بگویم هدف ما بالاتر بردن استانداردها،‌ فتح بازی‌ها و مسابقات تیم‌ملی و بهتر شدن نمایشی است که ارائه می‌دهیم. باید ارتباط سازنده و مستمری بین من و سرمربیان باشگاه‌ها باشد. در هر زمانی با آغوش باز نظرات و پیشنهادات سرمربیان لیگ برتری را می‌پذیرم. باید برای بازیکنان محیط بسیار خوبی آماده کنیم تا بتوانم به آن اهدافی که دارم به عنوان سرمربی تیم‌ملی دست پیدا کنم. بردها یا صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی عناصر شخصی نیست، بلکه منافع همه است، چون ایران یا بهتر بگویم کشور ما در جام‌جهانی موفق می‌شود. کشور ما است چون من هم الان جزئی از شما هستم و افتخارش برای همه ما خواهد بود. 
 
* به آخرین مسأله‌ای که در تیم‌ملی فکر می‌کنم مسائل مالی است
بنده نسبت به موقعیتی که در آن حاضرم مطلع هستم ولی از تجربیاتم استفاده خواهم کرد. مثلا در نفت آبادان 30 شبانه‌روز وقت گذاشتم که بازیکن خارجی پیدا کنم اما به دلیل مشکلات مالی نشد که این نفرات جذب شوند. چالش دیگری هم که داشتم این بود که در نفت آبادان 4 ماه حقوق نگرفته بودم تا اینکه از باشگاه خواستم پرداختی به بازیکنانم انجام شود و این ریسک را قبول کردم که در آنجا بمانم. بعد از گذشت 2 ماه شرایط سخت‌تر بود ولی من می‌خواستم هم به قراردادم پایبند باشم و هم اینکه حق‌الزحمه بازیکنانم را از باشگاه بگیرم. مطمئنا از وضعیتی که در اینجا وجود دارد آگاه هستم و می‌دانم باید این مسائل را از نظر مالی مدیریت کرد اما تمرکزم صددرصد روی کارم خواهد بود و به آخرین مساله‌ای که در تیم‌ملی فکر می‌کنم، مسائل مالی است. 
 
* لیست سیاه شایعه است
مطمئن باشید با 51 سال سن و تجربه‌ای که من به دست آورده‌ام، می‌گویم کسی نمی‌تواند من را بخرد. آدم سالمی هستم و لیست سیاه متعلق به شایعات است. بازیکنانی به تیم‌ملی دعوت می‌شوند که بلاشک مستحق پوشیدن پیراهن تیم‌ملی باشند.

Page Generated in 0/0063 sec