printlogo


کد خبر: 217187تاریخ: 1398/12/12 00:00
در روز خودداری کاراته‌کای عربستانی از رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس
بهمن عسگری طلایی ایران

در رقابت‌های لیگ برتر کاراته وان اتریش، کاراته‌کای عربستانی از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی امتناع کرد و در سالن مسابقه حاضر نشد. سومین مرحله رقابت‌های لیگ برتر کاراته وان در سال 2020 با برگزاری رقابت‌های کاتای انفرادی مردان در اوزان 84- کیلوگرم و 84+ کیلوگرم مردان و 61- کیلوگرم، 68- کیلوگرم و 68+ کیلوگرم زنان در شهر سالزبورگ اتریش  برگزار شد. در وزن 84+ کیلوگرم مردان، در حالی که طارق حمدی، کاراته‌کای عربستانی پس از استراحت در دور نخست، قرار بود در دور دوم به مصاف کاراته‌کایی از رژیم اشغالگر قدس برود، در سالن مسابقات حاضر نشد و از رویارویی با نماینده اسرائیل امتناع کرد. کاراته‌کای اسرائیلی بعد از برتری در این دیدار در دور بعد مغلوب شاهین عطاموف از آذربایجان شد و از دور مسابقات کنار رفت. این اتفاق جالب توجه در حالی از سوی کاراته‌کای عربستانی رقم خورد که او روز پنجشنبه 8 اسفندماه بدون مشکل در وزن‌کشی حاضر و پس از دریافت کارت مسابقات، نامش در قرعه‌کشی لحاظ شده بود. طارق حمدی در مرحله قبلی مسابقات لیگ برتر کاراته وان در دوبی موفق به کسب مدال برنز شده بود. او در کارنامه خود مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2019 و مدال برنز قهرمانی آسیا در سال 2018 را دارد و در سالیان گذشته از رقیبان سجاد گنج‌زاده و صالح اباذری، نمایندگان کشورمان بوده است. 
 
* عسگری طلایی شد
بهمن عسگری، نماینده کاراته کشورمان در این رقابت ها با غلبه بر نماینده اوکراین مدال طلای وزن ۷۵- کیلوگرم لیگ جهانی اتریش را به دست آورد. در فینال وزن ۷۵- کیلوگرم سومین مرحله لیگ برتر کاراته وان ۲۰۲۰ که با حضور ۶۲۵ شرکت‌کننده از ۸۸ کشور در سالزبورگ اتریش برگزار شد، بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم موفق شد در فینال استانیسلاو هورنه اوکراینی را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد و صاحب مدال طلا شود. عسگری حریفانی از استرالیا، فنلاند، انگلیس و در نیمه‌نهایی ارمان التیمور از ترکیه را مغلوب کرده و فینالیست شده بود.
در مبارزه رده‌بندی وزن ۸۴- کیلوگرم نیز ذبیح‌الله پورشیب به مصاف کنجی گریلون فرانسوی رفت که پس از تساوی ۴-۴ در وقت قانونی مسابقه، حریف فرانسوی با قانون سنشو برنده تاتامی شد.

Page Generated in 0/0063 sec