printlogo


کد خبر: 217915تاریخ: 1399/1/17 00:00
اخبار

آرزوی سلامتی برای رئیس مجلس از سوی رهبر انقلاب
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در پی ابتلای رئیس مجلس شورای اسلامی به بیماری ناشی از ویروس کرونا، محمد محمدی‌گلپایگانی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن جویا شدن آخرین وضعیت درمان آقای دکتر لاریجانی، برای وی دعا و آرزوی سلامتی و بهبود کرد.
***
راه نجات کشور، جهش تولید است
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: راه نجات و پیشرفت کشور جهش تولید است و دولت باید از تصدی‌گری در بخش اقتصاد دست بردارد و صرفا به حمایت از تولیدکنندگان بپردازد. حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید تحت عنوان «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: همه مسؤولان بویژه دولت و مجلس باید برای اجرا کردن شعار سال و تسریع در روند تولید، تلاش کنند. وی با اشاره به اینکه دشمنان طی سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند به اقتصاد کشورمان لطمه وارد کنند، افزود: توجه به ظرفیت‌های داخلی می‌تواند به روند تولید شتاب بسیار زیادی دهد. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تسریع در روند تولید و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی یکی از راهکارهای اصلی برای مقابله با جنگ اقتصادی است. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه نجات و پیشرفت کشور جهش تولید است، تصریح کرد: متأسفانه ما شاهد رقابتی نابرابر بین کالاهای وارداتی و داخلی هستیم و هزینه‌هایی که بر تولید داخل فشار وارد می‌کند، باعث می‌شود تولیدکنندگان داخلی انگیزه‌ای برای کار نداشته باشند.
***
سفیر ایران در بروکسل در نامه‌ای به جوزپ بورل:
از لغو تحریم‌های آمریکا حمایت کنید
سفیر ایران در بروکسل در نامه‌ای به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی از وزرای خارجه این اتحادیه خواست در کنار مردم ایران ایستاده و از خواست مشروع آنها برای لغو تحریم‌های آمریکا حمایت کنند. به گزارش فارس، «غلامحسین دهقانی» با ارسال نامه‌ای به «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی، آثار مخرب شیوع ویروس کرونا بر ایران و تاثیر همزمان تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده را تشریح کرد و خواستار مخالفت اعضای اتحادیه با تداوم تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا شد. سفیر ایران در این نامه کمبود تجهیزات مورد نیاز پزشکی برای مقابله با این بیماری را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: تعدادی از بهترین پزشکان و پرستاران فعال در خط مقدم مبارزه با این ویروس و همچنین ۳۲۹۴ نفر از دیگر هموطنان جان خود را از دست داده و 53 هزار نفر دیگر نیز به این ویروس آلوده شده‌اند. دهقانی در ادامه به 2 نامه ارسالی از طرف حسن روحانی رئیس‌جمهور و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، به مقامات اروپا و دبیرکل سازمان ملل متحد اشاره و تاکید کرد تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا که در قالب کارزار فشار حداکثری به ایران تحمیل شده است، ظرفیت‌های ایران برای مبارزه موثر درازمدت با این ویروس را، بدون حمایت بین‌المللی، تضعیف می‌کند.
***
روایت موسوی از تروریسم پزشکی آمریکا
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سابقه رفتارهای مخرب و تروریستی آمریکا خاطرنشان کرد مقامات آمریکایی کار را به سطح کاملا جدیدی برده‌اند که همان تروریسم پزشکی است. به گزارش تسنیم، سیدعباس موسوی به اظهارات مایک پمپئو واکنش نشان داد که مدعی شده بود دیپلمات‌های ایرانی در قتل یک مخالف نظام در ترکیه دست دارند. موسوی در صفحه توئیتر خود نوشت: «واقعیت غیرقابل انکار: «دیپلمات‌ها»ی آمریکایی مدت‌هاست در کودتا، مسلح کردن تروریست‌ها، تقویت خشونت‌های فرقه‌ای، حمایت از کارتل‌های موادمخدر، زورگیری از دولت‌ها و شرکت‌ها، جاسوسی حتی از متحدان ایالات متحده، معاشرت با دیکتاتورها، قصاب‌ها و تروریست‌ها و... دست دارند». سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه آورده است: «اما پمپئو (معروف به آقای سیا و وزیر نفرت) کار را کاملا به یک سطح جدید برده: تروریسم پزشکی. به همین دلیل است که او باطنی مملو از گناه دارد و به تصور روانی متوسل می‌شود».
***
اروپا نتوانست خلأ نبود آمریکا را در برجام پر کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید اروپا توان پر کردن خلأ آمریکا در برجام را نداشته و ندارد. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه‌ ملت، با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره نخستین فعالیت کانال اینستکس گفت: نزدیک به 2 سال است آمریکا از برجام خارج شده و  طی این مدت تنها از جانب اروپا شعار داده شده است، امیدواریم ادعای ایشان در این باره به مرحله عملی رسیده باشد و شاهد تداوم این وضعیت باشیم هرچند عملکرد بسیار دیر و ضعیف و کند اروپا در این مقوله از یاد جمهوری اسلامی ایران نمی‌رود. وی ادامه داد: بعد از خروج آمریکا از برجام بر اساس سابقه تاریخی قابل تصور بود که اروپا نمی‌تواند اقدام مستقلی را پیگیری کند اما با این حال در این شرایط بود که جمهوری اسلامی تصمیم گرفت به صورت دفعی از برجام خارج نشده و مهلتی به طرف مذاکره‌کننده بدهد تا به تعهدات خود عمل کند از این رو به صورت مرحله به مرحله تعهداتی که تاکنون به آنها پایبند بوده است را کاهش داد که به این شکل خلاف معاهده بین‌المللی برجام نیز عمل نشد، چرا که بر اساس حقی که برای ما تعیین شده بود، رفتار کردیم. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپا هیچ اراده‌ای از خود ندارد و از آمریکا تبعیت می‌کند، تاکید کرد: اروپا نتوانست  خلأ نبود آمریکا را در برجام پر کند و تنها بر مدار شعار زمان خرید.

Page Generated in 0/0069 sec