printlogo


کد خبر: 217119تاریخ: 1398/12/10 00:00
اخبار

بیانیه وزارت خارجه ایران درباره تحولات جاری در ادلب
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات جاری در ادلب بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش «وطن امروز»، در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران از نزدیک و با حساسیت در حال رصد و پیگیری تحولات میدانی و پیامد‌های منطقه‌ای جاری در ادلب بوده و بر ضرورت مدیریت فضای متشنج موجود و آرام‌سازی آن در اسرع وقت تاکید دارد. جمهوری اسلامی ایران با توجه به تصمیم قبلی سران روند آستانه مبنی بر برگزاری این نشست در کشورمان، بر تداوم تلاش‌های خود جهت برگزاری آن در شرایط حساس کنونی تاکید دارد و معتقد است این نشست می‌تواند در تداوم توافقات پیشین این روند مبنی بر مبارزه با تروریسم، اجتناب از هر گونه آسیب به غیرنظامیان و حل‌و‌فصل سیاسی اختلافات گام موثری بردارد. جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن اقدامات طرف‌های ثالث برای خدشه‌دار کردن این روند بویژه ایالات متحده آمریکا که به صورت غیرمسؤولانه‌ای همواره به دنبال بروز تنش در منطقه بوده و هدف از حضور خود در سوریه را نیز غارت منابع نفتی این کشور اعلام کرده است، با شرکای خود در روند آستانه کماکان در تماس نزدیک بوده و تلاش خود برای پایان دادن شرایط ملتهب موجود را ادامه خواهد داد. 
***
احداث 2 بیمارستان، یکی از نتایج سفر سردار سلامی به خراسان شمالی
فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی با اشاره به آخرین دستاوردهای سفرهای سردار سلامی، فرمانده کل سپاه طی ماه‌های گذشته به خراسان شمالی اظهار کرد: ۵۰ درصد از اعتبار جاده روستایی پیربز به بجنورد که دارای جمعیت فراوان و همچنین تردد بسیار زیادی است به استان داده‌ شده که اقدامات فنی و مهندسی آن به جهت اجرای زیرساخت‌ها، پل و ابنیه فنی این راه بر عهده سپاه است که پس از مساعد شدن هوا در استان این عملیات عمرانی با مجموع اعتبار ۸ میلیارد تومانی اجرا می‌شود. سردار ابوالقاسم چمن دستاورد دیگر این سفر را تصویب تبدیل مرکز جراحی محدود جوادالائمه بجنورد به بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی بجنورد دانست و گفت: این پروژه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبارات آن برای تحقق کامل این بیمارستان محقق شده و از اعتبارات سفر رهبری نیز ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز آن ردیف اختصاص داده‌ شده است. فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی ایجاد بزرگ‌ترین مجموعه آبی سطح استان را دستاورد دیگر سفر سردار سلامی برای خراسان شمالی برشمرد و خاطرنشان کرد: این مجموعه آبی با وسعت ۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا تاکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بوده و ۴ میلیارد تومان نیز از سفر سردار سلامی به این پروژه اختصاص داده‌شده است.  سردار چمن در انتها درباره 2 پروژه بیمارستان راز و جرگلان و جاده میامی به جاجرم نیز گفت: احداث بیمارستان راز و جرگلان با انعقاد قرارداد از سوی سپاه و وزارت بهداشت آغاز می‌شود که در سفر وزیر بهداشت به خراسان شمالی این قرارداد منعقد خواهد شد. 
***
هراس الجبیر از صدور انقلاب ایران به منطقه
وزیر مشاور عربستان در امور خارجه بار دیگر ادعای بی‌اساسی علیه ایران مطرح کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، عادل الجبیر در نشست خبری مشترک با همتای سوئدی در ریاض مدعی شد ایران نقش مخربی در منطقه دارد. وی ایران را به حمایت از تروریست‌ها در منطقه، صدور انقلاب و ایجاد ناامنی متهم کرد. الجبیر مدعی شد: ایران نقش مثبت و سازنده‌ای در یمن ندارد بلکه باعث ایجاد تخریب در آن شده است و برای ساخت بیمارستان و مدارس در آن کشور هیچ کمکی نکرده است. بر اساس این گزارش، این اظهارات درحالی است که جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه تلاش فراوانی کرده و همواره خواستار حل بحران‌های منطقه از جمله بحران یمن بوده است. 
***
تماس تلفنی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره ایران
وزیران خارجه آمریکا و قطر در یک تماس تلفنی با یکدیگر درباره ایران گفت‌وگو کردند. به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و محمد بن‌عبدالرحمان آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر چهارشنبه‌شب با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. بنابر گزارش وب‌سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا، 2 طرف در این تماس تلفنی درباره روابط دو‌‌جانبه و سیاست‌های منطقه‌ای ایران رایزنی داشته‌اند. آنها همچنین بر اهمیت وجود اتحاد در منطقه خلیج‌فارس برای حفظ ثبات در منطقه تاکید کردند. 
***
سخنگوی وزارت خارجه چین:
قوی باش ایران، طاقت بیاور ایران
سخنگوی وزارت خارجه چین در پی شیوع ویروس کرونا در ایران ضمن ابراز همدلی، از کمک‌های بیشتر این کشور به ایران در آینده خبر داد. به گزارش ایسنا، هوآ چونیانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در پیامی توئیتری نوشت: از شنیدن اخبار بد از ایران ناراحتیم. سری اول کمک‌های چین رسیده است و مطمئنا موارد بیشتری هم به دنبال آن خواهد بود. ایران! ما در کنار تو هستیم! قوی باش ایران! طاقت بیاور ایران!
***
مجلس تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس گفت: طبق تصمیم هیأت‌رئیسه، مجلس شورای اسلامی تا اطلاع ثانوی جلسه ندارد. اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا‌و‌سیما، ضمن اعلام این خبر افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور با تصمیم هیأت‌رئیسه، جلسات مجلس تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود. وی افزود: بودجه ۹۹ را نیز به صورت چنددوازدهم تصویب خواهیم کرد. عباسی گفت: جلسه بررسی رأی اعتماد وزیر جهاد کشاورزی نیز به دنبال این تصمیم برگزار نخواهد شد، لذا احتمالا، دولت باید اذن رهبری را برای ادامه کار سرپرست این وزارتخانه اخذ کند.

Page Generated in 0/0063 sec