printlogo


کد خبر: 216637تاریخ: 1398/11/30 00:00
اخبار

شکست سپاهان و تساوی پرسپولیس در آسیا
نگون‌بختی خارج از خانه
روزهای بد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا همچنان ادامه دارد. دیشب سپاهان در حالی که همه امیدوار بودند نتیجه بازی نخست مقابل العین را مجددا مقابل السد قطر تکرار کند، با نتیجه سنگین 3 بر صفر شکست خورد و در بازی دیگر پرسپولیس در خانه الشارجه با یک بازی عجیب و پراشتباه در خط دفاعی در نهایت به تساوی 2 - 2 رضایت داد. علی علیپور (۹ و ۲۹) برای پرسپولیس و مهند علی (۲۶) و رایان مندس(۴۵) برای شارجه گلزنی کردند. هر دو تیم که دیدار هفته اول خود را با شکست به اتمام رسانده بودند، دنبال کسب 3 امتیاز از همان ابتدای این مسابقه بودند. با این حال سرخپوشان ایران با برتری خود در پاس‌های کوتاه و بلند توانستند بر میزبان اماراتی مسلط شده و خیلی زود در دقیقه ۹ با پاس مهدی ترابی و ضربه دقیق علی علیپور به گل برسند. در ادامه، شاگردان عبدالعزیز العنبری در شارجه امارات سعی بر جبران گل خورده داشتند که در موقعیتی مشکوک به آفساید توانستند دروازه علیرضا بیرانوند را باز کنند. پس از این گل شاگردان یحیی گل‌محمدی خیلی زود توانستند گل خورده را با حرکت تیمی رو به جلو و با شوت دقیق علی علیپور جبران کنند تا مهاجم سرخ‌ها دومین گل خود و پرسپولیس را به ثمر برساند.‌ گل دوم پرسپولیس باعث شد میزبان، بازی کاملا تهاجمی را در دقایق پایانی نیمه اول انجام دهد که علیرضا بیرانوند در یکی از خطرناک‌ترین حملات شارجه موفق شد ضربه محمد خلفان را در دقیقه ۴۱ دفع کند اما در آخرین دقیقه اشتباه شجاع خلیل‌زاده فرصت را به بازیکن شارجه داد تا با ضربه‌ای محکم دروازه بیرانوند را برای بار دوم باز کند. نیمه دوم با مالکیت توپ شاگردان یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس همراه بود اما اشتباهات فردی مدافعان پرسپولیس باعث شد ضد حمله‌های شارجه خطرناک شود. در نیمه دوم حملات قرمزها بی‌اثر بود تا در نهایت بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد. با توجه به اینکه هر سه بازی نخست نمایندگان ایران باید در خارج از خانه برگزار می‌شد، این بلا بر سر فوتبال ما آمد و گویا از حالا باید خودمان را برای هفته سوم و نتایج ضعیف دیگر آماده کنیم. 
***
توضیح وزارت ورزش درباره عضو فراری هیأت‌مدیره آبی‌ها
بنا بر اعلام مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، این وزارتخانه برای عضو جدید هیات‌مدیره باشگاه استقلال حکمی صادر نکرده و درباره او تابع مراجع نظارتی و قضایی است. به نقل از پایگاه وزارت ورزش، مازیار ناظمی گفت: زمانی که در جریان پرونده اتهامی آقای مهدی شریفی، عضو جدید هیات‌مدیره استقلال در قوه‌قضائیه قرار گرفتیم، از صدور حکم وی در هیات‌مدیره استقلال خودداری کردیم. سخنگوی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: آقای شریفی در زمان معرفی به مجمع باشگاه استقلال منع به‌کارگیری نداشته و ظاهرا الان متهم پرونده است ولی با این حال کاملا تابع نظر مراجع محترم نظارتی و قضایی هستیم. ناظمی تاکید کرد حکمی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای شریفی صادر نشده است.
***
2 مدال طلا در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا برای فرنگی‌کاران ایران
نمایندگان کشورمان در پایان مسابقات روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا به 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز دست یافتند.
مسابقات 5 وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا صبح دیروز (سه‌شنبه) در شهر دهلی‌نو برگزار شد که در پایان پویا ناصرپور، پژمان پشتام و امین میرزازاده در اوزان 55، 77 و 130 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و میثم دلخانی و بهروز هدایت در اوزان 63 و 87 کیلوگرم نیز به دیدار رده‌بندی رفتند که هدایت در دیدار رده بندی حاضر نشد. 
 
*ناصرپور به مدال طلا دست یافت
در وزن 55 کیلوگرم پویا ناصرپور پس از استراحت در دور نخست، دور دوم مقابل دونگ هیوک وون از کره‌جنوبی با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. او در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه 8 بر 7 آروجان حالاکورکی از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. ناصر‌پور در دیدار پایانی هم با نتیجه 8 بر صفر از سد جسوربک اورتیبکوف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.
 
* برنز برای دلخانی
میثم دلخانی، فرنگی‌‌کار وزن ۶۳ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران در دیدار رده‌بندی به مصاف فیتداخمتوف از قزاقستان رفت. وی در این پیکار با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید و مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.
 
* پشتام به نقره بسنده کرد
پژمان پشتام در دیدار فینال در مصاف با تمرلان شادوکایف، دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از قزاقستان با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.
 
* طلای میرزاده اختتامیه روز نخست
در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دیدار فینال با نتیجه 9 بر صفر مین سئوک کیم، دارنده مدال برنز جهان از کره‌جنوبی را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

Page Generated in 0/0072 sec