printlogo


کد خبر: 216481تاریخ: 1398/11/27 00:00
یادداشت مخاطب
چند نکته درباره قطار حومه‌ای تهران- پرند

آرتین مجلل: وقتی در حاشیه شهر تهران زندگی می‌کنی و مجبوری هر روز مسافت منزل تا پایتخت را طی کنی، آن وقت است که نقش وسایل حمل‌و‌نقل عمومی بسیار مهم خواهد بود. بویژه اگر بخواهی هر روز صبح از پرند که حدود 60 کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد، به محل کار بیایی و شب هم همین مسافت را طی کنی تا به منزل برسی. با وجود تاکسی و اتوبوس‌های بین شهری که اکثر آنها فرسوده هستند، نقش مترو می‌تواند کلیدی باشد اما با توجه به کندی اجرای پروژه‌های شهری، چشم امید پرندی‌ها به قطار بین‌شهری است.  
شرکت رجاء، خط پرند- تهران را مدت‌هاست راه‌اندازی کرده و مورد استقبال شهروندان هم قرار گرفته، چون هم زمان شروع سرویس‌دهی آن به موقع است، هم کرایه بهای مناسبی دارد و هم تعداد زیادی مسافر را جابه‌جا می‌کند. باید از شرکت رجاء تشکر کرد که این امکان را برای مردم پرند فراهم کرده اما این خدمت نواقصی هم دارد که باید درصدد برطرف کردن آن باشد؛ از جمله اینکه فاصله زمانی حرکت قطارها در طول روز بویژه از ساعت 9 الی 14:30 بسیار زیاد است و اگر کسی بخواهد در این ساعت‌ها به محل کار خود برود قطعا با مشکل مواجه خواهد شد. 
مشکل بعدی زمان حرکت قطار از ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت پرند است که آخرین آن ساعت 21:10 است و به قشر کارگر که حداقل تا ساعت 9 شب سرکار حضور دارد، امکان استفاده از قطار در این زمان را نمی‌دهد، ضمن اینکه در همین ساعت هم چون آخرین قطار به سمت پرند است و به دلیل ایستگاه‌های زیاد و ازدحام جمعیت اکثر مواقع جایی برای نشستن وجود ندارد. مشکل بعدی که بسیار مهم است اینکه هر سال برنامه حرکت قطارها را تغییر می‌دهند و این تغییرات مشکلات فراوانی برای مسافران ایجاد می‌کند چون مسافر مدت‌ها خودش را با ساعت حرکت قطارها هماهنگ کرده و تغییر ناگهانی ساعت حرکت قطارها برنامه روزانه مسافران را با مشکل مواجه می‌کند. از مسؤولان قطارهای حومه‌ای رجاء بابت این امکانات تشکر می‌کنیم اما با توجه به مشکلاتی که می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق آن را حل کرد درخواست می‌کنیم ساعت آخرین سرویس حرکت قطار از تهران به پرند را حداقل تا 10 شب تغییر و تعداد سرویس‌ها را افزایش دهند تا در غیاب متروی تهران اهالی پرند، اسلامشهر، رباط‌کریم و... خدمات بیشتری از شرکت راه‌آهن دریافت کنند.

Page Generated in 0/0061 sec