printlogo


کد خبر: 217944تاریخ: 1399/1/18 00:00
تعداد مبتلایان کرونا در کشور به 58226 و شمار قربانیان به 3603 نفر رسید
رکورد جدید بهبودیافتگان کرونایی
فرمانده ستاد مبارزه با کرونای تهران: مردم نسبت به عمل‌نشدن به وعده‌ها گله‌مندند و به همین علت تردد در شهر افزایش یافته است

گروه اجتماعی: جدیدترین آمار کرونا نشان می‌دهد روند ترخیص بهبودیافتگان «کووید-19» شدت یافته اما همچنان آمار قربانیان و مبتلایان روند ثابتی را طی می‌کند.
به گزارش «وطن ‌امروز»، روز گذشته بیشترین آمار روزانه بهبودیافتگان با 2275 مورد به ثبت رسید که بیشترین تعداد ترخیصی‌ها از آغاز شیوع کرونا در کشور محسوب می‌شود. به همین علت بود که آمار بیماران حاد در روز یکشنبه کمتر از روز قبل آن به ثبت رسید.
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، روز یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۹، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۸۳ مورد جدید از بیماری کرونا در کشور شناسایی شده که با احتساب این موارد مبتلا به این بیماری ۵۸ هزار و ۲۲۶ مورد رسمی در کشور است. خوشحالیم که تاکنون ۲۲۰۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند ادامه دارد.
جهانپور ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۳۶۰۳ نفر رسید.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، ۴۰۵۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین مردم می‌توانند برای بهره‌مندی از تولیدات علمی و مورد تأیید وزارت بهداشت در زمینه کرونا به سامانه arman.vums.ac.ir/corona مراجعه کنند. تا امروز ۱۸۹ هزار و ۷۹۰ تست کرونا در کشور انجام شده است. سخنگوی وزارت بهداشت خطاب به هموطنان، تاکید کرد: اگر تماسی با تلفن همراه شما با شماره ۴۰۳۰ برقرار شد از طرف وزارت بهداشت است و لطفا پاسخگو باشید.
 
* افزایش مراجعه به مراکز درمانی تهران
اظهارات رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران درباره وضعیت بد پایتخت در روزهای کرونایی گویای اختلاف نظر دولتی‌ها و وزارت بهداشتی‌هاست. علیرضا زالی در مصاحبه با خبرگزاری صدا‌و‌سیما با ابراز نگرانی از افزایش حضور مردم در سطح شهر، از افزایش ۳۰ درصدی مراجعه مردم به مراکز درمانی پایتخت در 2 روز گذشته خبر داد. وی گفت: متاسفانه امروز (16 فروردین) ۴۴۸ بیمار کرونای مثبت در بخش‌های عادی و ۹۹ بیمار کرونای بدحال در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شدند که حکایت از افزایش قابل توجه مراجعات به مراکز درمانی تهران دارد. رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: با افزایش تردد‌ها و شلوغی‌ها که امروز در پایتخت شاهد آن بودیم به طور قطع شرایط مقابله با بیماری کرونا پیچیده‌تر و کار در حوزه بهداشت و درمان سخت‌تر می‌شود. علت اصلی افزایش تردد‌ها و شلوغی امروز شهر ناشی از مشکلات اقتصادی مردم است، بسیاری همچنان مشاهده می‌کنند که به‌رغم وعده‌های داده شده اقساط بانکی‌شان کم می‌شود. رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران همچنین گفت: مردم گله‌مند هستند که تاکنون بسته‌های حمایتی به بخش‌های فرودست جامعه اختصاص نیافته است و همین موضوع باعث می‌شود بحث در خانه ماندن دستخوش تغییر شود. برای حل این مشکل باید تصمیمات قاطعانه‌تر و کاراتری اتخاذ شود و دولت حداقل بسته‌های حمایتی را که اعلام کرده بود به دست مردم برساند.
 

Page Generated in 0/0053 sec