printlogo


کد خبر: 217450تاریخ: 1398/12/20 00:00
فیفا همچنان علیه سرخابی ها احکام جرایم مالی صادر می کند
شفر دردسر جدید آبی ها

این روزها برای سرخابی‌ها روزهای خوبی نیست. فیفا یک به یک علیه آنها احکام جداگانه‌ای را صادر می‌کند. پرسپولیس درگیر بدهی برانکو و بودیمیر است و استقلال هم حالا با پرونده جدید شفر روبه‌رو شده است. حکم شکایت سرمربی اسبق استقلال صادر شد و او به دنبال دریافت مبلغ قراردادش از این باشگاه است. شکایت‌های سرمربیان و بازیکنان سابق خارجی که طی سالیان اخیر در باشگاه‌های ایرانی عضویت داشتند، یکی یکی از راه می‌رسد و روز گذشته در همین ارتباط حکم فیفا درباره پرونده شکایت وینفرد شفر از استقلال تهران صادر شد و در اختیار مسؤولان این تیم قرار گرفت. در روزهای قبل رای پرونده شکایت‌های جپاروف و گادوین منشا از استقلال هم به طور رسمی به این باشگاه رسیده بود و حالا سومین شکایت از آبی‌ها در اختیار علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل این باشگاه قرار گرفت تا مشکلات مالی او را در شروع کارش بیشتر کند. شفر که بعد از جدایی پرسروصدا از استقلال و حواشی زیادی که بعد از آن به وجود آمد، تصمیم به شکایت از این باشگاه گرفت، حالا حکم فیفا را به سود خود می‌بیند و در انتظار پرداخت مطالباتش از سوی آبی‌هاست که البته اگر این اتفاق نیفتد، جرایم سنگین‌تری برای استقلال صادر خواهد شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت و گفته شده بود، جریمه ۵۵۰ هزار دلاری در پی شکایت وینفرد شفر از استقلال توسط فیفا علیه این باشگاه صادر شد و حالا باشگاه ایرانی 2 هفته فرصت دارد این مبلغ را بپردازد یا به رای فیفا اعتراض کند. البته برنامه علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال این است تا طی گفت‌وگو با وینفرد شفر و در فضایی دوستانه از او مهلت بگیرد تا به مرور زمان مطالباتش را پرداخت و به نوعی او را از دریافت یکجای مبلغ قراردادش منصرف کند. تا امروز فیفا 3 رای قطعی علیه استقلال و به سود جپاروف، منشا و شفر داده ولی پیش‌بینی می‌شود این احکام سنگین همچنان ادامه داشته باشد و شکایات نفراتی مثل آندره‌آ استراماچونی، ساشا شفر، باشگاه پاختاکور(برای رضایتنامه ایسما) و... از راه برسد و این باشگاه را با مشکلات و چالش‌های بیشتری مواجه کند.
 
* شفر: هواداران فهمیدند چه کسانی نگذاشتند قهرمان شویم!
سرمربی اسبق تیم فوتبال استقلال می‌گوید: شکایت من تبعاتی برای باشگاه نخواهد داشت اما ممکن است برای برخی مشکل ایجاد کند. وینفرد شفر بعد از جدایی از استقلال اقدام به شکایت از این باشگاه به فیفا کرد. وی که از رفتار مدیران وقت استقلال بشدت ناراحت بود، اعلام کرد اقدام آنها را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و حالا شکایت رسمی وی به باشگاه استقلال رسیده است. شفر در این‌باره گفت: «مدیریت سابق باشگاه استقلال قراردادهای همکاران من را به شکل‌های مختلف نقض کرد و برایم عجیب نیست که فیفا از ما حمایت کرده است. بارها هشدار داده بودم مدیریت سابق قراردادم را نقض کرده است. رفتار مدیریت سابق در پایان کار، بی‌احترامی محض بود. در تمام دوران فعالیتم در فوتبال چنین تجربه‌ای نداشتم و چنین چیزی را ندیده بودم. در حال حاضر بند جدیدی درباره «ضد زورگیری» در اساسنامه فیفا ایجاد شده و فیفا در جریان همه مسائلی که اتفاق افتاده قرار دارد. البته این اتفاق تبعاتی برای استقلال نخواهد داشت اما ممکن است برای برخی مشکل ایجاد کند». او که با فارس صحبت می‌کرد، درباره هواداران استقلال صحبت‌های جالبی داشت: «هواداران نباید ناراحت این موضوع باشند. آنها باهوش و پرشور هستند و استقلال و تاریخ این باشگاه را خوب می‌شناسند. آنها رویدادها را پیگیری می‌کردند و می‌دانند چه اتفاقاتی رخ داده است. ما در موقعیت بسیار خوبی بودیم ولی برخی قدم به قدم ما را به سمت نابودی پیش بردند. متاسفانه این کارها چنین نتایجی در برداشت و من مجبور شدم شکایت کنم. این موضوعات حقایقی است که مردم باید آنها را بدانند. به نظر می‌رسد این اتفاقات به صورت مداوم برای استقلال رخ می‌دهد و چیزی برای ناراحتی وجود ندارد. فتح‌الله‌زاده قبل از مدیرعاملی در استقلال در جریان تمام مشکلات بود و البته وزیر ورزش هم همه چیز را می‌دانست. مطمئنم هر دو بهترین کارها را انجام می‌دهند، بدهی‌ها را پرداخت خواهند کرد و بر بازسازی استقلال تمرکز خواهند داشت، چون هر دو  می‌دانند این مسیر درستی است که باید طی شود. استقلال بیشتر از یک باشگاه فوتبال، نمادی از غرور و عزت و افتخار محسوب می‌شود».
 
* منزوی: احکام جدید فیفا عجیب است!
عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال درباره بدهی‌های این باشگاه و احکام جدید فیفا گفت: به نظرم در احکام جدید فیفا یک چیزهایی به هم نمی‌خورد! چه شد که ناگهان فوتبال ما آنقدر برای فیفا مهم شد؟! کامران منزوی می‌گوید:
یک چیز برای شما عجیب نیست؟ یکدفعه چه شد که برای فیفا اساسنامه ما مهم شد و این‌ همه رأی علیه باشگاه های مردمی ما صادر شد. یعنی اینقدر درگیری‌های فیفا کم شده که در این مدت می‌خواهد انتخابات ما را هوا کند و اینقدر رأی علیه ما صادر می‌شود. یک چیزهایی با هم نمی‌خواند. شاید کرونا روی ما اثر گذاشته اما این چیزها عادی نیست. ان‌شاءالله من اشتباه کنم. منزوی درباره اینکه آیا پرونده خطرناکی برای باشگاه استقلال در فیفا وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: ما 3 پرونده داریم. پاختاکور شکایت نکرده بود و ما با آنها تماس گرفتیم که وضعیت‌مان اینطور است. وضعیت اقتصادی جهان هم که مشخص است. درباره جپاروف تا 22 اسفندماه وقت داریم که حکم او 90 هزار دلار است. بعد هم منشاست که تا چهارم فروردین 99 وقت داریم. البته من غیررسمی با بویان صحبت کردم و او گفته 4 ماه پرونده را نگه می‌دارد. می‌دانید که تا این افراد چیزی اعلام نکنند، فیفا حکم جدیدی صادر نمی‌کند. حکم شفر هم رسیده است. بالاخره دفاعیه‌هایی که ارائه شده، مؤثر بوده است. شفر یک میلیون و 700 هزار دلار درخواست غرامت کرده بود که الان رقم او به باشگاه رسیده است. به ‌هرحال چیزی که مسلم است ما در هیات‌مدیره خواهیم نشست تا راه‌حلی برای تعویق بدهی‌ها پیدا کنیم. ما نمی‌توانیم این بدهی‌ها را بدهیم. بعدش هم من می‌شنوم که می‌گویند وقتی پول ندارید، بازیکن نیاورید. در فوتبال یک چیزی وجود دارد به نام عرف؛‌ وقتی هوادار می‌خواهد تیمش قوی شود باید بازیکن خارجی بیاوریم. در این وضعیت باید هیچ‌کس بازیکن خارجی نیاورد و این پرونده برای همیشه بسته شود و این عرف در تمام تیم‌ها جاری شود. وی درباره اینکه می‌شود فوتبال را درآمدزا کنید، اظهار داشت: فوتبال درآمدزا نمی‌شود. فوتبال تابع اقتصاد کشور است. وقتی تمام ظرفیت کشور به حرکت درآمد آن زمان حامی‌های مالی می‌آیند تا از هر فرصتی برای تبلیغ استفاده کنند. 3-2 شرکت هواپیمایی حامی چند تیم بودند. وقتی این شرکت‌ها پرواز ندارند، تبلیغ می‌خواهند چه کار؟ بعد از تصمیم خصمانه ترامپ این وضعیت تغییر کرده است. ما نباید خودمان را گول بزنیم. باید این عرف را سازماندهی کنیم. در هر صورت ما راهکاری پیدا خواهیم کرد و باید برنامه‌ریزی کنیم تا 6-5 ماه از ضربه خوردن به استقلال جلوگیری کنیم.
 
* برگزاری جلسه هیأت‌مدیره استقلال
در همین حال اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال دیروز دوشنبه درباره بدهی‌های این باشگاه و شکایت‌های رسیده تشکیل جلسه دادند. با اعلام کامران منزوی، عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال، اعضای هیات‌مدیره این باشگاه روز دوشنبه درباره پرونده بدهی‌ها مربوط به سرور جپاروف، گادوین منشا و وینفرد شفر تشکیل جلسه دادند. طبق گفته منزوی، باشگاه استقلال در شرایط فعلی امکان پرداخت بدهی‌ها را ندارد اما به دنبال راه‌حلی برای پرداخت این بدهی‌هاست. باشگاه استقلال تا 22 اسفند برای پرداخت بدهی 90 هزار دلاری سرور جپاروف، هافبک ازبکستانی و تا 4 فروردین 99 برای بدهی 42 هزار دلاری منشا فرصت دارد.

Page Generated in 0/0054 sec