printlogo


کد خبر: 216593تاریخ: 1398/11/29 00:00
مدیر مرکز مراقبت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با «وطن امروز»:
دانشجویان قرنطینه شده کرونا نداشتند و مرخص شدند

دانشجویان بازگشته از چین که به مدت 2 هفته در قرنطینه خارج از پایتخت برای تایید سلامت به سر می‌بردند دیروز پس از تست سلامت کامل به خانه‌های‌شان بازگشتند.  به گزارش «وطن امروز»، ترس از احتمال ابتلای 59 دانشجوی ایرانی به ویروس کرونا که 2 هفته پیش با یک هواپیمای ویژه همراه با کادر پزشکی مجرب از وزارت بهداشت از چین به کشور بازگشتند، باعث شد آنها تحت مراقبت شدید قرنطینه شوند و مورد آزمایش و معاینه‌های پی‌درپی قرار گیرند. وزارت بهداشت با هدف تایید کامل سلامت دانشجویان قرنطینه‌شده طی این 2 هفته روزانه 2 بار به صورت متوالی اقدام به پایش سلامت آنها می‌کرد تا اینکه بالاخره زمان ماندن این افراد در قرنطینه دیروز به اتمام رسید. طبق اعلام مسؤولان وزارت بهداشت، دانشجویان بازگشته از چین پس از تست نهایی با دریافت گواهی سلامت دیروز به آغوش خانواده‌های‌شان بازگشتند. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت دانشجویان بازگشته از چین که تا دیروز در قرنطینه ویروس کرونا به سر می‌بردند، توضیحاتی ارائه کرد. کیانوش جهانپور با بیان اینکه دانشجویان قرنطینه‌شده روزی 2 بار معاینه و تب‌سنجی می‌شدند، افزود: آزمایش PCR این افراد نیز منفی بود. وی با تاکید بر اینکه صدور گواهی سلامت این افراد بر اساس قواعد بین‌المللی انجام شده است، تصریح کرد: خوشبختانه همه 59 نفر بازگشته از چین در سلامت کامل هستند و مشکل خاصی نداشته‌اند. حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با «وطن امروز» درباره چگونگی سلامت دانشجویان بازگشته از چین و خروج آنها از قرنطینه گفت: پس از انجام معاینه‌های متعدد نتیجه آزمایشات از این افراد منفی گزارش شد و این افراد بدون هیچ‌گونه مشکلی از حیث ابتلا به ویروس کرونا با سلامت کامل از قرنطینه خارج شده و به منزل‌شان مراجعه کردند. وی با بیان اینکه ویروس کرونا همچنان پشت مرزهاست و تاکنون هیچ علائمی از وجود آن در کشور یافت نشده است، گفت: رعایت بهداشت فردی و مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از هر ویروسی ضروری است که البته با توجه به قدرت انتقال ویروس کرونا حساسیت‌ها باید نسبت به مراقبت‌های فردی برای جلوگیری از سرایت احتمالی بیشتر شود. رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه با خروج دانشجویان بازگشته از چین از قرنطینه، نگرانی‌هایی در میان مردم وجود دارد که مبادا این افراد حامل چنین ویروسی باشند، گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم همه دانشجویان در سلامت کامل هستند و هیچ مشکلی ندارند، چرا که این افراد 14 روز تمام تحت مراقبت‌های شدید بهداشتی بوده‌اند و تمام آزمایشات روی آنها انجام شده است، بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و این افراد سالم به خانه‌های‌شان بازگشته‌اند. وی افزود: وزارت بهداشت در حال آماده‌باش کامل برای جلوگیری از ورود احتمالی این ویروس به کشور است.
 
* معاینات تشخیص کرونا رایگان است
حساسیت ابتلا به ویروس کرونا تا جایی است که خیلی‌ها با مشاهده علائم سرماخوردگی یا تب نگران ابتلا به این ویروس شده و خیلی سریع خود را به مراکز درمانی می‌رسانند. این اقدام از سوی شهروندان اقدام درستی است که مسؤولان وزارت بهداشت نیز از رایگان بودن معاینات تشخیص این ویروس خبر می‌دهند. 
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت با بیان اینکه معاینات تشخیص کرونا رایگان است، گفت: افراد برای انجام معاینات رایگان ابتلا به ویروس کرونا به خانه‌های بهداشت مراجعه کنند. محمدمهدی گویا در پاسخ به اینکه آیا برای معاینه تشخیص ویروس کرونا هزینه دریافت می‌شود، به فارس توضیح داد: افراد جامعه در صورت مشاهده هر گونه علائم نظیر تب و سرماخوردگی شدید برای انجام معاینات به خانه‌های بهداشت مناطق مراجعه کنند، در آن زمان در صورت تشخیص علائم مشکوک به کرونا به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند. وی با بیان اینکه در حال حاضر 15 بیمارستان تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات بستری به افراد احتمالی مبتلا به کرونا در نظر گرفته‌اند، اظهار داشت: 6 بیمارستان در شهر تهران در حالت آماده‌باش هستند. گویا با بیان اینکه در فرودگاه‌ها نیز مردم می‌توانند برای دریافت خدمات بهداشتی به خانه‌های بهداشت مستقر در فرودگاه مراجعه کنند، گفت: این خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود. رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: صرفاً مراجعه افراد به مراکز درمانی و انجام چند آزمایش به معنای آزمایش و تست ابتلا به ویروس کرونا نیست و هزینه این آزمایش‌ها باید پرداخت شود اما در صورت تشخیص مورد مشکوک مبتلا به کرونا، فرد به بیمارستان‌های معین ارجاع داده شده و انجام تست‌ها و آزمایش‌های ابتلا به ویروس کرونا به طور رایگان انجام خواهد شد.
 
* ۱۷۷۰ نفر قربانی ویروس کرونا در چین
آمار مبتلایان به ویروس کرونا هر روز بیشتر می‌شود و این موضوع نگرانی‌هایی را برای تمام کشورهای جهان ایجاد کرده است. کمیسیون ملی سلامت چین اعلام کرد: تعداد افرادی که بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ (بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا) جان خود را از دست داده‌اند به ۱۷۷۰ نفر رسیده است. همچنین ۷۰ هزار و ۵۴۸ نفر به این ویروس کشنده آلوده شده‌اند. در عین حال آخرین آمارها حاکی از آن است که حدود ۱۰ هزار و ۸۴۴ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته‌اند. از ۵۷ هزار و ۹۳۴ نفری که در حال حاضر به دلیل ابتلا به ذات‌الریه ناشی از ویروس جدید کرونا تحت درمان قرار دارند وضعیت حدود ۱۰ هزار و ۶۴۴ نفر وخیم گزارش شده است.

Page Generated in 0/0076 sec