printlogo


کد خبر: 217901تاریخ: 1399/1/17 00:00
جانشین سازمان بسیج مستضعفین خبر داد
حضور۶۰۰ هزار بسیجی برای مقابله با کرونا
* قدردانی وزیر بهداشت از کمک‌های بسیجیان

گروه سیاسی: جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز بیش از ۶۰۰ هزار بسیجی در سراسر کشور در عرصه خدمت‌رسانی برای حمایت از دستگاه‌های مختلف به‌منظور مقابله با کرونا حضور پیدا کرده‌اند.
به گزارش «وطن امروز»، سردار محمدحسین سپهر روز گذشته در نشست خبری «چالش کرونا؛ نهضت مردمی حل مسأله» اظهار داشت: در شرایط امروز کشور در مقابله با ویروس کرونا و تبعات آن در حوزه‌های مختلف، بسیج بر اساس رسالت و تکالیفی که بر عهده دارد موظف است در کمک به دستگاه‌های نظام، اقدام و پشتیبانی کند. وی افزود: در 40 سال گذشته همواره بسیجیان و ساختارهای مردمی نقش زیادی در کمک به دستگاه‌های مختلف داشته‌اند و هرگاه مردم در سازوکار بسیج در عرصه‌های مختلف ورود کرده‌اند، ظرفیت‌های بزرگی را به وجود آورده‌اند. سردار سپهر با بیان اینکه امروز جهان درگیر مسأله کروناست و الحمدلله کشور ما جزو کشورهایی است که در برابر این بیماری موفقیت‌های خوبی داشته، گفت: با حضور ۵۰ هزار تیم متخصص بسیج در سراسر کشور، توانستیم حدود ۷۰ میلیون از مردم‌مان را غربالگری کنیم. جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: تفاهمنامه خوبی از اولین روز تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا منعقد شد و امروز بیش از ۶۰۰ هزار بسیجی در سراسر کشور در عرصه خدمت‌رسانی برای حمایت از دستگا‌ه‌های مختلف حضور پیدا کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیرات شیوع این ویروس در حوزه اقتصادی بر آن شدیم با تشکیل «ستاد رشد و نوآوری دانش‌بنیان» نسبت به فراخوانی طرح‌ها و ایده‌ها تلاش کنیم با ظرفیت‌های حل مسأله، این افراد را شناسایی کنیم و در یک مسابقه بزرگ حل مسأله در کشور همه عزیزانی که حرف یا ایده‌ای دارند، آن را ارائه کنند. به گزارش فارس، سردار سپهر با بیان اینکه در 40 سال گذشته ثابت شده هرجا به آرای افراد فرهیخته مراجعه می‌کنیم، توفیق به دست خواهیم آورد، تصریح کرد: در حوزه پیامدهای اقتصادی و مواجهه با چالش‌های بیماری کرونا با توجه به تحریم‌هایی که داریم، نیازمند ایده‌های نو هستیم. در زمینه آسیب‌های اجتماعی هم چه در دوره بیماری و چه دوران پساکرونا چالش‌هایی را خواهیم داشت که برای حل این مسأله نیازمند ایده‌های اندیشمندان خواهیم بود.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه چون این چالش ادامه دارد در بخش علمی و پژوهشی نیازمند یک ساختار علمی مستحکم هستیم، گفت: ستاد رشد و نوآوری دانش‌بنیان را می‌خواهیم تا پایان حل مسأله کرونا داشته باشیم.
وی در پایان گفت: از همه عزیزمان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و بسیجیان در سراسر کشور هم با روحیه جهادی و انقلابی تلاش‌شان را ادامه دهند.
 
* قدردانی وزیر بهداشت از کمک‌های بسیجیان
دیروز همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه‌ای به سردار سلیمانی از کمک‌های سازمان بسیج مستضعفین و زحمات جهادی بسیجیان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا تشکر کرد.
سعید نمکی طی نامه‌ای به سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین از همراهی‌های بی‌دریغ، تلاش‌ها و زحمات جهادی بسیجیان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا تقدیر کرد.
وی در این نامه با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ضرورت عدم کاهش شدت فعالیت‌ها در مبارزه با ویروس کرونا، عنوان داشته است: اگرچه تا مهار کامل بیماری ناشی از «کووید-19» همگان باید راه نسبتاً دشواری بپیماییم ولی آنچه تا امروز حاصل شده جز با همدلی، وفاق و همراهی عزیزانی همچون حضرت‌عالی و همکاران گرانقدرتان به‌دست نمی‌آمد.
نمکی در نامه خود خاطرنشان کرده است: جمهوری اسلامی در شرایط سخت تحریم و در مقایسه با کشورهایی که از تنعم اقتصادی برخوردارند نتایج افتخارآمیزی کسب کرده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزوده است: ضمن تقدیر از همراهی بی‌دریغ‌تان امیدوارم تا آخر این راه پرفراز و نشیب در کنارمان بمانید و هرچه زودتر با سلامتی کامل مردم، شاهد آرامش و شکوفایی روزافزون کشورمان باشیم.

Page Generated in 0/0194 sec