printlogo


کد خبر: 216605تاریخ: 1398/11/29 00:00
اخبار

آیت‌الله رئیسی: به قوه‌قضائیه قوی می‌اندیشیم نه قوه‌قضائیه بزرگ
رئیس قوه قضائیه در نشست هم‌اندیشی شورای عالی قوه‌قضائیه با نهادهای مردمی با موضوع «آیین رونمایی و ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی قوه‌قضائیه» اظهار کرد: دستگاه قضایی ما را موظف کرده به مردم نقش دهیم و در حکمی که مقام معظم رهبری به بنده دادند، مردمی بودن و نگاه به مردم، تکالیف ما در این دوره است. طبیعی است مردمی بودن و توجه به مردم با سخن نمی‌شود و باید حوزه اقدام و عمل را تعریف و باید زمینه میدان دادن در عمل و اقدام را آماده کرد. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی افزود: ما به قوه‌قضائیه قوی می‌اندیشیم نه قوه‌قضائیه بزرگ. قوه‌قضائیه قوی آن است که اجرای حق کند و بتواند نگاه مردم را در فرآیند دادرسی همراه داشته باشد. این کار یک حرکت دو سویه نیاز دارد؛ یعنی هم باید قوه‌قضائیه نگاهش به حمایت مردم و مشارکت آنها باشد و هم مردم این باور و اراده قوی را در عمل و اجرا داشته باشند.
وی با اشاره به دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه‌قضائیه گفت: این دستورالعمل یکی از گام‌های مثبتی است که صاحبنظران بیش از 30 جلسه روی آن وقت گذاشتند تا بتوانند قانونمند به مشارکت مردم نقش بدهند. مسؤولیت‌های قوه‌قضائیه با مشارکت نخبگان می‌تواند از حوزه سیاست‌های راهبردی، دادرسی، پیشگیری از جرم گرفته تا بازاجتماعی کردن شخصیت زندانیان، تغییر، پیشگیری و آسیب‌شناسی نقش‌هایی را برای مشارکت مردم تعیین و کاملاً می‌توان آن را به صورت دقیق تعریف کرد.
***
انتخاب قوی، تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند
دکتر سعید جلیلی شامگاه یکشنبه در اجتماع بزرگ مردم انقلابی اصفهان که به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی یک انتخاب صحیح انجام می‌شود به همان نسبت شما قوت پیدا می‌کنید، انتخاب قوی یعنی کشوری که یک زمان او را در حد ژاندارم خودشان می‌دانستند امروز به صراحت بیان می‌کنند این قدرتی است که جزو 3 اولویت آنهاست.
به گزارش «وطن امروز»، وی افزود: انتخاب بزرگ ملت «جمهوری اسلامی» بود که ایران را احیا کرد و برای آن اقتدار آفرید. این انتخاب مهم تنها یک حرکت نقطه‌ای نبود، هنوز هم ادامه دارد و ملت ۴۰ سال است بر این انتخاب پرافتخار ایستادگی می‌کند؛ اینچنین ملتی نباید ترسی داشته باشد زیرا امداد الهی را با خود دارد.
جلیلی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن رسماً اعلام می‌کند ما به دنبال فشار حداکثری بر ایران هستیم، تنها انتخاب قوی و نقطه‌زن جوابگو است و این انتخاب قوی است که تحریم‌های دشمن را هدف‌گیری کرده و آن‌ را بی‌تأثیر می‌کند و در این شرایط است که هر رأی یک موشک نقطه‌زن می‌شود البته در صورتی که درست و دقیق باشد. نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ملت زمانی می‌تواند یک مجلس قوی پدید آورد که بداند اولویت‌های ۴ سال آینده کشور چیست و چه مسائلی باید در این زمان حل شود و راه‌حل این مسائل چیست.
***
لاوروف:
ترور ژنرال سلیمانی نقض منشور سازمان ملل بود
وزیر خارجه روسیه اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را محکوم کرده و آن را نقض فاحش منشور سازمان ملل و فراتر از حد و مرز خواند. به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف در گفت‌وگو با روزنامه لا استامپا دیلی ایتالیا، درباره افزایش تنش‌ها پس از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی توسط آمریکا گفت: اگر درباره آخرین دور تنش‌ها میان آمریکا و ایران که در سال پیش‌رو آغاز شد صحبت می‌کنیم، موضع‌مان مشخص است. ما هرگونه اقدامی را که با اصول منشور سازمان ملل در تناقض بوده و به افزایش تنش در منطقه منجر شود، محکوم می‌کنیم. حمله‌ای که پنتاگون روز سوم ژانویه در فرودگاه بغداد انجام داد و به ترور ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران منجر شد، نقض آشکار قوانین بین‌المللی بود. لاوروف با گفتن اینکه فرودگاه بغداد، فرودگاهی غیرنظامی بود، تاکید کرد «این اقدامات آمریکایی‌ها فراتر از حد و مرز است».
***
FATF ابزار جدید نظام سلطه است
محمدباقر قالیباف، سرلیست فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همایش «مجلس و اقتصاد دانش‌بنیان» که در ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد، اظهار داشت: در قرن ۲۱ پلتفرم حکمرانی‌های دنیا عوض شده و‌ 2 دهه است این کار با سرعت زیاد پیش می‌رود و ماهیت دولت‌های کلاسیک با فناوری‌های جدید عوض شد، پس تعریف خیلی از قوانین تغییر می‌یابد. قالیباف با تاکید بر اینکه FATF ابزار جدید همان نظام سلطه است که مثل شرکت‌های چندملیتی که در ابعاد دیگر کار می‌کنند و هرکدام‌شان ماهیت دولت‌های قدیم را چند برابر و با قدرت نفوذ و تاثیرگذاری بیشتر عهده‌دار می‌شوند، عمل می‌کند، گفت: یک دهه دیگر گمرک و مالیات و ارز مفاهیم جدیدی پیدا می‌کنند و حکمرانی تغییر ماهوی می‌کند و باید ببینیم انقلاب اسلامی کجای این تحول است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در هیچ زمینه و حوزه‌ای به صورت کلاسیک نمی‌توان کار را دنبال کرد، گفت: معنی راهبردی «تهدید/ فرصت» عوض شده و هر چیز پیش روی‌مان است فرصت است ولی فرصت‌ها به 2 بخش ریسک‌دار و بدون ریسک تقسیم می‌شود.

Page Generated in 0/0058 sec