printlogo


کد خبر: 217893تاریخ: 1399/1/17 00:00
اخبار

فرزانه فصیحی در بین ۵۰ دونده برتر ۶۰ متر جهان
بانوی دونده ایران در جایگاه پنجاهم برترین دوندگان جهان قرار گرفت. فرزانه فصیحی، قهرمان دوهای سرعت ایران که در دوی ۶۰ متر کاپ استانبول ترکیه زمان 25/7 ثانیه را ثبت کرد، در رده‌بندی فصل2020- ۲۰۱۹ فدراسیون جهانی، در جایگاه پنجاهم دوندگان ماده ۶۰ متر قرار گرفت. او تنها زن ایرانی است که در این  رده‌بندی قرار گرفته است. 
***
برگزاری مراسم تودیع و معارفه 2 مدیر در وزارت ورزش
مراسم تودیع و معارفه سرپرستان قبلی و جدید دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و آموزش و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان دیروز برگزار شد. به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان قبلی و جدید دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و آموزش و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان که دیروز برگزار شد، مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ضمن تشکر از زحمات صادقانه احمد سعادتمند و سیدمحمدشروین اسبقیان گفت: امیدوارم این دو که از مدیران قدیمی ورزش کشور هستند در سمت‌های جدید خود موفق باشند. معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: دفتر مشترک فدراسیون‌ها و دفتر استعدادیابی و آموزش 2 اداره کل بسیار مهم هستند که امیدوارم مدیران جدید هم بتوانند در این سمت مثل مدیران قبلی موفق باشند. جابه‌جایی همیشه هم برای سیستم و هم برای افراد خوب است تا انگیزه‌ها از بین نرود. وی افزود: اهمیت باشگاه استقلال برای وزارت ورزش بسیار زیاد است و به همین دلیل یکی از مدیران قدیمی و موفق ورزش را در این باشگاه گماردیم. همچنین فدراسیون جانبازان و معلولان محور ورزش‌های پاراالمپیکی است و با جامعه هدف بسیار زیادی که در اختیار دارد بسیار مهم است. علی‌نژاد در پایان گفت:  انتصاب علیرضا خسروی و حسن رنگرز به صورت همزمان در این 2 اداره کل پیام مهمی داشت؛ اولی نگاه به نیروهای متخصص درون وزارت ورزش و دومی استفاده از قهرمانان کارکشته ورزش کشور را از بیرون نشان داد. نگاه دولت به جوان‌هاست و وزارت ورزش نشان داد همه متخصصان چه درون سیستم و چه بیرون از آن دیده می‌شوند.
***
مسابقات ووشوی دانشجویان جهان لغو شد
فدراسیون جهانی ووشو از لغو رقابت‌های قهرمانی دانشجویان جهان در چین خبر داد. به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، مسابقات ووشوی دانشجویان جهان ۲۰۲۰ قرار بود اواخر تیرماه به میزبانی چین برگزار شود. بر اساس این خبر، فدراسیون جهانی ووشو به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، این مسابقات را لغو کرد. شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان موجب شده مسابقات ورزشی قاره‌ای و جهانی رشته‌های مختلف لغو شود. فدراسیون جهانی ووشو تاریخ جدیدی برای برگزاری این مسابقات اعلام نکرده است.
***
توئیت باشگاه رم درباره متخصص ایرانی اورژانس کادر درمانی کرونا
صفحه توئیتر باشگاه رم در توئیتی به ماجرای دختر ایرانی متخصص بخش اورژانس پرداخته است. به گزارش ایسنا، شیوع بیماری کرونا باعث لغو بسیاری از رویدادهای ورزشی شده است. صفحه توئیتر باشگاه رم ایتالیا از تعطیلی فوتبال استفاده کرده و در پست‌هایی اقدام به معرفی افرادی از هواداران رم ایتالیا کرده است که در بیمارستان‌ها جزو کادر درمانی هستند. در یکی از این پست‌ها آمده است: رزا متخصص اورژانس در یک بیمارستان در تهران است. او 2 ماه است خانواده‌اش را ندیده و با وجود خستگی، فعالیت‌های او در روزهای شیوع کرونا در بیمارستان ادامه دارد. برادرش می‌گوید او هوادار سپیدرود رشت، منچستر یونایتد و رم ایتالیاست و فقط می‌خواهد از خوردن یک فنجان چای در خانه مادرش لذت ببرد.
***
تعویق المپیک توکیو به نفع ۲۱۴ ورزشکار دوپینگی!
تعویق بازی‌های المپیک می‌تواند خبر خوبی برای یک سری ورزشکار دوپینگی باشد. به نقل از دیلی میرور، محرومیت ورزشکاران دوپینگی «دوره زمانی» دارد و «رویدادی» محسوب نمی‌شود. بر این اساس صدها ورزشکار دوپینگی که نمی‌توانستند در بازی‌های المپیک توکیو حاضر باشند، با تعویق این رقابت‌ها می‌توانند در بازی‌های المپیک توکیو که سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود شرکت کنند.
آژانس ضددوپینگ نیز تایید کرد محرومیت ورزشکاران دوپینگی از بازی‌ها زمانی است که در آن مدت مشخص ورزشکار نمی‌تواند در هیچ رویدادی شرکت کند. همچنین بندی در اساسنامه نیست که لغو و تعلیق یک رویداد باعث شود محرومیت به رویداد بعدی‌اش منتقل شود.
۲۱۴ ورزشکار دوپینگی نمی‌توانستند در المپیک توکیو ۲۰۲۰ حاضر باشند که با تعویق بازی‌ها می‌توانند در این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۱ به میدان بروند.

Page Generated in 0/0070 sec