printlogo


کد خبر: 216523تاریخ: 1398/11/28 00:00
دور دنیا

رونمایی از تندیس حاج قاسم در جنوب لبنان
تندیس یادبود سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی رونمایی شد. شبکه ماهواره‌ای روسیا الیوم هم دیروز یک کلیپ ویدئویی از پایان کار ساخت تندیس یادبود سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در لبنان که به‌دست تروریست‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید، منتشر کرد. 
***
ارتش سوریه نزدیک اتاق عملیات ترکیه
در جدیدترین تحول راهبردی پس از آزادسازی کامل جاده بین‌المللی دمشق- حلب و مناطق مسلط بر آن، نیروهای وفادار به بشار اسد اتاق عملیات ارتش متجاوز ترکیه در پایگاه هوایی تفتناز در ادلب را زیر آتش گرفته و با این اقدام نه‌تنها موقعیت مسلحان تحت حمایت ترکیه، ناتو و شیخ‌نشین‌های عربی در ادلب را بشدت تضعیف کردند، بلکه باعث رسوایی رئیس‌جمهور ترکیه در داخل و خارج این کشور شدند. رجب طیب اردوغان اخیرا با برپایی کارزار جنگ مستقیم با دولت‌های روسیه و سوریه و اعزام نیروهای ویژه به ادلب، طی 2 سخنرانی رسمی در پارلمان ترکیه از این تجاوز دفاع کرده و وعده داده بود که نیروهایش بزودی بر مناطق مرزی تسلط پیدا می‌کنند.
***
حمله راکتی به مرکز فرماندهی نیروهای ائتلاف آمریکا در بغداد
منابع خبری بامداد دیروز از موج حمله راکتی به نزدیکی سفارت آمریکا و همچنین به مرکز فرماندهی نیروی ائتلاف به رهبری آمریکا و یک پایگاه نیروهای حشدالشعبی در بغداد خبر دادند. بر اساس گزارش منابع خبری، دست کم 3 راکت کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا برخورد کرده و صدای آژیر خطر سفارت به صدا در آمده است. یک مقام نظامی آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت این راکت‌ها به نزدیکی سفارت برخورد کرده و راکتی به سفارت اصابت نکرده است. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام نظامی ارتش آمریکا خبر داد چند انفجار در مقر فرماندهی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا رخ داده که احتمالا به دلیل حمله راکتی بوده است. هنوز خبری از تلفات یا آسیبی که به دلیل این حملات راکتی به وجود آمده مخابره نشده است و بالگردهای آمریکایی نیز پس از این حملات به طور گسترده بر فراز منطقه سبز به پرواز در آمدند.
***
زلنسکی: ما فاسد نیستیم
ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان ادعای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره اینکه اوکراین سومین کشور فاسد جهان است را رد کرد و در مقابل مدعی شد کی‌یف هر روز در حال مبارزه با فساد است. این ادعای ترامپ در جریان یکی از مصاحبه‌های سال گذشته‌اش با شبکه فاکس نیوز مطرح شده بود.
***
انتقاد حماس از مواضع ضدفلسطینی عربستان
سخنگوی حماس اعلام کرد اظهارات عادل الجبیر، وزیر مشاور سعودی درباره وجود نقاط مثبتی در معامله قرن آمریکا مغایر با اجماع نظر کشورهای عربی در رد این طرح ادعایی صلح است و تبلیغی برای آن محسوب می‌شود. سخنگوی حماس در ادامه هشدار داد: چنین اظهاراتی به رژیم اشغالگر و دولت آمریکا برای پیشبرد معامله قرن که نابود‌کننده مسأله فلسطین است، کمک می‌کند تا همچنان حقوق عادلانه ملت فلسطین را انکار کنند.

Page Generated in 0/0056 sec