printlogo


کد خبر: 216577تاریخ: 1398/11/29 00:00
دور دنیا

عملیات انتحاری در کویته پاکستان
خبرگزاری رویترز عصر دیروز از یک انفجار در شهر کویته پاکستان خبر داد. به نوشته این خبرگزاری، حداقل ۱۰ نفر در پی انفجار انتحاری در شهر کویته پاکستان کشته شده‌اند. حدود 40 روز پیش نیز در یک مسجد در همین شهر یک عملیات انتحاری که داعش مسؤولیت آن را برعهده گرفت، سبب شهادت 15 پاکستانی شد.
***
تمرین هوایی مشترک عمان و آمریکا
نیروهای هوایی و دریایی عمان با نیروهای هوایی آمریکا و جنگنده‌های این کشور تمرین هوایی مشترکی را آغاز کرده‌اند. بر اساس گزارش وب‌سایت وزارت دفاع عمان، این تمرین شامل دوره‌های آموزشی متعدد است که محیط‌های مجازی را متناسب با نقش نیروهای هوایی شرکت‌کننده و مأموریت‌هایی که جنگنده‌های مختلف انجام می‌دهند، بازسازی می‌کند. در ادامه این گزارش آمده: این تمرین به منظور بالابردن شایستگی و آمادگی رزمی نیروهای هوایی عمان و جنگنده‌های جدیدی است که به سلاح، تجهیزات و برنامه‌های الکترونیکی- نظامی پیشرفته مجهز شده‌اند. هدف دیگر این تمرین افزایش سطح هماهنگی در شیوه‌های کار هوایی مشترک میان نیروهای مسلح سلطنت عمان و کشورهای دوست است.
***
تداوم بازداشت مخالفان آل‌خلیفه در بحرین
نیروهای امنیتی بحرین همچنان به بازداشت مخالفان رژیم آل‌خلیفه ادامه می‌دهند و در همین ارتباط طی چند روز گذشته شماری از جوانان را در نقاط مختلف این کشور بازداشت کردند. منابع بحرینی گزارش کردند نیروهای امنیتی این کشور روز جمعه یک جوان به نام علی جعفر از شهرک الرمخ و 3 جوان دیگر به نام‌های محمود محمد درویش، حسین فرید و سیدعبدالله سیدشرف را روز شنبه بازداشت کردند و پیش از آن نیز 6 جوان را به دلیل برگزاری مراسم نهمین سالروز انقلاب بحرین بازداشت کرده بودند. طبق گزارش وب‌سایت ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه، نیروهای امنیتی بحرین همچنین با اعمال محدودیت برای خانواده‌های شهدای انقلاب بحرین از برگزاری مراسم‌های ختم ممانعت کردند. 
***
آزمایش موشکی آمریکا
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ایالات متحده روز یکشنبه یک موشک بالستیک ترایدنت 2 را با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرده است. طبق بیانیه نیروی دریایی آمریکا، این موشک از زیردریایی «یواس‌اس مین اس‌اس بی ان-۷۴۱» کلاس اوهایو در نزدیکی ساحل «سن دیه‌گو» کالیفرنیا پرتاب شده است. در ادامه این بیانیه آمده است: آزمایش برنامه‌ریزی شده، انتظارات عملکردی از سامانه سلاح‌ راهبردی (Trident II D5LE) را ممکن کرد و داده‌های دیگری را درباره قابلیت اطمینان، دقت و فاکتورهای عملکرد این سامانه سلاح راهبردی جمع‌آوری می‌کند.
***
تیراندازی در یک مدرسه آنکارا
فرماندار آنکارا با صدور بیانیه‌ای از وقوع یک حادثه تیراندازی در یکی از مدارس این شهر و زخمی شدن دست‌کم 2 نفر خبر داد.
***
صدور فرمان ترمیم کابینه کویت
صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت فرمان اصلاح محدود کابینه این کشور را صادر کرد. بر اساس این فرمان وزارت نفت، برق و آب کویت به 2 وزارتخانه نفت و برق و آب تقسیم شد و خالد الفاضل که سکاندار این وزارتخانه قبل از تقسیم آن بود، متصدی وزارت نفت شد و وزارت برق و آب به محمد بوشهری رسید. همچنین «براک الشیتان» هم به عنوان وزیر دارایی کویت و «مریم العقیل»، وزیر دارایی هم به عنوان وزیر امور اجتماعی و وزیر مشاور در امور اقتصادی منصوب شدند. دولت جدید کویت به ریاست «صباح خالد الحمد الصباح» 26 آذرماه گذشته تشکیل شد. صباح الخالد در دولت قبل در سمت وزیر خارجه مشغول فعالیت بود.

Page Generated in 0/0058 sec