printlogo


کد خبر: 217087تاریخ: 1398/12/10 00:00
با انتشار پیام ویدئویی و به‌خاطر مبارزه با ویروس کرونا صورت گرفت
قدردانی رهبر انقلاب از جامعه پزشکی و پرستاری

پیام رهبر حکیم انقلاب به پزشکان و پرستارانی که برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، مورد استقبال جامعه پزشکی و پرستاری قرار گرفت. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با تشکر صمیمانه از وزارت بهداشت و همکاران وزیر، پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی و مجموعه دست‌اندرکاران پزشکی کشور در مواجهه و مبارزه با ویروس کرونا، خاطرنشان کردند: این زحمات بسیار با ارزش، جایگاه جامعه پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا می‌برد که برده است و اجر و ثواب الهی را به دنبال خواهد داشت. متن بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:
بنده می‌خواهم صمیمانه تشکر کنم از پزشکان و پرستاران و مجموعه دست‌اندرکاران پزشکی در مواجهه و مبارزه‌ با این بیماری‌ای که اخیراً در کشور به‌وجود آمده. همچنین تشکر کنم از وزارت بهداشت و درمان و مجموعه‌ همکاران آقای وزیر بهداشت در این مجموعه به خاطر تلاش‌هایی که می‌کنند و زحمتی که می‌کشند.
من برنامه امروز را فقط ترتیب دادم برای همین که این تشکر را بکنم در حضور آقای دکتر مرندی رئیس محترم فرهنگستان علوم پزشکی. دوست داشتم این تشکر قلبی خودم را به همه‌ برادران و خواهران محترم پزشک و پرستار و کادرهای درمانی عرض بکنم. ان‌شاءالله که موفق باشید. کارتان بسیار با ارزش است. هم ارزش جامعه‌ پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا می‌برد که برده، هم مهم‌تر از این، ثواب الهی است که خدای متعال قطعاً به شما اجر خواهد داد و ثواب خواهد داد و امیدواریم ان‌شاءالله این کار برجسته و سنگین خیلی هم طولانی نشود و ان‌شاءالله زودتر کلک این ویروس منحوس گرفته بشود ان‌شاءالله. ان‌شاءالله همه‌تان موفق باشید.
 
* نامه وزیر بهداشت به رهبر انقلاب
سعید نمکی، وزیر بهداشت در واکنش به پیام محبت‌آمیز مقام معظم رهبری در نامه‌ای خطاب به ایشان گفت: امروز فرزندان و سربازان حضرتعالی به‌عنوان مدافعان سلامت در کنار مدافعان حرم و پیروان فرهنگ ایثار و جهاد می‌کوشند تا با لطف پروردگار هرچه زودتر خبر خوش مهار بیماری را به استحضار فرمانده خویش برسانند.
 
* واکنش جامعه پزشکی به پیام رهبر انقلاب
پیام مقام معظم رهبری به جامعه پزشکی و پرستاری مورد استقبال پزشکان و پرستاران قرار گرفت. سیدمحمدرضا هاشمیان، مدیر بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه پیام رهبر معظم انقلاب بسیار زیبا و مثل همیشه خردمندانه بود، گفت: ما پزشکان و کادر درمانی محکم ایستاده‌ایم و همیشه در کنار مردم بوده و دست‌بوس رهبر انقلاب هستیم. از جهتی نیز ما کار خاصی نکرده‌ایم، چرا که در دوران دفاع مقدس این همه رشادت‌ها را دیده‌ایم و هنوز ما جانبازان شیمیایی را در بیمارستان مسیح دانشوری درمان می‌کنیم. دکتر ناصر سیم‌فروش، مدیر گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم گفت: تشکر رهبر معظم انقلاب تسلی‌بخش قلب پزشکان بود. حضرت آقا زمانی که در بیمارستان قلب شهید رجایی بستری بودند نیز از تلاش‌های پزشکان تشکر کردند که این موضوع باعث خوشحالی جامعه پزشکی شد و این بار نیز قطعا این امر باعث پشتکار پزشکان در زمینه کنترل بیماری کرونا خواهد بود.

Page Generated in 0/0057 sec