printlogo


کد خبر: 217938تاریخ: 1399/1/18 00:00
اخبار

ضرر یک میلیارد پوندی در انتظار تیم‌های لیگ جزیره
باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس به دلیل بحران ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا ممکن است 137/1 میلیارد پوند از دست بدهند. به نقل از تلگراف، اگر فصل لیگ برتر از سر گرفته نشود، ممکن است باشگاه‌ها درآمد حاصل از فروش حق پخش به مبلغ ۷۶۲ میلیون پوند، ۲۰۰ میلیون درآمد دیگر از طریق برگزاری مسابقات و ۱۷۵ میلیون درآمد حاصل از قراردادهای اسپانسر را دریافت نکنند که روی هم رقم بسیار کلانی می‌شود. در شرایطی که رقابت‌های لیگ برتر انگلیس برگزار نمی‌شود، باشگاه‌های لیگ برتر یک کنفرانس ویدئویی برگزار کردند که در آن برخی موضوعات را مورد بحث قرار دادند. در نتیجه تصمیم گرفته شد از شروع مجدد فصل در اوایل ماه مه یا زودتر خودداری شود. قطعاً این فصل از رقابت‌ها تا زمانی که برای مردم خطرناک نباشد از سر گرفته نخواهد شد و از سرگیری رقابت‌ها فقط با اجازه دولت و سیستم بهداشت امکان‌پذیر است. در عین حال، باشگاه‌ها همچنان انتظار دارند فصل و همه مسابقات داخلی را برگزار کنند تا با مشکلات مالی عدیده‌ای که در انتظار آنهاست روبه‌رو نشوند. این باشگاه‌ها همچنین موافقت خود را برای مذاکره با بازیکنان خود برای کاهش ۳۰ درصدی حقوق انجام دادند. با تغییر اوضاع، شرایط اصلاح خواهد شد. بر این اساس بازیکنان لیگ جزیره در این مدت ۳۰ درصد حقوق خود را دریافت نخواهند کرد. 
***
بودجه ۱۲۰ میلیاردی کمیته ملی المپیک در سال ۹۹
بودجه کمیته ملی المپیک در سال ۹۹ ابلاغ شد. به گزارش ایسنا، بودجه کمیته ملی المپیک در سال ۹۹ مشخص شد. طبق ابلاغ سازمان برنامه و بودجه، بودجه کمیته ملی المپیک ۱۲۰ میلیارد تومان تعیین شده است. کمیته ملی المپیک نسبت به سال گذشته افزایش بودجه داشته است، چرا که سال پرکاری را پیش رو دارد و باید تیم‌ها و ورزشکاران را برای گرفتن باقی سهمیه‌های المپیک و سپس حضور در المپیک توکیو آماده کند. این کمیته هنوز دریافتی از بودجه سال ۹۹ خود نداشته است. 
***
پرداخت پول چوک و گابریل از حساب پرسپولیس در فیفا
فیفا به درخواست باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات فرناندو گابریل و سرتن چوک دو شاکی سرخپوشان در این ارگان، از حساب آنها این مطالبات را پرداخت می‌کند. چند روز قبل فیفا از باشگاه پرسپولیس شماره حساب گابریل و چوک را خواستار شد تا از محل مطالبات این باشگاه در فیفا بدهی آنها را پرداخت کند. مدیران این تیم هم شماره حساب این دو نفر را برای فیفا ارسال کرده‌اند. مجموع پرداختی پرسپولیس به گابریل و چوک 32 هزار دلار است. این باشگاه برای پرداخت این مطالبات تا 20 فروردین فرصت داشت و با موافقت فیفا برای پرداخت این پول از حسابی که باشگاه پرسپولیس در این ارگان دارد یکی از دغدغه‌های مدیران این تیم برطرف شد. همچنین فیفا گردش کامل حکم بودیمیر علیه پرسپولیس را به این باشگاه ارسال کرده و بخش حقوقی سرخپوشان 10 روز فرصت دارد لایحه دفاعی خود را به دادگاه عالی ورزش ارائه کند. باشگاه پرسپولیس با رای کمیته حل اختلاف فیفا به پرداخت ۴۷۵ هزار یورو به بودیمیر، مهاجم کروات و سابق خود محکوم شده و باید علاوه بر این، سود (غرامت دیرکرد) 5 درصدی تا روز پرداخت را هم به بودیمیر پرداخت کند.
***
زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست ووشو مشخص شد
سرپرست فدراسیون ووشو از تعیین زمان نام‌نویسی از نامزدهای حضور در انتخابات فدراسیون ووشو خبر داد.
به گزارش مهر، مهدی علی‌نژاد که ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۷ برای چهارمین دوره پیاپی از سوی مجمع ووشو به ریاست فدراسیون ووشو انتخاب شده بود، ۲۱ آذرماه سال ۹۸ به معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش انتخاب شد و پس از ۱۳ سال از این فدراسیون رفت.
وزارت ورزش و جوانان، علیرضا خسروی، سرپرست این فدراسیون را نیز به عنوان سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها انتخاب کرده است. به همین دلیل در نظر دارد ثبت‌نام از کاندیداهای حضور در انتخابات ووشو را آغاز کند. قرار بود این ثبت‌نام از روز شنبه آغاز شود که به دلیل تعطیلی روزنامه‌ها به تعویق افتاد.
خسروی در این‌باره به مهر گفت: آماده آغاز ثبت‌نام و برگزاری مجمع طبق نظر وزارت ورزش هستیم. قرار بود از روز شنبه ۱۶ فروردین‌ماه ثبت‌نام را آغاز کنیم که به دلیل تعطیلی روزنامه‌ها به دلیل درج آگهی ثبت‌نام، فعلاً نمی‌توانیم چنین کاری انجام دهیم.
وی ادامه داد: هر زمان که چاپ روزنامه‌ها از سر گرفته شود و امکان چاپ آگهی ثبت‌نام وجود داشته باشد، این کار را فردای همان روز آغاز می‌کنیم.

Page Generated in 0/0172 sec