printlogo


کد خبر: 217183تاریخ: 1398/12/12 00:00
معاون باراک اوباما با پیروزی در کارولینای جنوبی به جایگاه دوم دموکرات‌ها رسید
پیروزی بایدن قبل از سه‌شنبه بزرگ آمریکا

گروه بین‌الملل: با وجود 3 شکست متوالی، کمپین انتخاباتی جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با پیروزی در کارولینای جنوبی جان دوباره‌ای گرفت. معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا با کسب 4/48 درصد آرا در انتخابات درون‌حزبی ایالت کارولینای جنوبی پیروز شد. بنا به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، با شمارش حدود ۱۰۰ درصد آرا، بایدن با کسب 4/48 درصد از آرا، جایگاه اول را به خود اختصاص داد. همچنین سندرز با کسب 9/19 درصد از آرا در جایگاه دوم و «تام استیر» با 3/11 درصد و پیت بوتیجیج با 2/8 درصد آرا در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. جو بایدن با پیروزی در انتخابات کارولینای جنوبی از مجموع ۵۴ موکل انتخاباتی این ایالت، 36 موکل انتخاباتی را به دست آورد و سندرز نیز ۱۱ موکل انتخاباتی را از آن خود کرد. سندرز پیش از این ۲۸ موکل انتخاباتی کسب کرده بود و هم‌اکنون با ۳۹ موکل انتخاباتی همچنان در صدر رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها قرار دارد و بایدن به جایگاه دوم ارتقا یافته است. بوتیجیج با کسب ۲۲ موکل انتخاباتی، وارن با ۸ موکل انتخاباتی و ایمی کلوبچار با ۷ موکل انتخاباتی در جایگاه‌های بعدی رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها قرار دارند. پیش از این سندرز در انتخابات مقدماتی ایالات نوادا و نیوهمپشایر به پیروزی رسیده بود و در انتخابات ایالت آیووا با یک‌دهم کمتر از بوتیجیج جایگاه دوم را به دست آورده بود. نیمی از رأی‌دهندگان دموکرات در ایالت کارولینای جنوبی را سیاه‌پوست‌ها تشکیل می‌دهند که از بایدن حمایت کردند. این رای به طور سنتی متعلق به باراک اوباما بود که برخی نظرسنجی‌های پیش از انتخابات پیش‌بینی کرده بودند ممکن است به سمت سندرز تمایل پیدا کرده باشند که در نهایت اینگونه نشد. 
 
* همه در انتظار سه‌شنبه بزرگ
مرحله بعدی رقابت‌های انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها روز سه‌شنبه هفته جاری است که نامزدهای دموکرات در ۱۴ ایالت از جمله ایالات بزرگ کالیفرنیا و تگزاس رأی می‌دهند و یکهزار و ۳۵۷ امتیاز انتخاباتی که تقریبا یک‌سوم کل امتیازات موجود است، تقسیم خواهد شد. نامزد نهایی حزب دموکرات باید از مجموع 3 هزار و ۹۷۹ موکل انتخاباتی، بیش از یکهزار و ۹۹۱ موکل انتخاباتی را به دست آورد تا بتواند وارد رقابت نهایی با نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ شود.
 
* سخنرانی پیروزی بایدن
بایدن در سخنرانی پیروزی خود در جمع هواداران خود در ایالت کارولینای جنوبی گفت: همین چند روز پیش بود که رسانه‌ها و صاحبنظران، نامزدی مرا منتفی می‌دانستند اما هم‌اکنون به لطف شما- قلب حزب دموکرات- ما پیروز شدیم و با فاصله زیاد هم پیروز شدیم.
 
* ترامپ: دموکرات‌ها می‌خواهند نامزدی را از سندرز بگیرند
به دنبال پیروزی بایدن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در 3 پیام توئیتری درباره انتخابات دموکرات‌ها در کارولینای جنوبی اظهارنظر کرد. ترامپ در توئیت اول به مایکل بلومبرگ نامزد میلیاردر و دوست سابق خود تاخته است. رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: پیروزی جو بایدن خواب‌آلود در انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی باید به معنای پایان کارزار مسخره مایک بلومبرگ کوچولو باشد. بعد از فاجعه‌بارترین مناظره در تاریخ مناظرات ریاست‌جمهوری، اکنون بایدن تعداد بسیار کم آرای مایک کوچولو را تکه‌تکه کرده و بسیاری از او روی گردان شده‌اند. وی در توئیت دوم بار دیگر اتهام خود علیه سران حزب دموکرات درباره تلاش همه‌جانبه آنها برای ممانعت از پیروزی برنی سندرز را تکرار کرد. در توئیت ترامپ آمده است: دموکرات‌ها دارند بشدت برای نابود کردن نام و وجهه برنی سندرز دیوانه و دور کردن نامزدی او در حزب دموکرات تلاش می‌کنند. رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت سوم خود 5 کلمه نوشته است: «تبریک به جو بایدن خواب‌آلود».

Page Generated in 0/0046 sec