printlogo


کد خبر: 216592تاریخ: 1398/11/29 00:00
سازمان مدیریت بحران کشور هم هشدار داد
20 استان کشور درگیر برف

تا پایان هفته 20 استان کشور شاهد بارش برف و باران خواهند بود. معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 20 استان کشور در پی بارش باران و برف در روزهای پایان هفته، در آماده‌باش قرار دارند. 
محمدفرید لطیفی در گفت‌وگو با فارس، درباره آماده‌باش استان‌ها اظهار داشت: اطلاع‌رسانی لازم به استانداری‌ها درباره بارش برف و باران شده است و بخش‌های مربوط از جمله هلال‌احمر و مدیریت بحران در استان‌ها موظفند هماهنگی‌های لازم را برای پیشگیری و مقابله با بحران‌های احتمالی انجام دهند. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا امکانات و تجهیزات در استان‌هایی که دارای بارش برف و باران زیادی هستند وجود دارد، گفت: این از وظایف استانداری‌هاست که امکانات را به مکان‌هایی ببرند که آسیب‌پذیری بیشتری دارد. معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: اخطارهای لازم را به استان‌ها داده‌ایم و برای روز چهارشنبه 30 بهمن بارش برف تا حدود 40 سانتیمتر را در استان‌های آذربایجان غربی،‌کردستان، آذربایجان شرقی و چهارمحال‌وبختیاری خواهیم داشت و برای روزهای پنجشنبه و جمعه نیز بارش برف و باران را در ایلام، چهارمحال‌وبختیاری، لرستان، خوزستان، اصفهان، فارس، کرمانشاه، کهگیلویه ‌و بویراحمد، کردستان، همدان، مرکزی، البرز، تهران، سمنان،‌ گیلان و مازندران، خراسان رضوی و گلستان خواهیم داشت. لطیفی بیان داشت: از مردم تقاضا می‌شود در صورت امکان در پایان این هفته سفرهای غیرضروری به این استان‌ها نداشته باشند و در صورت سفر، زنجیر چرخ، سوخت مناسب و دیگر تجهیزات و امکانات را همراه خود داشته باشند.
 
* بسته شدن یک جاده اصلی استان زنجان به دلیل برف
پس از بازگشایی اخیر راه‌های مواصلاتی استان زنجان بارش برف دوباره این راه‌ها را مسدود کرده است. معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بارش برف و وقوع کولاک شدید راه ارتباطی دندی- تخت سلیمان را که پس از یک هفته مسدودی شامگاه یکشنبه بازگشایی شده بود، دوباره بست. جواد یوسفی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: بارش برف سطح آزادراه‌های زنجان- قزوین، زنجان- تبریز و جاده‌های ترانزیت این استان را نیز لغزنده کرده است.  معاون راهداری و حمل جاده‌ای استان زنجان گفت: کسانی که قصد تردد در جاده‌های استان زنجان را دارند، می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند. یوسفی افزود: علاوه بر این هموطنان برای اطلاع از وضعیت جاده‌های استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم‌افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند. وی تاکید کرد: رانندگان عبوری از جاده‌های کوهستانی این استان لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی همراه داشته و خودروهای خود را به چراغ‌های مه‌شکن مجهز کنند. به گفته یوسفی، ۳۰ اکیپ راهداری در گردنه‌های کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه‌روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.

Page Generated in 0/0074 sec