printlogo


کد خبر: 216587تاریخ: 1398/11/29 00:00
اخبار

دروازه‌بان سابق یونایتد و بازمانده فاجعه هوایی مونیخ درگذشت
هری گرگ، بهترین دروازه‌بان جام‌جهانی ۱۹۵۸ در ۸۷ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، دروازه‌بان سابق منچستریونایتد و ایرلندشمالی درگذشت. گرگ یکی از بازماندگان فاجعه هوایی مونیخ در سال ۱۹۵۸ بود و به دلیل نقش وی در نجات سایر مسافران آن روز، از جمله یک نوزاد و هم‌تیمی خود بابی چارلتون و جکی بلانچفلور ملقب به «قهرمان مونیخ» بود. او دسامبر ۱۹۵۷ با ۲۳ هزار پوند که آن زمان برای یک دروازه‌بان رکورد بود، به منچستریونایتد پیوست. این دروازه‌بان دیروز در ۸۷ سالگی در بیمارستان درگذشت. گرگ در جام‌جهانی ۱۹۵۸ نیز حاضر بود و توانست ایرلند شمالی را به یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها برساند که بهترین عملکرد ایرلند شمالی بود و باعث شد او لقب بهترین دروازه‌بان جام‌جهانی را به خود اختصاص دهد. با مرگ این دروازه‌بان، اکنون سر بابی چارلتون تنها بازمانده زنده فاجعه هوایی مونیخ در تیم منچستریونایتد است.
***
حذف کلایی، جلالی و هراتیان از انتخابات فدراسیون فوتبال
با پایان مهلت تکمیل مدارک نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، چهره‌ نهایی رقیبان برای حضور در مجمع ۲۵ اسفند مشخص شد. روز یکشنبه ۲۷ بهمن پایان مهلت تکمیل مدارک کاندیداهای انتخابات هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بود که بر این اساس از ۹ کاندیدای ثبت‌نامی برای ریاست فدراسیون تنها ۶ نفر موفق شدند شرط معرفی ۱۰ عضو مجمع را تا پایان وقت اداری به کمیته انتخابات مستقر در فدراسیون فوتبال تحویل دهند. حبیب کاشانی، محمدحسین قریب، حیدر بهاروند، عباس صوفی، هدایت ممبینی و مهدی محمدنبی موفق شده‌اند ۱۰ امضای معرفی از اعضای مجمع به عنوان پیش‌شرط ورود به رقابت انتخابات فوتبال را تهیه و تحویل دهند. رضا جلالی، محمدرضا کلایی و مسعود هراتیان نیز به دلیل عدم تهیه ۱۰ معرف نتوانستند مدارک خود را تکمیل کنند و بر این اساس از چرخه رقابت برای ریاست فدراسیون فوتبال حذف شدند، هر چند گفته شده کلایی و هراتیان پیش از این رسما از فرآیند انتخابات کناره‌گیری کرده‌ بودند.
***
خبر خوب برای بارسلونا
باشگاه بارسلونا از کمیسیون پزشکی لالیگا و فدراسیون اسپانیا اجازه گرفت با یک مهاجم قرارداد امضا کند. به نقل از آ.اس، بارسلونا از کمیسیون پزشکی لالیگا و فدراسیون فوتبال اسپانیا در رابطه با غیبت 6 ماهه عثمان دمبله به دلیل آسیب‌دیدگی پاسخ مثبت دریافت کرد. بر این اساس باشگاه کاتالانی می‌تواند با یک مهاجم قرارداد امضا کند. آبی و ‌اناری‌ها می‌خواهند خیلی زود این اتفاق رخ دهد و امروز یا فردا با بازیکن مورد نظر قرارداد امضا کنند تا بتوانند نامش را در فهرست تیم برای بازی برابر ایبار قرار دهند. مارتین برایتوایت، مهاجم لگانس جدیدترین گزینه بارسلوناست. مبلغ بند آزادسازی این بازیکن ۲۰ میلیون یورو است؛ دو برابر آنخل، بازیکن ختافه. راجر، بودیمیر و لوکاس پرس از دیگر گزینه‌های تیم کاتالانی هستند.
***
عابدزاده دومین بازیکن برتر ماریتیمو مقابل پاکوس شد
دروازه‌بان ایرانی ماریتیمو در هفته بیست‌و‌یکم لیگ پرتغال نمره خوب گرفت. به گزارش فارس، روز یکشنبه از هفته بیست‌و‌یکم لیگ فوتبال پرتغال، ماریتیمو میزبان پاکوس دفریرا بود و با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد. جونیور در دقیقه 21 و نانو در دقایق 54 و 87 گلزنان بازی بودند. در این بازی امیر عابدزاده، دروازه‌بان ایرانی ماریتیمو از ابتدا در ترکیب ثابت تیمش حضور داشت و موفق شد کلین شیت کند و دروازه خود را بسته نگه دارد. در این راستا سایت «گل پوینت» پرتغال در ارزیابی خود از این دیدار به گلر ایرانی نمره خوب 4/6 از 10 را داد تا به عنوان دومین بازیکن برتر ماریتیمو در این دیدار شناخته شود.

Page Generated in 0/0045 sec