printlogo


کد خبر: 216569تاریخ: 1398/11/29 00:00
کتاب

12 اسفند، برگزاری مراسم پایانی جایزه «شهید غنی‌پور»

مراسم پایانی نوزدهمین دوره جایزه «شهید حبیب غنی‌پور» 12 اسفندماه برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، این مراسم که با اهدای نشان حبیب، تندیس جشنواره و لوح تقدیر به برگزیدگان این دوره از جایزه همراه است، روز دوشنبه (۱۲ اسفندماه) بعد از نماز مغرب و عشا در محل شبستان مسجد جوادالائمه(ع) برگزار می‌شود. در بخش‌های کتاب کودک، رمان نوجوان و رمان بزرگسال، حداکثر 2 کتاب در هر بخش با عنوان کتاب سال و کتاب تقدیری معرفی می‌شوند. در ۱۸ دوره برگزاری این جشنواره (در برخی دوره‌ها) سازمان‌های فرهنگی و ادبی جوایزی نقدی به برندگان اهدا کرده‌اند. 
***
چاپ جدید «آن مرد با باران می‌آید» در بازار نشر
تازه‌ترین تقریظ منتشرشده رهبر انقلاب بر یک کتاب، اختصاص به کتاب «آن مرد با باران می‌آید» نوشته وجیهه سامانی دارد که هفته گذشته از آن رونمایی شد. این اثر از روز گذشته برای دوازدهمین بار از سوی کتابستان معرفت وارد بازار کتاب شد. به گزارش فارس، وجیهه سامانی در «آن مرد با باران می‌آید» قصه پسری نوجوان به نام بهزاد را روایت می‌کند که ناگهان در مسیر انقلاب قرار گرفته است. او دچار ترس‌هایی است که شاید هر نوجوانی در آن سن دارد اما در بهزاد کمی بیشتر هم هست. از طرفی به واسطه سن و تجربه‌اش هم از خیلی چیزها سر در‌نمی‌آورد. با این همه، وجود برادر بزرگترش بهروز که رفتار و تفکرات انقلابی دارد، کم‌کم ترس‌های او را کم می‌کند و بر شناختش می‌افزاید. بهروز برای او از کاپیتولاسیون می‌گوید و دیگر ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌هایی که آمریکایی‌ها و رژیم پهلوی بر سر مردم ایران آورده‌اند... .
***
«یک روایت معتبر درباره قیام ۲۹‌بهمن تبریز» منتشر شد
کتاب «یک روایت معتبر درباره قیام ۲۹ بهمن تبریز» به قلم علی موسوی از مجموعه «یک روایت معتبر» انتشارات به‌نشر منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، کتاب «یک روایت معتبر درباره قیام ۲۹ بهمن تبریز» از مجموعه «یک روایت معتبر» به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، تالیف علی موسوی با بررسی سابقه و نحوه شکل‌گیری این قیام، به بازخوانی برگی دیگر از تاریخ انقلاب اسلامی می‌پردازد. «یک روایت معتبر درباره قیام ۲۹ بهمن تبریز» با اشاره به برگزاری مراسم چهلمین روز حادثه خونین و شهادت عده‌ای از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در روز ۲۹ بهمن سال ۵۶ و سخنرانی حضرت امام در روز ۲۹ بهمن در مسجد شیخ انصاری نجف اشرف به مناسبت چهلم شهدای قم، نحوه شکل‌گیری حوادث و قیام 29 بهمن در تبریز را روایت می‌کند.

Page Generated in 0/0060 sec