printlogo


کد خبر: 216555تاریخ: 1398/11/28 00:00
وزارت اقتصاد به گزارش «وطن امروز» پاسخ داد
لایحه مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی تقدیم دولت شده است

وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به مطلب منتشر‌شده مورخ 29 دی 1398 «وطن امروز» تحت عنوان «تعلل چندین ماهه وزارت اقتصاد در تقدیم لایحه مالیاتی به دولت؛ لایحه مالیات در کشوی آقای وزیر» جوابیه‌ای منتشر کرد. 
در پاسخ وزارت امور اقتصادی و دارایی به مطلب منتشر‌شده در «وطن امروز» آمده است: طی سال گذشته، دولت به دلیل عدم تکافوی درآمدهای حاصل از منابع نفتی ناشی از شرایط حاکم بر کشور برای تأمین هزینه‌های غیرقابل اجتناب، رویکرد دسترسی به منابع پایدار بیشتر، برای جبران کسری بودجه را در پیش گرفت.
در این راستا وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) تدوین پیش‌نویس لوایح مالیات بر عایدی سرمایه و ساماندهی معافیت‌های مالیاتی را به صورت جداگانه در دستور کار خود قرار داد و پیش‌نویس مقدماتی لوایح مذکور نیز تهیه شد. 
در ادامه مطلب منتشر شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی آمده است: با این وجود، به جهت برخی ملاحظات از جمله لزوم اصلاح روش‌های مالیات‌ستانی و معرفی مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی و ارتباط این روش مالیات‌ستانی با لوایح مذکور، مقرر گردید تا اصلاحات مالیاتی در قالب یک لایحه تهیه و به دولت ارائه گردد. 
بر همین اساس پیش‌نویس لایحه مذکور مشتمل بر 3 محور شامل معرفی پایه‌های مالیاتی جدید (مالیات بر عایدی املاک، مالیات سالانه املاک و مالیات بر مصرف خودروهای گران‌قیمت)، مالیات بر جمع درآمد اشخاص حقیقی و ساماندهی معافیت مالیاتی در وزارت امور اقتصادی و دارایی نهایی و در تاریخ 1/11/98 برای طی فرآیندهای قانونی تقدیم دولت شده است.

Page Generated in 0/0050 sec