printlogo


کد خبر: 216560تاریخ: 1398/11/28 00:00
اخبار

شاخصه‌های نامزد اصلح از نظر آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی
مرجع تقلید شیعیان گفت: مردم با بصیرت خودشان و با تحقیق و شناخت خود کسانی را به ‌عنوان وکیل انتخاب می‌کنند که دارای تعهد و تدین انقلابی باشند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی دیروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با تکذیب ‌نامه‌ای منتسب به ایشان درباره انتخابات که در فضای مجازی منتشر شده است، اظهار داشت: همه باید در انتخابات شرکت داشته باشیم، چرا که به سرنوشت ما مربوط و یک وظیفه است. مرجع تقلید شیعیان با بیان شاخصه‌های انتخاب فرد اصلح در انتخابات گفت: مردم با بصیرت خودشان و با تحقیق و شناخت خود کسانی را به‌عنوان وکیل انتخاب می‌کنند که دارای تعهد و تدین انقلابی باشند، انقلابی و خدمتگزار مردم باشند. دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز و دارای سوابق درخشانی باشند. وی افزود: نکته دوم اینکه ما هیچ‌ وقت در هیچ دوره‌ای از دوره‌ها شخصی را مشخص نکردیم، ما شاخصه‌ها و کلیات را گفتیم؛ اگر یک‌وقتی نوشته‌ای از بنده منتشر شده که شخصی را معین کرده باشم، من تکذیب می‌کنم.
***
خانواده شهید سلیمانی:
بر سرلوحه وصیتنامه حاج قاسم ولایت‌فقیه می‌درخشد
خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی در پیام قدردانی از مقام معظم رهبری، ملت ایران و امت اسلامی با اشاره به اینکه حاج قاسم از متن مردم، از جنس مردم و فدایی مردم بود و ولایت فقیه را نسخه شفابخش امت می‌دانست، تاکید کردند: وصیتنامه حاج قاسم راهنمای ما و مجاهدان و حق‌طلبان عالم است. به گزارش سپاه‌نیوز در بخشی از این پیام آمده است: در اربعین شهادت او و همرزمانش که میلیون‌ها ایرانی و قاسم سلیمانی‌های دیگر، پرچم خونخواهی و انتقام سخت از جنایتکاران تروریست آمریکایی را در اقصی‌نقاط جهان بلند کرده‌اند، «وصیتنامه» او راهنمای ما و همه مجاهدان و حق‌طلبان قرار دارد که بر سر لوحه آن «ولایت‌فقیه»، به عنوان «تنها نسخه نجات‌بخش امت» می‌درخشد و با توصیه همگان به طواف دور خیمه ولایت، آنان را از تنها گذاردن اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی بر حذر می‌دارد. از خدای بزرگ طلب می‌کنیم به ما چنان قوت و معرفتی عنایت فرماید که وصیت حاج قاسم را بر زمین نگذاریم. در بخش دیگری از این پیام آمده است: در پایان با تبریک و تهنیت فجر چهل و دوم انقلاب، بار دیگر از رهبر عظیم‌الشأن و عزیزمان و آحاد ملت شریف و خانواده‌های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران دفاع‌مقدس و مدافعان حرم و امنیت و همچنین آزادی‌خواهان و حق‌طلبان جهان در سایر جوامع و ملل بویژه کشورهای محور مقاومت که با صدور پیام و ابراز محبت و حضور باشکوه در مراسم و برنامه‌های گرامیداشت حاج قاسم و شهدای مقاومت تسلی‌بخش ما و موجب شادی ارواح مطهر آنان شدند، قدردانی و سپاس متواضعانه به جای می‌آوریم و با تجلیل از حضور پرمعنای شما مردم ولایتمدار و قدرشناس کرمان در مراسم امروز و آرزوی سربلندی، سعادت و بهروزی ایرانیان غیرتمند و دلبسته به پیشرفت کشور، دست دعا و نیاز بر آسمان بلند می‌کنیم و عزت، سلامتی و طول عمر روزافزون ولی‌فقیه زمان، رهبر جانباز، حکیم و فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام سیدعلی  حسینی‌خامنه‌ای مدظله‌العالی را از درگاه کبریایی طلب می‌کنیم.
***
مردم ایران نیازی به املای دموکراسی آمریکایی ندارند
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بالاترین نرخ مشارکت در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا 4/50 درصد و مربوط به سال ۱۹۱۴ بوده! مردم ایران نیازی به املای دموکراسی آمریکایی ندارند. به گزارش مهر، عباسعلی کدخدایی در توئیتی در صفحه شخصی خود در واکنش به اظهارات «برایان هوک» مسؤول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا نوشت: ترامپ هنوز از افتضاح استمداد از خارجی‌ها برای پیروزی بر رقبای خود رها نشده که هوک برای انتخابات ایران نسخه می‌پیچد. وی تاکید کرد: بالاترین نرخ مشارکت در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا 4/50 درصد و مربوط به سال ۱۹۱۴ بوده! مردم ایران نیازی به املای دموکراسی آمریکایی ندارند.
***
جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی را پیگیری می‌کنیم
در دیدار دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و هیأت عراقی، راهکارهای پیگیری ابعاد حقوقی و کیفری ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی در دیدار هیأت عراقی ضمن تأکید بر اینکه وظیفه اصلی دستگاه قضا اجرای عدالت است، اظهار کرد: شرط لازم و قطعی اجرای عدالت، رهایی از سلطه بیگانگان و دستیابی به استقلال است و شهید سلیمانی که نقش برجسته‌ای در مقابله با تروریست‌های تهدیدکننده امنیت و استقلال عراق داشت، حق پایان‌ناپذیری بر اجرای عدالت‌ورزی و عدالت‌گستری دارد و وظیفه ما است که در پیگیری آمران و عاملان این جنایت از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم. وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین داخلی در حال پیگیری جنایت آمریکا در 2 عرصه حقوقی و کیفری است و در عین حال به‌طور جدی از همه ظرفیت‌‌های حقوقی و قضایی بین‌‌المللی برای تعقیب و مجازات آمران و عاملان این جنایت استفاده خواهد کرد. وی تصریح کرد: از آنجا که جنایت آمریکا نقض فاحش حقوق بنیادین بشر در منشور جهانی حقوق بشر از جمله نقض آشکار حق حیات و اصل کرامت انسانی است، جمهوری اسلامی ایران از تمام ظرفیت‌‌های حقوق بشری برای محکومیت رژیم آمریکا بهره‌ خواهد برد.

Page Generated in 0/0066 sec