printlogo


کد خبر: 217474تاریخ: 1398/12/20 00:00
بهداشت

دستگیری 27 محتکر و کشف 600‌هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از دستگیری 27 محتکر و کشف 600 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در طرح تشدید مبارزه با احتکار کالاهای بهداشتی طی 24 ساعت گذشته خبر داد. به گزارش فارس، سردار محمدرضا مقیمی با تاکید بر اجرای مستمر طرح تشدید مبارزه با احتکار کالاهای بهداشتی اظهار داشت: در حال حاضر که ویروس کرونا، امنیت هموطنان را به خطر انداخته است، تمام دستگاه‌ها از جمله پلیس امنیت اقتصادی با اجرای این طرح در حال خدمت‌رسانی به مردم است. وی افزود: طی 24 ساعت گذشته در بازرسی از انبارها و مراکز توزیع کالاهای بهداشتی در سراسر کشور، 27 مرکز متخلف شناسایی و با هماهنگی مقامات قضایی پلمب شدند. رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: کارآگاهان در این بازرسی‌ها، 746 هزار و 789 عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل 600 هزار و 785 لیتر مایع ضدعفونی کننده، 91 هزار و 170 عدد انواع دستکش و 54 هزار و 834 عدد انواع ماسک کشف شد و در این رابطه 27 متهم را هم دستگیر کردند که تحویل مراجع قضایی شدند. 
***
احتمال حذف ثبت اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی
قرار است سیستم الکترونیکی جایگزینی به طور موقت برای ثبت اثر انگشت مراجعه‌کنندگان به دفاتر اسناد رسمی درنظر گرفته شود. نایب‌رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از انتشار این بیماری، قرار شد ثبت اثر انگشت سران دفاتر اسناد رسمی به تعویق بیفتد. محمد عظیمیان در گفت‌وگو با فارس، گفت: یکی از اقداماتی که در فرآیند تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود، اسکن اثر انگشت سردفتر است. وی افزود: این اقدام برای تایید هر سند در دفترخانه‌ها انجام می‌شود، این در حالی است که ممکن است یک سردفتر در طول روز ده‌ها یا شاید صدها بار اسکن اثر انگشت را انجام دهد. عظیمیان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با پیگیری کانون سردفتران و هماهنگی انجام‌شده با کانون دفاتر استانی، پیشنهاد حذف ثبت اثر انگشت سردفتر به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه‌قضائیه ارسال شد که این پیشنهاد به تایید نهایی رسید و قرار شد سردفتران از این پس امضای الکترونیکی داشته باشند.
***
اعطای مرخصی به ۷۰ هزار زندانی
 رئیس سازمان زندان‌ها از اعطای مرخصی به ۷۰ هزار زندانی خبر داد. اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌های کشور از اعطای مرخصی به حدود ۷۰ هزار نفر از زندانیان سراسر کشور در اجرای بخشنامه رئیس قوه‌قضائیه برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا و تأمین سلامت زندانیان خبر داد و تأکید کرد فرآیند اعطای مرخصی به زندانیان با لحاظ شرایط قانونی مندرج در بخشنامه ریاست قوه‌قضائیه ادامه دارد. به گزارش مهر، رئیس سازمان زندان‌ها همچنین از جداسازی زندانیان باسابقه بیماری‌های زمینه‎ای همچون دیابت و آسم برای مراقبت بیشتر و جلوگیری از ابتلای آنها به کرونا خبر داد و اعلام کرد با توجه به تمهیدات صورت‎ گرفته ماه گذشته در سطح زندان‌ها، شرایط بهداشتی زندانیان تحت کنترل کامل قرار گرفته است.

Page Generated in 0/0062 sec