printlogo


کد خبر: 216787تاریخ: 1398/12/4 00:00
تقابل حساس تیم‌های تهرانی و اصفهانی در لیگ برتر
سوپر ال کلاسیکو

 در چارچوب رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال کشور امروز چند بازی بسیار حساس برگزار می‌شود که تقابل تیم‌های تهرانی با اصفهانی، مهم‌ترین بازی‌های هفته هستند. بر این اساس پرسپولیس میهمان سپاهان است و استقلال پذیرای ذوب‌آهن خواهد بود.
امروز دو مدعی جدی قهرمانی، سپاهان و پرسپولیس از ساعت 16:15 در اصفهان به دیدار هم می‌روند. 2 تیم هفته گذشته در رقابت‌های لیگ قهرمانان نتایج مطلوبی کسب نکردند و در بازگشت به لیگ برتر به کورس حساس قهرمانی می‌اندیشند. پرسپولیس با 5 امتیاز بیشتر از سپاهان در صدر جدول قرار دارد و سپاهان با تعداد بازی برابر نزدیک‌ترین تیم به قهرمان 3 فصل اخیر لیگ است. پرسپولیس در صورت پیروزی یا حتی مساوی در این بازی می‌تواند گام بزرگی برای تکرار قهرمانی‌های خود بردارد. سپاهان هم با توجه به وضعیت تراکتور و استقلال در جدول رده‌بندی در صورت از دست دادن امتیاز در این دیدار کار سختی برای حفظ جایگاه خود در جدول خواهد داشت. پرسپولیس و سپاهان با 5 قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر هستند و هر کدام در صورت قهرمانی می‌تواند رقیب را کنار بزند. این بازی جدال رکورددار برد در این فصل با شکست‌ناپذیرترین تیم این مسابقات است. پرسپولیس در این فصل به 13 پیروزی دست یافته و سپاهان تنها یک بار در این فصل متحمل شکست شده است.
صدرنشینی پرسپولیس بیش از هر چیز مدیون بازی‌های خارج از خانه است. این تیم بهترین عملکرد را به عنوان میهمان داشته و در 6 بازی اخیر خارج از خانه به برد با کلین‌شیت دست یافته است و با این آمار رکورددار تاریخ لیگ برتر است. در سمت مقابل سپاهان هم در بازی‌های خانگی شکست نداشته است، البته پارس جنوبی و صنعت نفت هم نخستین شکست خانگی فصل خود را برابر پرسپولیس متحمل شدند. از دیگر جذابیت‌های این بازی حضور 2 دروازه‌بان ملی‌پوش در درون دروازه 2 تیم است. پرسپولیس با 9 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را دارد و سپاهان هم با 13 کلین‌شیت رکورددار این فصل است. پیام نیازمند کارنامه درخشانی مقابل پرسپولیس داشته و در 4 مصاف 3 بار کلین‌شیت کرده و هیچ وقت مغلوب نشده است ولی بیرانوند مقابل سپاهان آمار جالبی ندارد و با دریافت 12 گل از هیچ تیمی در لیگ برتر بیش از این گل نخورده است. کلا پرسپولیس هم با دریافت 50 گل از سپاهان بیش از هر تیمی از زردپوشان اصفهانی گل خورده است.
 
* تصمیم یحیی درباره آنتونی استوکس
سرمربی پرسپولیس با توجه به بی‌انضباطی و بدقولی مهاجم ایرلندی تیمش، او را در اختیار کمیته انضباطی قرار داد. آنتونی استوکس که بعد از دیدار با الشارجه از سرپرست و کادرفنی تیم به بهانه دیدار با فرزندش مرخصی گرفته بود، طبق زمان اعلام شده به اردوی این تیم اضافه نشده تا موجب عصبانیت یحیی گل‌محمدی شود. اکنون سایت باشگاه پرسپولیس خبر داده سرمربی سرخپوشان این بازیکن را در اختیار کمیته انضباطی قرار داده تا درباره او تصمیم‌گیری و جرایم لازم در نظر گرفته شود. البته این موضوع زمانی شکل واقعیت خواهد گرفت که استوکس به تهران بازگردد و اکنون در آستانه بازی با سپاهان او دومین وعده خود درباره زمان بازگشتش را به تاخیر انداخته است. سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در این باره نوشته است: آنتونی استوکس که قبل از بازی با شارجه درخواست یک روز مرخصی کرده بود، طبق این مجوز در تمرین روز پنجشنبه غایب بود و به تهران بازنگشت. به همین دلیل یحیی گل‌محمدی این بازیکن را در اختیار کمیته انضباطی گذاشت.‌ استوکس قرار بود با پرواز صبح دیروز به تهران ‌بازگردد‌ اما فعلا به ایران بازنگشته است.
 
* استقلال- ذوب‌آهن با محوریت ارسلان
در دیگر تقابل تهرانی‌ها و اصفهانی‌ها از ساعت 18:30 امروز استقلال و ذوب‌آهن در تهران به مصاف هم می‌روند که این بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود.
آبی‌پوشان در فاصله زمانی 4 تا 28 اسفند باید 7 بازی در لیگ و لیگ قهرمانان انجام دهند و 25 روز حساس را پشت سر بگذارند. در این بین شاید بازگشت مصدومان به تیم، استقلال را به کسب نتایج خوب در این بازه امیدوار کند. علی کریمی و میلیچ به تمرینات بازگشته‌اند و مهدی قائدی، فرشید اسماعیلی و عارف غلامی هم در روزهای اخیر با رفع مصدومیت به تمرینات استقلال اضافه شده‌اند تا این 5 بازیکن برای همراهی آبی‌پوشان برابر ذوب‌آهن مشکلی نداشته باشند. ‌‌‌‌‌‌‌‌به این ترتیب فقط دیاباته و فرشید باقری مصدوم‌های استقلال هستند.  مشکل دیگر آبی‌های پایتخت، معضل پنالتی است! استقلال به نوعی با بحران پنالتی مواجه شده و پنالتی‌های این تیم یکی پس از دیگری از دست می‌رود. آخرین پنالتی استقلال را غفوری در حالی مقابل الاهلی عربستان از دست داد که بازی با نتیجه 2 بر یک به نفع تیم عربستانی در جریان بود و استقلال در نهایت این بازی را واگذار کرد. فرشید اسماعیلی، مرتضی تبریزی، علی کریمی و وریا غفوری گزینه‌هایی بودند که در این مدت پنالتی‌های استقلال را از دست داده‌اند.
در آن سوی میدان اما مهم‌ترین مقطع فصل برای میودراگ رادولوویچ از راه رسید؛ مربی مونته‌نگرویی که نیم‌فصل دوم جانشین علیرضا منصوریان شد، در 3 بازی 2 برد و یک باخت به دست آورده است. شاگردان رادولوویچ در 3 دیدار آینده خود باید به مصاف استقلال، سپاهان و شهرخودرو بروند و در صورت موفقیت در این 3 بازی مهم، ذوب‌آهن به طور کامل از منطقه خطر دور خواهد شد اما از دست دادن امتیازات در این بازی‌ها، ذوب‌آهن را به منطقه خطر نزدیک و همه چیز را به هفته‌های آینده موکول می‌کند.
در این میان اما بدون شک گیتاریست فعلی آبی‌پوشان مهم‌ترین چهره بازی به شمار می‌رود. ارسلان مطهری در غیاب دیاباته و قائدی یک تنه بار گلزنی استقلال را به دوش کشید و خیلی زود در دل هواداران استقلال جا گرفت. مطهری در نیم فصل اول موفق شد با لباس ذوب‌آهن 5 گل به ثمر برساند که یکی از این گل‌ها را در دیدار رفت وارد دروازه استقلال کرده بود. ارسلان مطهری در 6 دیداری که پیراهن استقلال را پوشیده، 6 گل به ثمر رسانده است.
 
* مجیدی: منتظر پاسخ آزمایش دیاباته هستم
سرمربی استقلال با بیان اینکه وقتش را ندارد درباره «اراجیف» دوپینگ استقلالی‌ها در سال‌های گذشته صحبت کند، گفت: تیم ما در هر سه جام مدعی است و در آسیا هم از گروه‌مان صعود می‌کنیم. فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از بازی با ذوب‌آهن که ظهر دیروز در سازمان لیگ برگزار شد، اظهار داشت: تمرینات خوبی داشتیم. ذوب‌آهن تیم بسیار خوبی است. چند بازی این تیم را تماشا کردیم. ان‌شاءالله بازی خوبی خواهیم داشت و 3 امتیاز را می‌گیریم. وی درباره وضعیت بازیکنان مصدوم استقلال و مهدی قائدی گفت: قائدی دیروز با ما تمرین کرد. با توجه به اینکه اسماعیلی و قائدی در تمرینات نبودند، ممکن است فردا در ترکیب اصلی نباشند. باتوجه به اینکه بازیکنان مصدوم می‌شوند، سعی کردیم برنامه آماده‌سازی برای آنها بنویسیم. از آقای ربانی خواستم مصدومان‌مان زیر نظر او تمرین کنند تا آماده شوند. سرمربی استقلال درباره مصدومیت شیخ دیاباته گفت: منتظرم ببینم جواب ام.آر.آی این بازیکن چه می‌شود و پزشک چه می‌گوید. مجیدی در پاسخ به این سوال که آیا سفر دیاباته به فرانسه دوره درمانش را تحت تاثیر قرار نداده است، تصریح کرد: دیاباته با من صحبت کرد و گفت دوست دارد کنار خانواده‌اش باشد. او گفت در فرانسه فیزیوتراپی هم انجام می‌دهد و با اجازه من به این سفر رفته بود. وی درباره احتمال بدون تماشاگر برگزار شدن بازی با ذوب‌آهن و حتی لغو مسابقه به خاطر ویروس کرونا، تاکید کرد: امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. باید هر 4 روز یکبار بازی کنیم و بازی عقب افتاده داریم. امیدوارم بازی انجام شود. سرمربی استقلال درباره جنجال دوپینگ بازیکنان استقلال در سال‌های گذشته با ماده «جک تری دی» گفت: نه وقتش را دارم و نه برایم مهم است جواب این اراجیف را بدهم! مجیدی درباره شرایط استقلال در هفته‌های آینده باتوجه به ناکامی در بازی با الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، تاکید کرد: تیم ما در هر سه جام مدعی است. حتما در آسیا از گروه‌مان صعود می‌کنیم. برای لیگ و جام حذفی هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم قهرمان شویم.
***
[«کرونا» منجر به لغو دیدارهای لیگ برتر فوتبال نشد]
روز گذشته اولین نشست هماهنگی برای مقابله با کرونا و مقابله با شیوع آن در اماکن ورزشی برگزار شد اما بدون تصمیم قطعی مبنی بر لغو مسابقات ورزشی از جمله لیگ برتر فوتبال به پایان رسید. فدراسیون پزشکی ورزشی میزبان اولین نشست ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش بود که با حضور نمایندگان وزارت ورزش و به منظور بررسی جوانب مربوط به ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از شیوع و گسترش این ویروس در اماکن ورزشی برگزار شد. قرار بود نماینده وزارت بهداشت نیز در این نشست شرکت داشته باشد اما وی به صورت تلفنی دیگر اعضای حاضر در جلسه را همراهی کرد.
این نشست در حالی برگزار شد که در رابطه با برگزاری رویدادهای ورزشی در موعد مقرر و حضور تماشاگران ابهاماتی مطرح بود، بویژه درباره دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر فوتبال که قرار است امروز یکشنبه برگزار شود. در نشست دیروز اما تصمیم واضح و مشخصی مبنی بر لغو این دیدارها اتخاذ نشد.
مصوبات این نشست به این شرح است:
۱- دستورالعمل کشوری ویروس کرونا در محیط‌های ورزشی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شود.
۲- بسته جامع آموزشی کشوری برای مقابله با ویروس کرونا در سطح کشور تهیه شود.
۳- دستورالعمل شرکت در اردوها و مسابقات ورزشی تدوین شود.
۴- زمینه شرکت ورزشکاران و دست‌اندرکاران ورزش در برنامه آموزش همگانی نظام پزشکی درباره مقابله با ویروس کرونا و دریافت گواهی مربوط، فراهم شود.
به نظر می‌رسد فدراسیون پزشکی ورزشی تصمیم برای برگزاری یا عدم برگزاری یا حتی بدون تماشاگر بودن مسابقات را بر عهده فدراسیون‌های مربوط گذاشته است. 

Page Generated in 0/0067 sec