printlogo


کد خبر: 217153تاریخ: 1398/12/11 00:00
اخبار

38 درصد سیگار بازار قاچاق است
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قاچاق سیگار باید تا سال بعد به صفر برسد، گفت: ۳۰ میلیارد نخ فاصله بین مصرف و تولید داخل است که کارشناسان معتقدند این میزان از مسیر قاچاق وارد می‌شود. علی مویدی‌خرم‌آبادی درباره قاچاق سیگار به مهر اظهار داشت: نیاز کل کشور ۸۰ میلیارد نخ سیگار در سال است که خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده و ارتقای تولید داخل در حال حاضر ۵۰ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید می‌شود. رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: ۳۰ میلیارد نخ فاصله بین مصرف و تولید داخل است که کارشناسان معتقدند این ۳۰ میلیارد نخ از مسیر قاچاق وارد کشور می‌شود. وی با اشاره به فعال شدن سامانه رهگیری سیگار تاکید کرد: با راه‌اندازی سامانه رهگیری سیگار، خود به خود قاچاق سیگار باید تا سال آینده به صفر برسد.
***
مردم از مصارف غیرضروری آب خودداری کنند
با شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دوچندان نکات بهداشتی از سوی شهروندان و همزمانی آن با سنت نوروزی خانه‌تکانی، مصرف آب تهران افزایش یافت. روابط عمومی وزارت نیرو در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ مصرف آب شهروندان تهرانی روز جمعه ۹ اسفندماه ۹۸ از مرز 3 میلیون مترمکعب عبور کرد که این میزان برای این مقطع از سال بالاست. افزایش مصرف آب در روزهای گذشته موجب افت فشار در برخی مناطق شهر تهران و قطع آب در شهرها و روستاهای پیرامونی شده است. شرکت آبفای استان تهران در همین راستا از شهروندان استان تهران درخواست کرد ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی تا حد امکان از مصارف غیرضروری مانند شست‌وشوی فرش، پتو، درها و پنجره‌ها خودداری کنند تا برای مصارف ضروری، کمبود آب ایجاد نشود و این مقطع حساس بدون کم‌آبی و قطع آب سپری شود.
***
عرضه کالاهای اساسی در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای
رئیس اتاق اصناف تهران از شروع فروش فوق‌العاده اصناف با نظارت اتحادیه‌ها خبر داد و گفت: ٥ قلم کالای اساسی در برخی واحد‌های صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شهر و روستا و میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود. قاسم نوده‌فراهانی درباره فروش‌های فوق‌العاده استان تهران اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته فروش فوق‌العاده اصناف مختلف انجام می‌شود و هر کالایی با توجه به وضعیت بازار و تشخیص اتحادیه‌ها  تخفیف‌هایی در نظر گرفته  می‌شود. وی گفت: محصولات شوینده در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به وفور وجود دارد و بیشتر مشکل مردم در محصولات ضدعفونی‌کننده بود که در چند روز گذشته تولید واحدهای تولیدی افزایش یافته و بتازگی این تولیدات وارد بازار شده، به نحوی که امروز وضعیت موجودی این اقلام در بازار بیشتر است. به گفته نوده‌فراهانی، اقلام کالاهای اساسی که قرار است توزیع شود شامل برنج، روغن، گوشت قرمز و مرغ و شکر است که با قیمت‌های مصوب عرضه خواهد شد.
***
کاهش تا ۶ میلیون تومانی قیمت خودرو
ویروس کرونا و نگرانی‌های ناشی از آن بر بازار خودرو نیز بی‌تاثیر نبوده است. بررسی بازار نشان می‌دهد نسبت به هفته گذشته کاهش ۵۰۰ هزار تومانی تا ۶ میلیون تومانی در قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی رخ داده است. مقایسه قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار دیروز (شنبه) نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد به‌رغم نزدیک شدن به روزهای پایانی سال که همیشه با تب‌وتاب خرید خودرو همراه بوده و این بازار را پررونق و قیمت‌ها را صعودی می‌کرد، اکنون تحت تاثیر ویروس کرونا، بازار خودرو نیز آرام شده و نزولی پیش می‌رود به طوری که کاهش ۵۰۰ هزار تومانی تا ۶ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار خودرو نسبت به هفته گذشته مشاهده می‌شود. به ‌طور مثال در گروه صنعتی ایران‌خودرو بیشترین کاهش قیمت به میزان 6 میلیون تومان مربوط به خودروهای پژو ۲۰۶ صندوقدار و سمند EF۷ دوگانه‌سوز بوده است. در مقابل کمترین کاهش قیمت نیز مربوط به وانت آریسان با ۵۰۰ هزار تومان بوده است. در گروه خودروسازی سایپا نیز بیشترین کاهش مربوط به خودروی سایپا ۱۵۱ بوده که افت 3 میلیون تومانی داشته است. کمترین کاهش قیمت نیز مختص سایپا ۱۳۲ و تیبا ۲ بوده است که حدود ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

Page Generated in 0/0380 sec