printlogo


کد خبر: 217931تاریخ: 1399/1/18 00:00
بحران کرونا اتحادیه اروپایی را واداشته فروش سوسک و ملخ به عنوان غذای انسان را آزاد اعلام کند
اروپایی‌ها حشره می‌خورند!

وحشت از بروز قحطی و کمبود منابع غذایی در قاره سبز بر اثر وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی ناشی از بحران کرونا، اروپاییان را هر چه بیشتر به سمت خوردن حشرات سوق داده است. 
بحران کرونا چنان عرصه را بر اروپایی‌ها تنگ کرده که آنها قصد دارند با مجاز اعلام کردن عرضه حشرات در بازارهای غذایی، رو به پست‌ترین نوع خورد و خوراک آورند؛ کاری که اجدادشان حتی در دوران سخت و پرمشقت و توأم با قحطی جنگ‌های اول و دوم جهانی در نیمه نخست قرن بیستم نیز از آن اکراه داشتند.
به گزارش شبکه آرتی، اتحادیه اروپایی ظرف هفته‌های پیش‌رو مصرف غذاهای تهیه شده از حشرات مختلف از جمله سوسک و ملخ را برای مصارف خوراک انسان به طور کامل آزاد اعلام خواهد کرد. گای بریچال، روزنامه‌نگار انگلیسی در تشریح دلیل مجوز حشره‌فروشی در بازارهای غذایی اروپا نوشته است این تصمیم بروکسل به‌خاطر وحشت از وقوع قحطی در کشورهای اتحادیه بر اثر طولانی شدن واگیر گسترده بیماری «کووید-19» اتخاذ شده؛ بحرانی که ابتدا توسط کشورهای مهم اروپا مثل فرانسه، آلمان، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا دست‌کم گرفته ‌شد اما حالا این قاره به عنوان کانون اصلی شیوع ویروس جدید با آمریکا رقابت دارد. بر اساس این گزارش، حشره‌های خوراکی که بویژه به عنوان جایگزین گوشت و مواد پروتئینی در قالب حشره کبابی، برگر، سوسیس، اسنک و چیپس به بازارهای اروپایی عرضه خواهند شد، شامل انواع و اقسام سوسک و جیرجیرک، ملخ‌های معمولی و پرورشی و میل وورم (کرم گوشتی) که لارو یک نوع سوسک تاریکی است، خواهند بود. همچنین در سال‌های اخیر در برخی کشورهای اروپایی به‌خاطر گرانی گوشت دام، مصرف گوشت اسب و الاغ و قورباغه‌های پرورشی هم بشدت رواج پیدا کرده که قطعا کرونا، بازار این نوع مواد غذایی غیرمتعارف را دوچندان کرده است. اروپایی‌ها در حالی مجبور شده‌اند با حشره‌خواری ژست جهان دومی بودن‌شان را کنار بگذارند که در هفته‌ها و ماه‌های نخست شیوع کرونا در چین، رسانه‌های غربی با انتشار گزارش‌هایی درباره بازارهای سنتی ماهی و محصولات گوشتی باز در کشور چین و نشان دادن موجودات نامتعارفی که چینی‌ها به عنوان غذا مصرف می‌کنند از جمله خفاش، موش و مورچه‌خوار، آنها را به تمسخر می‌گرفتند.

Page Generated in 0/0069 sec