printlogo


کد خبر: 217448تاریخ: 1398/12/20 00:00
دور دنیا

پلیس لندن مهاجم چاقوکش را کشت
به گفته پلیس انگلیس، نیروهای آنها در حال گشت‌زنی در منطقه وست مینستر لندن بودند که متوجه مردی شدند که حدود ساعت 23:25 شب بسیار «مشکوک» عمل می‌کرد. هنگامی که به وی دستور ایست داده شد، او 2 چاقو بیرون آورد و سپس به ضرب گلوله پلیس کشته شد. پلیس انگلیس گفت: این مرد در جا جان باخت اما با این رویداد به عنوان یک رویداد تروریستی برخورد نشد.
***
ابتلای 10  نماینده پارلمان عراق به کرونا
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، نتیجه تست کرونای ۱۰ نفر از نمایندگان پارلمان عراق مثبت اعلام شد. خبرگزاری اسپوتنیک این خبر را به نقل از یک قانونگذار عراقی در حالی منتشر کرد که منابع رسمی تاکنون این خبر را رد یا تأیید نکرده‌اند. عراق روز یکشنبه 6 مورد جدید از ابتلا به کرونا را تایید کرد و به این ترتیب، تاکنون شمار مبتلایان در این کشور به ۶۰ نفر رسیده است.
***
واکنش توئیتر به فیلم دستکاری شده ترامپ
شرکت توئیتر در نخستین استفاده خود از برچسب دستکاری‌ شده، از آن برای ویدئویی از جو بایدن که توسط ترامپ بازنشر شده، استفاده کرد. این ویدئو که از سوی دَن اسکاوینو، مدیر بخش رسانه‌های اجتماعی کاخ سفید منتشر شده، نشان می‌دهد جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در سخنرانی خود در شهر میسوری می‌گوید، «ببخشید! ما تنها می‌توانیم دوباره دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور فعلی آمریکا) را انتخاب کنیم. جمله کامل بایدن که در این ویدئو حذف شده، این است که «ببخشید! اگر در این جوخه آتش شرکت کنیم تنها می‌توانیم دوباره دونالد ترامپ را انتخاب کنیم. این کمپینی مثبت خواهد بود، پس به ما بپیوندید». توئیتر سیاست زدن برچسب «دستکاری شده» خود را از ۵ مارس اجرایی کرده است. این برچسب محتواهای دستکاری شده یا ساختگی را برای مخاطبان مشخص می‌کند. با این حال این برچسب تازه برای همگان قابل رویت نیست. به گفته این شرکت، این برچسب در زمانی که مخاطبان در حال جست‌وجوی این مطلب یا کلیک روی آن هستند، نشان داده نمی‌شود. سخنگوی توئیتر اظهار کرد، این شرکت در حال کار روی این مساله است. در همین حال اسکاوینو پس از اعمال این برچسب در توئیتر نوشت: این ویدئو دستکاری شده نیست.
***
اخراج دیپلمات‌های خارجی از کره‌شمالی
کره‌شمالی در راستای اقدامات مقابله با ویروس کرونا برخی سفرا و دیپلمات‌های خارجی را از این کشور اخراج کرد. همزمان با تشدید اقدامات کره‌شمالی برای مقابله با ویروس کرونا، یک پرواز ویژه از این کشور دیروز ده‌ها نفر از دیپلمات‌ها و سایر شهروندان خارجی را به فرودگاهی در شرق دور روسیه منتقل کرد. کارمندان بخش بهداشت کره‌شمالی با لباس‌های سفید حفاظتی ده‌ها نفر از مسافران را در فرودگاه بین‌المللی پیونگ‌یانگ به صف کرده و درجه حرارت آنها را سنجیده و این افراد به فرودگاه ولادیووستوک، در شرق دور روسیه منتقل شدند. کره‌شمالی قرنطینه یک ماهه برای دیپلمات‌های خارجی مستقر در پیونگ‌یانگ را در دوم مارس برداشت تا در صورت لزوم آنها بتوانند کشور را ترک کنند. شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز گزارش داده برنامه‌ای با هدف خارج کردن ۶۰ دیپلمات خارجی از کره‌شمالی از جمله سوییس، فرانسه و آلمان در حال انجام است.
***
رئیس‌جمهوری پرتغال خود را قرنطینه کرد
دفتر ریاست‌جمهوری پرتغال اعلام کرد رئیس‌جمهوری این کشور همه فعالیت‌های عمومی خود را لغو کرده و با توجه به شیوع ویروس کرونا در خانه‌اش خواهد ماند. مارسلو ربلو دی سوسا، رئیس‌جمهوری پرتغال چندی پیش میزبان گروهی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای بود که به دلیل ابتلای یکی از دانش‌آموزان به کرونا تعطیل شده است. به گزارش آسوشیتدپرس، دفتر ریاست‌جمهوری پرتغال اعلام کرده که او هیچ علائمی از این بیماری را ندارد و دانش‌آموز یاد شده در جمع گروهی که با او دیدار کرده‌اند، حضور نداشته است.
***
جزئیات تماس تلفنی ترامپ با سیسی
سامح شکری، وزیر خارجه مصر گفت، در گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با عبدالفتاح سیسی، همتای مصری وی موضوعات درک موقعیت مصر درباره بحران سد النهضه، اهتمام دولت آمریکا به این موضوع و تلاشش برای دستیابی 3 کشور ذی‌ربط به توافق و امضای متن توافقنامه نهایی مطرح شد. همچنین وزیر خارجه مصر تصریح کرد، تماسی تلفنی از سوی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره اهتمام واشنگتن به مذاکرات سد النهضه دریافت کرده است.
***
2 سرباز آمریکایی در عراق کشته شدند
سازمان تروریستی «سنتکام» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد 2 نظامی تروریست آمریکایی طی عملیات نابودی مقر تکفیری‌های داعش در عراق کشته شدند. در بیانیه این سازمان آمده است 2 نظامی آمریکایی روز یکشنبه هجدهم اسفندماه/ هشتم مارس حین مأموریت مستشاری و همراهی با نیروهای امنیتی عراقی در عملیات نابودی مقر داعش در منطقه کوهستانی واقع در شمال عراق توسط «نیروهای دشمن» کشته شدند. این خبر در حالی منتشر شده است که یک منبع امنیتی در عراق به شبکه خبری السومریه گفت نیروی ائتلاف بین‌المللی (ضدداعش به رهبری آمریکا) با همه تجهیزات و ادواتش از پایگاهی در جنوب القائم عقب‌نشینی کرد. از طرف دیگر، یک منبع آگاه امنیتی در استان «الانبار» عراق، روز دوشنبه نهم مارس اعلام کرد پایگاه هوایی «عین‌الاسد» شاهد ورود هواپیماهای حامل سربازان و مستشاران نظامی آمریکایی بود. در حقیقت سربازان وارد شده به عین‌الاسد همان نیروی خارج شده از پایگاهی در جنوب القائم هستند.

Page Generated in 0/0058 sec