printlogo


کد خبر: 216783تاریخ: 1398/12/4 00:00
سخنگوی نیروهای مسلح یمن:
دوره جولان عربستان در آسمان یمن تمام شد

تحولات چند روز گذشته جنگ عربستان و یمن به گونه‌ای پیش رفته که با وجود برتری عربستان در حوزه تجهیزات نظامی، مقاومت یمن توانسته با تقویت توان موشکی و پدافندی خود، عرصه را بر حضور جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی عربستان تنگ کند.
هدف قرار دادن جنگنده تورنادو در آسمان یمن توسط مقاومت و اسارت خلبان سعودی آن، زنگ خطری برای عربستان بود تا با حساب و کتاب بیشتری به حملات هوایی به یمن فکر کند. 
این تحول بزرگ در جنگ یمن می‌تواند با توجه به برتری زمینی یمنی‌ها بر عربستان، سرنوشت جنگ را به گونه دیگری تغییر دهد.
دیروز هم سخنگوی نیروهای مسلح یمن از فراری شدن جنگنده‌های سعودی و اماراتی از فراز استان صنعا گفت. به گزارش اسپوتنیک، یحیی سریع اعلام کرد پدافند هوایی صنعا، جنگنده‌های سعودی و اماراتی را از فراز استان صنعا فراری داده است. وی در توئیتی بیان کرد: پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با استفاده از موشک‌های «فاطر1» با جنگنده‌های سعودی و اماراتی بر فراز منطقه نهم در شرق استان صنعا مقابله کرد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: پدافند هوایی ما، جنگنده‌های متجاوز را مجبور به فرار از آسمان منطقه نهم کرد و این جنگنده‌های متجاوز نتوانستند مأموریت خود را انجام دهند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده دوره جولان دادن جنگنده‌های ائتلاف متجاوز تحت سرکردگی آل‌سعود بر فراز یمن پایان یافته است.
 
* تسلط انصارالله بر مواضع دولت مستعفی
منابع آگاه از تسلط جنبش انصارالله یمن بر مواضعی در جنوب الجوف در پی انجام یک عملیات گسترده علیه نیروهای وابسته به دولت مستعفی این کشور خبر دادند. یک منبع نظامی یمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد انصارالله یمن حمله گسترده‌ای را در چند محور با پشتیبانی موشکی و توپخانه‌ای به مواضع دولت مستعفی انجام داد. وی افزود: در نتیجه این عملیات چند ساعته، نیروهای انصارالله موفق شدند کنترل منطقه «تباب الجروف» و «القناصین» در غرب شهرستان «الغیل» واقع در جنوب غربی الجوف را به دست بگیرند. طبق گفته این منبع، این پیشروی پس از محاصره تیپ ۱۲۷ نیروهای دولت مستعفی به فرماندهی «عبدالله الضاوی» به مدت 4 روز حاصل شد. منبع مذکور در ادامه گزارش داد: در این عملیات همچنین «صادق أمین العکیمی» رئیس ستاد محور الجوف و فرمانده تیپ ۱۵۵ نیروهای دولت مستعفی و همچنین پسر استاندار الجوف کشته و 3 فرمانده دیگر نیز مجروح شدند. طبق گفته این منبع نظامی، در مقابل، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی نیز شهرستان الغیل را هدف حملات خود قرار دادند. این منبع نظامی یمنی در ادامه گفت: انصارالله یمن با فراهم کردن زمینه‌های تسلط بر شهرستان الغیل، درصدد پیشروی به سمت «السلمات» است.

Page Generated in 0/0055 sec