printlogo


کد خبر: 217911تاریخ: 1399/1/17 00:00
اخبار

مگر هزینه کارگران «فریز» شده که دستمزد فریز شود؟
دبیرکل کانون‌ عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به طرح «فریز مزدی» کارگران گفت: مگر هزینه‌های معیشتی و روزمره کارگران فریز شده که مزد هم فریز شود؟ هادی ابوی با انتقاد از بحث «فریز مزدی» کارگران افزود: کارگران با مشکلات متعددی در تأمین معاش زندگی خود روبه‌رو هستند و این مسأله می‌تواند تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نامطلوبی را برای جامعه به‌همراه داشته باشد. وی ادامه داد: با تعیین نشدن دستمزد کارگران در سال 98، کارفرمایان سودجو بهانه پیدا کرده‌اند و قرارداد کارگران را تمدید نمی‌کنند و می‌گویند «تا تعیین تکلیف نمی‌توانیم اقدامی کنیم». این مسأله به‌ ضرر جامعه کارگری شده است. در حال حاضر هم بحث «فریز مزدی» که از سوی کارفرمایان مطرح شده مسأله‌ای بیهوده است، چرا که مگر هزینه‌های کارگران فریز شده است که دستمزد فریز شود؟
***
کاهش 10 میلیون بشکه‌ای تولید نفت هم افت تقاضا را جبران نمی‌کند
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) با بیان اینکه کاهش شدید تولید توسط اوپک و سایر کشورهای تولید‌کننده نفت افت تقاضا را جبران نخواهد کرد، خواستار گفت‌وگو درباره راه‌های بهتر برای ایجاد ثبات در بازارهای نفت شد. فاتح بیرول افزود: اقدامات انجام‌شده برای مهار انتشار ویروس جدید کرونا منجر به کاهش «بی‌سابقه» تقاضا شده است که می‌تواند به اندازه یک‌چهارم مصرف جهانی برسد. تسنیم نوشت این اظهارات  رئیس آژانس بین‌المللی انرژی پس از دیدار وی با عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان و پیش از نشست روز دوشنبه گروه اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس مطرح شده است. قرار بود در نشست اوپک‌پلاس اعضا درباره کاهش شدید تولید برای حل سقوط قیمت نفت گفت‌وگو کنند. بیرول در ادامه گفته است حتی با کاهش تولید 10 میلیون بشکه در روز، معادل 10 درصد از عرضه جهانی، موجودی بازار نفت در 3 ماه دوم سال جاری میلادی به میزان 15 میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد و این بدان معنی است که همچنان فشارهای زیادی بر بازارهای جهانی نفت وجود خواهد داشت. وی از عربستان سعودی که ریاست فعلی گروه 20 را برعهده دارد، خواست درباره راه‌های تثبیت اقتصاد جهانی صحبت کنند.
***
میانگین مصرف روزانه بنزین به 44 میلیون لیتر رسید
رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین در 15 روز اول فروردین‌ماه سال 99 به 44 میلیون لیتر رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف بنزین 50 میلیون لیتر در روز کاهش یافته است. فاطمه کاهی افزود: میزان مصرف روزانه بنزین در 15 روز اول فروردین‌ماه سال 98، 94 میلیون لیتر بوده است؛ در نتیجه در مقایسه با سال گذشته میزان مصرف بنزین 50 میلیون لیتر در روز کاهش یافته است. وی در پایان با اشاره به محل مصرف این 50 میلیون لیتر بنزین خاطرنشان کرد: در حال حاضر این میزان بنزین مازاد، ذخیره‌سازی می‌شود.
***
رئیس اتحادیه طلا و جواهر:
طلافروشی‌ها تا ۲۰ فروردین تعطیل هستند
رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تأکید بر تعطیلی واحدهای این صنف تا ۲۰ فروردین گفت: هیچ طلافروشی‌ای حق فعالیت تا بیستم ‌ماه جاری را ندارد و در صورت مشاهده برخورد جدی می‌شود. آیت محمد ولی درباره فعالیت واحدهای طلافروشی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، طلافروشی‌ها نیز تا بیستم فروردین‌ماه تعطیل هستند و نباید فعالیتی داشته باشند. وی با بیان اینکه درباره ادامه فعالیت طلافروشی‌ها بعد از 20 فروردین نیز باید منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم، افزود: هیچ واحد صنفی نباید در این مدت فعالیت خود را از سر بگیرد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: اگر در بازرسی‌ها مشاهده شود واحد صنفی به صورت پنهانی فعالیت خود را آغاز کرده و باز است، به صورت جدی مورد برخورد اتحادیه قرار خواهد گرفت. به گزارش تسنیم، محمد ولی درباره قیمت‌های درج شده در شبکه‌های مجازی برای طلا و سکه هم توضیح داد تا زمانی که بازار طلا و سکه تعطیل است و معامله‌ای به صورت واقعی در آن انجام نمی‌شود نمی‌توان درباره واقعی بودن این قیمت‌ها اطمینان داشت. وی افزود: اکثر این قیمت‌ها براساس معاملات دلالی و کاغذی در شبکه‌های مجازی درج می‌شود در حالی که تا معاملات واقعی در بازار انجام نشود، قیمت واقعی مشخص نمی‌شود.

Page Generated in 0/0071 sec