printlogo


کد خبر: 217101تاریخ: 1398/12/10 00:00
اخبار

رأی دیدار جنجالی سپاهان - پرسپولیس اعلام شد
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای نهایی خود درباره نتیجه دیدار جنجالی هفته بیستم تیم‌های سپاهان و پرسپولیس را اعلام کرد. تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس باید در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم می رفتند که تیم سپاهان بنا به دلایلی حاضر نشد وارد زمین شود و در حالی که بازیکنان پرسپولیس به همراه تیم داوری در زمین بودند، بازیکنان این تیم در رختکن ماندند و حاضر به حضور در زمین نشدند. بر این اساس رأی کمیته انضباطی به شرح زیر است: مستند به مواد٥١، ٦٢، ٨٦، ٩١، ٩٦ و ١١٧ مقررات انضباطی مصوب سال ١٣٩٧ ضمن بازنده اعلام کردن تیم سپاهان با نتیجه 3 بر صفر در بازی مقابل تیم پرسپولیس، باشگاه سپاهان به پرداخت مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. رأی صادره ظرف مهلت یک هفته پس از ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در کمیته استیناف است.
***
احتمال تعویق لیگ قهرمانان آسیا تا مردادماه به یک شرط
روزنامه الرایه قطر اعلام کرد یکی از راهکارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مسابقات لیگ قهرمانان، به تعویق انداختن آن تا ماه آگوست (مرداد) است. روزنامه «الرایه» قطر  به نقل از یک منبع آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: «همه چیز به سمت اتخاذ بهترین راه‌حل ممکن برای نجات لیگ قهرمانان آسیا و ایجاد رقابت بین باشگاه‌ها در جریان است بویژه که ممنوعات سفر مسافران به خاطر کرونا هنوز وجود دارد». این منبع آگاه نوشته است: «پیشنهادات مختلفی برای لیگ قهرمانان از جمله به تعویق انداختن مسابقات تا ماه آگوست (مرداد ۱۳۹۹) مطرح شده است؛ البته به این شرط که مسابقات مرحله گروهی به سرعت برگزار شود و فاصله زمانی بین مرحله یک هشتم و یک چهارم از بین برود».
***
پایان کار نمایندگان شطرنج در سرزمین تزارها
مسابقات شطرنج ایرفلوت روسیه با کسب عنوان سیزدهمی پویا ایدنی به پایان رسید. به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور نهم و پایانی مسابقات ایرفلوت در روسیه برگزار شد و نمایندگان کشورمان به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند. پرهام مقصودلو، شطرنج‌باز کشورمان با ریتینگ ۲۶۷۴ در دور پایانی مسابقات مقابل سوری از هند با ریتینگ ۲۵۹۱ به تساوی رسید. پویا ایدنی، دیگر نماینده ایران با ریتینگ ۲۵۷۷ مقابل بوگدان از رومانی با ریتینگ ۲۶۲۶ قرار گرفت که در نهایت بازی این دو شطرنج‌باز نیز با نتیجه تساوی به پایان رسید و ایدنی توانست به یک نتیجه خوب برسد. در پایان این رقابت‌ها ایدنی با 5/5 امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت و مقصودلو با ۵ امتیاز در رده سی و ششم ایستاد. این مسابقات از ۳۰ بهمن تا هشتم اسفندماه در روسیه برگزار شد و در پایان شطرنج‌بازی از آذربایجان با 5/6 امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد.

Page Generated in 0/0068 sec