printlogo


کد خبر: 216657تاریخ: 1398/11/30 00:00
اخبار

معرفی کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات خبرگان
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای کاندیداهای مورد تایید در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را معرفی کرد.
به گزارش تسنیم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای کاندیداهای این نهاد عالی حوزوی را برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان اعلام کرد.
متن اطلاعیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إنما یخشی الله من عباده العلماء
ضمن دعوت عموم مردم عزیز به شرکت باشکوه در انتخابات، کاندیداهای جامعه مدرسین به تفکیک حوزه‌های انتخابیه به اطلاع عموم مردم عزیز می‌رسد:
1- استان قم: حضرت آیت‌الله محمد یزدی «دامت‌برکاته»
2- استان خراسان رضوی: حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی «دامت‌برکاته»
3- استان فارس: حضرت آیت‌الله لطف‌الله دژکام «دامت تأییداته»
4- استان تهران: حضرات آیات علی مؤمن‌پور، عباسعلی اختری و غلامرضا مصباحی‌مقدم «دامت تأییداتهم»
5- استان خراسان شمالی: حضرت آیت‌الله غلامرضا فیاضی «دامت تأییداته»
***
اعتراف بولتون به شکست کارزار ضدایرانی ترامپ
مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ گفت سیاست رئیس‌جمهور آمریکا در برابر ایران در حال شکست بوده و مطابق «کارزار فشار حداکثری» نیست.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز، جان بولتون که روز دوشنبه در دانشگاه دوک سخنرانی می‌کرد، گفت: ترامپ به وعده‌اش برای تحت فشار قرار دادن حکومت ایران از طریق تحریم‌های اقتصادی و روش‌های دیگر عمل نکرده است.
بولتون با بیان اینکه سیاست ترامپ در حال  «شکست خوردن» است، گفت: «من فکر نمی‌کنم ترامپ مطابق شعار فشار حداکثری پیش می‌‍‌رود. من فکر نمی‌کنم ما در حال اجرای سیاست فشار حداکثری بر ایران هستیم. فکر می‌کنم در دوره من روش‌های بی‌شماری برای اعمال فشار وجود داشت و باید این کار را می‌کردیم».
دولت فعلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته‌ای ایران که با 5 قدرت جهانی انجام شده بود، به طور یک‌جانبه از آن خارج شد. پس از آن، آمریکا ضمن بازگرداندن تحریم‌های پیشین ایران، تحریم‌های اقتصادی جدیدی را نیز در راستای سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» بر ایران اعمال کرد. جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از حامیان در پیش گرفتن رویکردهایی مطابق با سیاست فشار حداکثری علیه ایران بود.
***
چمران: نتیجه تعدد لیست‌ها چیزی جز شکست نیست
رئیس سابق شورای شهر تهران با صدور بیانیه‌ای در آستانه انتخابات مجلس، تاکید کرد: لیست «ایران سربلند» یا لیست «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» اگرچه کمی دیر ارائه شد اما می‌تواند فصل‌الخطاب باشد.
به گزارش مشرق، در بخشی از بیانیه مهدی چمران آمده است: در این روزها که ارائه لیست‌های متنوع و گیج‌کننده مردم، به صورت فراگیر و شاید برای عده‌ای تکلیف یا به‌مثابه هویت سیاسی تبدیل شده است، می‌توان افراد یا گروه‌های سیاسی را آزمود. دادن یک فهرست جدید هنر نیست، پاشیدن تخم ناامیدی هنر نیست، دست یازیدن به یک مجلس قوی و توانمند برای رسیدن به «ایران سربلند» مهم است. نتیجه این لیست‌های مختلف چیزی جز شکست نیست. 
***
احکام محیط‌زیستی‌ها قطعی شد
سخنگوی قوه‌قضائیه درباره رأی دادگاه متهمان موسوم به پرونده محیط‌زیستی‌ها گفت: پرونده متهمان موسوم به پرونده محیط‌زیستی‌ها که از نظر ما اقدام علیه امنیت ملی است، رسیدگی و رأی نهایی آن نیز صادر و قطعی شده است.
مهدی اسماعیلی ادامه داد: در این پرونده مراد طاهباز، فرزند قاسم به جرم همکاری با آمریکا به عنوان دولت متخاصم به 10 سال حبس و رد وجوه دریافتی از دولت آمریکا، نیلوفر بیانی به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به 10 سال حبس و رد وجوه مأخوذه، هومن جوکار به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به 8 سال حبس، طاهر قدیریان به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به 8 سال حبس، سام رجبی‌تبریز به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به 6 سال حبس، سپیده کاشانی به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به 6 سال حبس، امیرحسین خالقی‌حمیدی به جرم جاسوسی به 6 سال حبس و عبدالرضا کوهپایه به جرم اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به 4 سال حبس محکوم شدند که محکومیت آنها در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.
***
جامعه نیازمند ایجاد آگاهی درباره مبانی انقلاب است
حجت‌الاسلام و‌المسلمین فخریان «مدیر طرح تبیین منظومه فکری رهبری» در نشست اعضای این طرح که در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد، با تاکید بر لزوم ایجاد آگاهی عمومی و حرکتی مردمی در راستای تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری و مبانی نظری انقلاب اسلامی، با الهام از منظومه فکری مقام معظم رهبری گفت: تحقق انقلاب اسلامی ایران همان مسأله‌ای است که همه انبیا به دنبال آن بودند و تنها فهم همین مسأله برای ما کافی است که در جهت حفظ انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم. 

Page Generated in 0/0075 sec