printlogo


کد خبر: 216837تاریخ: 1398/12/4 00:00
برخورد با داروخانه‌های متخلف
مردم نگران نباشند، ماسک به اندازه کافی هست
بزودی 4 میلیون ماسک در سراسر کشور توزیع می‌شود

رئیس سازمان اورژانس گفت: ماسک مورد نیاز مراکز درمانی قم تامین و ماسک‌های جدید نیز در داروخانه‌های استان بزودی توزیع می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، جلسه پیرحسین کولیوند با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و رؤسای بیمارستانی استان قم برگزار شد. کولیوند در این جلسه با تاکید بر صداقت و روراستی با مردم، گفت: تمام مسائل را به مردم می‌گوییم. رئیس سازمان اورژانس کشور توضیح داد: مردم احساس رعب و وحشت نداشته باشند ولی رعایت مسائل بهداشتی ضروری است. وی ادامه داد: انسجام بسیار خوبی بین دستگاه‌های استان قم برای کنترل ویروس کرونا به وجود آمده است. رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تأمین تجهیزات پزشکی استان قم هیچ مشکلی نخواهد داشت، افزود: ماسک مورد نیاز مراکز درمانی قم تأمین و ماسک‌های جدید نیز در داروخانه‌های استان بزودی توزیع می‌شود.
 
* آمادگی ۱۳ هزار داروخانه برای مقابله با کرونا
دبیر انجمن داروسازان ایران از آمادگی 13 هزار داروخانه کشور برای مقابله با کرونا خبر داد. محمد خلیلی در گفت‌وگو با فارس، ضمن اعلام آمادگی داروخانه‌های سراسر کشور به منظور مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای محدودسازی گسترش این ویروس، توانمندسازی مردم برای خودمراقبتی است و در این مسیر ۱۳هزار داروخانه در سراسر کشور آمادگی دارند تا با تمام پتانسیل درخدمت مردم باشند. وی در ادامه افزود: لازم است مردم از توجه به شایعات و نقل‌قول‌های غیرعلمی و غیرمستند دوری کنند و اطلاعات لازم را صرفا از منابع موجه دریافت کنند؛ قطعا داروسازان در شرایط پیش‌رو می‌توانند کمک بسزایی به مردم داشته باشند.
 
* توزیع ۴ میلیون ماسک در سراسر کشور
مشاور وزیر بهداشت از توزیع ۴ میلیون ماسک در سراسر کشور خبر داد. به گزارش فارس، علیرضا وهاب‌زاده در حساب توئیتری خود از توزیع ۴ میلیون ماسک در سراسر کشور نوشت.
وی نوشت: از روز شنبه شبکه توزیع ماسک در‌ سراسر کشور تغییر می‌کند؛ تمام شرکت‌های تولید‌کننده ماسک موظفند صددرصد تولیدات را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند و مستقیم و بدون واسطه از طریق شبکه‌های بهداشت و مراکز درمانی در سطح کشور توزیع خواهد شد؛ ۴ میلیون ماسک از روز شنبه توزیع می‌شود.
 
* برخورد تعزیرات با گران‌فروشی ماسک‌های تنفسی
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران گفت: گشت‌های تعزیرات در مراکز فروش ماسک و دستکش یکبار مصرف حضور یافته و با سودجویان برخورد می‌کند. محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با فارس، گفت: سازمان تعزیرات پیگیر شکایات مردمی در زمینه عرضه ماسک و دستکش‌های یکبار مصرف است، چرا که در برخی مراکز شاهد گران‌فروشی این اقلام هستیم. وی افزود: با سودجویان و افرادی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد خواهد شد و به همین منظور گشت‌های تعزیرات به مراکز توزیع و حتی کارخانجات تولید ماسک ورود کرده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران با تأکید بر اینکه سقف قیمت باید کاملا مشخص باشد،گفت: قیمت اعلام شده توسط وزارت بهداشت مبنای رسیدگی ما است و چنانچه داروخانه‌ها و مراکز عرضه‌کننده این اقلام را گران فروختند مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۵ تخلفات را گزارش دهند چون ما به طور قطع ورود می‌کنیم.

Page Generated in 0/0053 sec