printlogo


کد خبر: 216773تاریخ: 1398/12/4 00:00
عضو هیأت داوران جشنواره فیلم فجر مطرح کرد
سایه سنگین راد و ندیدن عزتی!

عباس بلوندی یکی از اعضای هیأت داوران سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر درباره سکوت داوران در برابر اعتراض سعید ملکان و نیز شایعه حذف سیمرغ جواد عزتی با نظر سعید راد، توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش «وطن امروز»، بلوندی درباره اعضای هیأت داوران سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: حضور داورانی که در رشته‌های مختلف فنی فعال بوده‌اند، تأثیر قابل‌توجهی بر داوری بخش‌های فنی داشت، چرا که هنرمندی که هم داور است و هم تخصصی در حرفه‌های مختلف سینما دارد، می‌تواند داوری دقیق‌تر و کامل‌تری داشته باشد. 
بلوندی درباره خبرهای غیررسمی از اینکه از بین ۹ داور این دوره از جشنواره، تصمیم نهایی برای اعلام نامزدها را تنها 2 نفر گرفته‌اند، به مهر گفت: این مساله را کاملا تکذیب می‌کنم. این دوره از جشنواره که بنده به عنوان داور حضور داشتم، می‌توانم با جرأت بگویم انتخاب‌ها به هیچ عنوان سفارشی نبوده و هیچ نهاد یا فردی ما را مجبور به انتخاب یک فیلم یا یک هنرمند خاص نکرده است.
بلوندی درباره غیبت اعتراضی عوامل فیلم «روز صفر» در اختتامیه جشنواره گفت: در روز اول داوری صحبت‌هایی با دبیر جشنواره فیلم فجر داشتیم و به ما اعلام شد باید داوری‌ها جدا از هرگونه مسائل و حاشیه‌هایی مانند تحریم کردن جشنواره توسط هنرمندان انجام شود. هیأت داوران قرار بود داوری تخصصی فیلم‌ها را بر عهده بگیرد و بحث ممیزی یا هرگونه تغییری در فیلم‌ها وظیفه ما نبود و فیلم «روز صفر» سعید ملکان هم از این امر مستثنی نبود. داوری این فیلم در رشته‌های مختلف انجام شد و جوایزی هم دریافت کرد و اینکه سعید ملکان در اختتامیه حضور نداشت یا هر مشکلی که با آرا داشت به هیأت داوران مربوط نبود. 
عضو هیأت داوران درباره حواشی سیمرغ نگرفتن جواد عزتی گفت: این موضوع به خاطر نظر سعید راد نبود، بلکه در این زمینه بحث‌های زیادی شد که در نهایت نتیجه آن در شب اختتامیه مشخص شد. البته یکی از گزینه‌های اصلی ما در نقش مکمل مرد جواد عزتی بود و باید بگویم بازی این هنرمند در فیلم «آتابای» بسیار خوب است اما رأی‌گیری نهایی به نفع این بازیگر تمام نشد.
وی ادامه داد: واقعیت این است که ماجرای سیمرغ جواد عزتی به این داغی که در فضای مجازی و اخبار آمده است، نبود. آقای راد یکی از پیشکسوتان سینمای ایران در حوزه بازیگری است و اختلاف نظری در زمینه انتخاب جواد عزتی به عنوان بازیگر نقش مکمل بود اما به این شدت که در رسانه‌ها منتشر شد نبود. درباره نامزدی در بخش بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «شنای پروانه» اما باید بگویم که جواد عزتی در این بخش رأی کمی گرفت و همین مسأله سبب شد در این بخش نامزد هم نشود.
بلوندی در پایان گفت: معمولا بسیاری از دوستان در سینما از داوران انتظار دارند به فیلم یا رشته‌هایی که در آن حضور دارند بیشتر توجه شود. خود من ۴۸ ساعت مانده به پایان داوری تلفن خود را خاموش کردم تا مجبور به جواب دادن به کسی نباشم که بعد نتوانم خواسته آنها را عملی کنم.

Page Generated in 0/0059 sec