printlogo


کد خبر: 217487تاریخ: 1398/12/20 00:00
اخبار

تشخیص وزارت بهداشت عدم قرنطینه قم بود
رئیس قوه‌قضائیه با تقدیر از مراجع، علما و حوزه‎های علمیه برای همکاری و همیاری در مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: اولین مراکزی که برای تعطیلی اجتماعات خود اعلام آمادگی کردند، نهادهای مرتبط با روحانیت، مساجد، نمازهای جمعه و مراکز مذهبی بودند. البته تشخیص وزارت بهداشت به عنوان فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا این نبود که شهر خاصی قرنطینه شود و در این موضوع تصمیم‎گیری به ‎صورت کامل و بدون هیچ‎گونه ممانعتی در اختیار این قرارگاه بود. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با اشاره به حوادث و درگیری‎های تلخ و خونبار هند، از دولت هند خواست به افراط‌‌‎گراها مجال ندهد دست به کشتار و جنایت بزنند، چرا که نتیجه آن بحرانی‎تر شدن وضعیت منطقه خواهد بود. به گزارش میزان، آیت‎الله رئیسی در جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه خاطرنشان کرد: دولتمردان هند باید به تحلیل‎های امروز آمریکایی‎ها برای ایجاد اختلاف و درگیری بین مردم این کشور دقت کنند و مراقب باشند جریانات افراطی در هند میدان پیدا نکنند و از دستگاه قضایی هند هم می‎خواهیم مسببان و عاملان این جنایات‎ را مجازات کند و اجازه ندهد نسبت به جان و مال مظلومان تعرض شود. وی با انتقاد از سکوت مجامع مدعی حقوق بشر در برابر جنایاتی که در هند در جریان است، تصریح کرد: سکوت مدعیان حقوق انسان در برابر حوادث تلخ هند، اثبات می‎کند آنها بیش از آنکه دنبال احقاق حقوق انسان‎ها باشند، دنبال فضای سیاسی و آلت دست مستکبران هستند. آیت‎الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمادگی دستگاه قضایی برای همکاری و پشتیبانی از نیروهای درگیر در مساله کرونا، یکی از جلوه‎های این همکاری و همیاری را رسیدگی فوری و خارج از نوبت به پرونده محتکران کالاهای پزشکی دانست و افزود: هنگامی که محرز شد کالای احتکارشده از اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم بوده است، بلافاصله باید در شبکه توزیع قرار گیرد و از طریق مراجع بهداشتی و درمانی به دست مردم برسد. رئیس قوه‌قضائیه متذکر شد: همکاران قضایی باید با افراد محتکر، مستند به قانون به عنوان اخلالگران نظام اقتصادی برخورد کنند.
***
برگزاری جلسه مقابله با کرونا در قرارگاه ثارالله تهران
جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری جلسه مقابله با کرونا در قرارگاه ثارالله تهران و اتخاذ تصمیماتی برای جبران خسارت کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از این بیماری خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار علی فدوی در حاشیه مراسم درختکاری در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در جمع خبرنگاران پیرامون اقدامات سپاه و بسیج برای مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: برای مبارزه با بیماری‌هایی مانند کرونا قرارگاهی دائمی در سپاه به ‌نام شفا راه‌اندازی شده است و درباره همه امور، امکانات و توانمندی‌های انسانی سپاه و بسیج برای کمک به این موضوع در این قرارگاه تصمیم‌گیری می‌شود، علاوه بر این با قرارگاه کشوری مقابله با کرونا که به ‌ریاست وزیر بهداشت است نیز همکاری و تعامل وجود دارد. سردار فدوی ادامه داد: روز‌ گذشته (یکشنبه) برای شهر تهران با حضور مسؤولان دستگاه‌های مختلف جلسه‌ای در قرارگاه ثارالله به‌ریاست فرمانده‌ کل سپاه برگزار کردیم و تصمیمات خوبی در این جلسه اتخاذ شد که از جمله آنها می‌توان به بخشودگی اجاره اسفند و فروردین املاک وابسته به بنیاد مستضعفان اشاره کرد. جانشین فرمانده ‌کل سپاه با اشاره به دیگر تصمیمات اتخاذشده در جلسه روز یکشنبه قرارگاه ثارالله، تصریح کرد: همچنین از امروز(دوشنبه) تعداد زیادی تخت نقاهتگاه توسط سپاه در اختیار مجموعه‌های تخصصی با مسؤولیت آقای دکتر زالی قرار خواهد گرفت تا بیمارانی که دوره بیمارستان را طی کرده‌اند و باید در مجموعه‌ای قرار گیرند تا بهبودی کامل پیدا کنند و ناقل نباشند، در این مجموعه باشند.
***
محمدرضا راه‌چمنی بر اثر بیماری کرونا درگذشت
محمدرضا راه‌چمنی، دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی و نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر اثر بیماری کرونا درگذشت. به گزارش مهر، محمدرضا راه‌چمنی، دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی و نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح دیروز بر اثر بیماری کرونا درگذشت. وی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان و نماینده ادوار دوم تا پنجم مجلس شورای اسلامی بود.

Page Generated in 0/0061 sec