printlogo


کد خبر: 216790تاریخ: 1398/12/4 00:00
اخبار

رکورد جهانی پرش سه‌گام شکسته شد
یولیمار روخاس در رقابت‌های پرش سه‌گام در مادرید یک رکورد جدید در تاریخ دوومیدانی به نام خود ثبت کرد. به نقل از آ.اس، یولیمار روخاس که 4 سال پیش در گایور، پیست سربسته مادرید نتیجه خوبی کسب نکرده بود، جمعه‌شب توانست یکی از بهترین نتایج جهانی دوومیدانی را به ثبت برساند. پرنده ۲۴ ساله، 3 پرش فوق‌العاده داشت. او 53/15 متر پرید تا بهترین رکورد را در تاریخ پرش سه‌گام به خود اختصاص دهد. پیش از این تاتیانا لبدووا بهترین رکورد را در اختیار داشت. پرنده روس در سال ۲۰۰۴ رکورد 36/15 متر را به ثبت رسانده بود.
***
خداحافظی سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان 
سرمربی تیم ملی جوانان بعد از ماه‌ها بی‌توجهی از سوی فدراسیون فوتبال، تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفته و شایعه حضور او در تیم صنعت نفت آبادان شنیده می‌شود. به گزارش ایسنا، سیروس پورموسوی، سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان با انتشار پیامی در فضای مجازی از ادامه حضور در تیم ملی کناره‌گیری کرد. وی چند ماه قبل به همراه این تیم در ورزشگاه دستگردی تهران توانست از مرحله مقدماتی به عنوان تیم نخست راهی مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شود. قبل از انتشار پیام خداحافظی او از تیم ملی، شائبه حضورش در تیم صنعت نفت آبادان وجود داشت و با اتفاقی که دیروز رخ داده، این موضوع قوت یافته است. اقدام صنعت نفت برای جذب سرمربی تیم ملی جوانان در حالی است که اخیرا سرمربی این تیم لیگ برتری قراردادش را فسخ کرد و به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان ایران مشغول به کار شده است. نکته مهم در نحوه جدایی پورموسوی از تیم ملی جوانان مربوط به مسائل حقوقی و قرارداد این مربی است، چرا که وی بعد از مرحله مقدماتی هیچ قراردادی با تیم ملی جوانان نداشته و در ماه‌های اخیر به علت کوتاهی مسؤولان فدراسیون، قراردادش تمدید نشد. از سوی دیگر، پورموسوی دستمزد قرارداد قبلی خودش را هم دریافت نکرده است و همچنان از تیم ملی ایران طلبکار است.
***
علی‌نژاد: حامی کاندیدای خاصی نیستیم
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: در انتخابات فدراسیون دوومیدانی بی‌طرف هستیم و برای‌مان فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس شود.
به گزارش تسنیم، مهدی علی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که برخی افراد خود را گزینه وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون دوومیدانی معرفی کرده‌اند، اظهار داشت: وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون دوومیدانی بی‌طرف است و برای ما فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس این فدراسیون شود. وی افزود: هر کسی به هیأت‌ها بگوید مورد تایید وزیر یا وزارت ورزش است، دروغ است و صحت ندارد. معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش ادامه داد: اعضای مجمع فدراسیون دوومیدانی بدانند که ما در این انتخابات حامی کاندیدایی نیستیم و هر کسی چنین ادعایی کرده، دروغ گفته است.
***
رقابت ترابی و آقایی با اینیستا در پاس گل
لیست بازیکنان برتر لیگ قهرمانان آسیا در زمینه پاس گل منتشر شد. به گزارش فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا با اتمام هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، بهترین بازیکنان را از حیث پاس گل تا اینجای رقابت‌ها معرفی کرد. آندرس اینیستا، کاپیتان سابق بارسلونا و کنونی تیم ویسل کوپه ژاپن با دادن 2 پاس گل در این لیست حضور دارد. مهدی ترابی، هافبک پرسپولیس و سعید آقایی، مدافع سپاهان نیز با 2 پاس گل در این لیست حضور دارند.
***
طلای اول آزاد به نام گلیج ضرب شد
کشتی‌گیر وزن 97 کیلوگرم ایران موفق شد نخستین طلای ایران در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا را کسب کند. در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا که در دهلی هند جریان دارد، در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه 11 بر صفر «اولزیسایخان باسانتسوجت» از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل «علیشیر یرگالی» دارنده مدال برنز آسیا از قزاقستان با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. گلیج در این مرحله با نتیجه 12 بر 2 «ماگومد موسایف» دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی از قرقیزستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی نیز «ساتیوارت کادیان» دارنده مدال برنز آسیا از کشور هند را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.
***
حسینی نقره‌ای شد
کشتی‌گیر وزن 70 کیلوگرم ایران مدال نقره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در هند را کسب کرد. در وزن 70 کیلوگرم امیرحسین حسینی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل «میژان آشیروف» دارنده مدال برنز آسیا از قزاقستان با نتیجه 5 بر 4 پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه‌نهایی ناوین از هند را با نتیجه 3 بر 2 از پیش‌رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. حسینی در این دیدار در مصاف با «الیاس بکبولاتوف» کشتی‌گیر روسی‌الاصل و قهرمان اروپا از ازبکستان با نتیجه 10 بر 4 مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

Page Generated in 0/0069 sec