printlogo


کد خبر: 217209تاریخ: 1398/12/12 00:00
اخبار

تشکیل «قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا» در سپاه
در پی شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کشور که نگرانی و دغدغه‌هایی را برای هموطنان به وجود آورده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داد. سپاه پاسداران در پیامی خطاب به ملت ایران اعلام کرد: سپاه در این راستا با تشکیل «قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا» در ستاد فرماندهی کل و واگذاری مأموریت به سازمان بهداری رزمی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) و بسیج جامعه پزشکی متناسب با الزامات صحنه، در هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سپس قرارگاه مقابله با ویروس کرونا در کشور، آمادگی‌های همه‌جانبه خود برای هر گونه همکاری و نقش‌آفرینی را اعلام و عملیاتی کرده است و تاکنون دوشادوش مجاهدان حوزه سلامت، پزشکان و پرستاران فداکار و مسؤولیت‌شناس، به ارائه خدماتی چون فعال‌سازی بیمارستان‌های ثابت و سیار، مراکز درمانی، گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن و محیط و تامین و توزیع اقلام بهداشتی ضروری پرداخته است. در ادامه این بیانیه آمده است: یادآور می‌شود به‌رغم عملیات روانی و رسانه‌ای هدفمند دشمنان نظام و بدخواهان ملت ایران در سیاه‌نمایی و متهم‌سازی کشور به ناکارآمدی و ضعف مدیریت که بر خلاف واقعیات و اذعان نهاد‌های بین‌المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی به دانش، توانمندی، مدیریت و ظرفیت‌های تخصصی لازم صورت می‌پذیرد؛ به توفیق الهی گام‌ها و اقدامات شگرف و تاثیر‌گذاری برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در کشور و کنترل و مقابله موثر و درمان مبتلایان به ویروس برداشته شده است که در این فرصت با قدردانی و سپاس از اهتمام وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آقای دکتر سعید نمکی و آحاد مجاهدان جامعه پزشکی کشور، به مردم شریف و مسؤولین و نهادهای فعال در امر مقابله با این بیماری اطمینان می‌دهد فرزندان شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین، تا غلبه کامل بر این بیماری و بازگشت شرایط عادی و وضعیت سفید در صحنه مشارکت و کمک در این زمینه آماده و فعال خواهند بود.
***
واکنش ایران به توافق میان آمریکا و طالبان
وزارت امور خارجه درباره امضای توافق میان آمریکا و طالبان در بیانیه‌ای تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر تحولی که به صلح و ثبات در افغانستان کمک کند استقبال می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران معتقد است توافق صلح پایدار در افغانستان تنها از طریق گفت‌وگوی بین‌الافغانی با مشارکت گروه‌های سیاسی آن کشور، از جمله طالبان و با در نظر گرفتن ملاحظات کشورهای همسایه افغانستان به دست خواهد آمد. جمهوری اسلامی ایران از هر تحولی که به صلح و ثبات در افغانستان کمک کند استقبال به عمل آورده و از تلاش‌هایی که در این راستا تحت رهبری و مالکیت افغان‌ها انجام پذیرد حمایت می‌کند. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران اقدامات آمریکا را تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به حضور نیروهایش در افغانستان می‌داند و با آن مخالف است. آمریکا جایگاه حقوقی برای امضای قرارداد صلح یا تعیین تکلیف درباره آینده افغانستان ندارد. معتقدیم سازمان ملل متحد از ظرفیت‌های مناسبی برای تسهیل مذاکرات بین‌الافغانی و نیز نظارت و تضمین اجرای توافقات حاصله برخوردار است.
***
قرارگاه مقابله با کرونا در نیروی زمینی ارتش آغاز به‌کار کرد
قرارگاه جهادی مقابله با ویروس کرونا  روز گذشته در اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با حضور امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی‌ زمینی ارتش آغاز به کار کرد. در جریان آغاز به کار این قرارگاه، امیر حیدری از  تجهیزات ضدعفونی‌سازی و درمانی اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش برای مقابله با ویروس کرونا که در میدان صبحگاه گرد آمده بود بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات قرارگاه جهادی مقابله با ویروس کرونا قرار گرفت. در حاشیه این مراسم فرمانده نیروی زمینی ارتش از ساخت چند وسیله منحصر به فرد در جهاد خودکفایی این نیرو خبر داد و گفت: این تجهیزات جهت تایید به وزارت بهداشت فرستاده شده است که اگر تایید شود به یک دستاورد بسیار بزرگ در زمینه شناسایی آنلاین و سریع ویروس کرونا دست پیدا کرده‌ایم.

Page Generated in 0/0059 sec